buzdolap süsü

-

Neduk’un yaptıklarını görünce aklıma geldi bunlar.Yine geçen senenin midye kabuklarını değerlendirme projesinden.(amma çok toplamışım hala kutu kutu bir sürüler ya)Hepiniz biliyorsunuzdur hasırlı bardak altlıklarını.Pek de dayanıklı değilmişler,çabucak ek yerlerinden ayrıldılar.Bende üzerlerine bunları sıcak silikon ile yapıştırdım.Papatyanın ortasındaki minareyi kumaş boyası ile boyadım yaprakları biley taşı ile şekilendirdim.

sadece midyeli olanları ben yaptım
sadece midyeli olanları ben yaptım

Diğeri sadece oje ile cilalandı.

34 yorum gelmiş

  1. asyayaren

    çok güzel olmuşlar ….bende severim hata bir ara seri üretime geçip para kazanmıştım dikiş makinamı almıştım ….ama sonra birşey duydum bu mıknatıslar enerji sarfiyatı yapıyormuş??yani elektrik çok tüketiyormuş buzdolabı…eee devir tasarruf devri ..küresel ısınmaya katkımız olsun bizimde hani enerji sarfiyatı yapıyorsa eğernu konu hakkında bilgisi olan????

  2. Seybe

    ilginc.. eger oyle birsey varsa bizim elektrik faturasinin yarisi buzdolabina ait demektir cunku garibin hicbir tarafi gorunmuyor magnetlerden. gecenlerde silmek icin cikarmistim hepsini esim bu bizim dolabimiz miydi diye soruyor:) oyleki seklini bile unutmusuz:)

  3. ozmelanj

    asya hiç duymadım ben böyle bir şeyi.Ama apartmanda en yüksek fatura bana geliyor bundan olmasın?Alla alla taktım ben bak şimdi.

  4. embir

    Ya aklıma gelmişken sorayım, hani silikondan magnet yapımı vardı ya, o silikon sıcak olmayacak değil mi? Soğuk şeffaf silikonla yapılıyordu.Bu arada bardak altlarını değerlendirmek güzel fikir. Neduk buzdolaplarını sonra yarıştıralım, daha yeni bitti, savaşma seviş gibi yarışma, kaynaş yapalım azıcık :))Güncelleme: Bende bir ara duymuştum ama sanırım bizimde faturanın yüksek gelmesinin sebebi dolabın derin dondurucusunun olması. Birisine sormuştuk da faturanın üç de biri falan buzdolabının harcadığı elektrik yüzündenmiş. Eski yönteme dönüp toprak testilerde falan mı saklasak acaba :))

  5. embir

    Yok canım, yarışma tüm üyelere açık ve zaten sizin yaptığınız çalışmalarda takdire şayan oluyor, ondan demedim dediğiniz gibi biraz sakinleşelim :))

  6. Sibella

    Embircim olabilir çünkü ben biliyorsunuz yaklaşık 6 aydır Bodrumdayım. Bu arada İstanbuldaki evde bulunan buzdolabının üst tarafı tatil modunda ve sadece alt yani deepfreeze tarafı çalışıyor. Biz normal evde otururken ve herşeyi full kullanırken bize 60 ytl civarı fatura gelirdi, şu anda tek çalışan buzdolabı ve her ay 10 ytl gibi fatura geliyor.

  7. ozmelanj

    Benim dolaba nerdeyse ben sığacağım ve 120 den aşağı gelmiyor.Nerden aldıysam nalet şeyi……Aslında gene kayınvalidem yüzünden diyeceğim neduk kızacak:)))

  8. embir

    magnet buzdolabı süsü olarak da geçiyor. Mıknatıslı süsler, linki bulsam ekleyeceğim birazdan yapsam olur mu? acil bir işim var hemen döncem

  9. 1gece

    Magnetlerin elektrik çekip çekmediğini bilmiyorum ama bana pek mantıklı gelmiyor. Ancak buzdolapları ortamdan etkileniyor. Mümkünse mutfak yerleşiminde buzdolapları ısının en az olduğu yerlere konmalı. Fırın ocak gibi eşyalardan olabildiğince uzakta ve asla cam yanı değil (güneşten ısınıyor) olmalı. Buzdolobının ayarlanmış sıcaklığı korunduğu sürece fazla enerji harcamıyor. Mesela bir süre kapı açık kalınca daha fazla çalışıp soğutmaya çalışıyor. Diğer yandan artık enerji tasarrufu açısından A sınıfı elektronik eşyalar kullanılmalı. Zaten birkaç yıllık elektrik tasarrufu eşyanın bedelini çıkarıyor.

  10. embir

    Haklısın 1 gece de bizdekiler A sınıfı olmasına rağmen çok elektrik tüketiyor. Aslında dediğim gibi tüketen buzdolabı değil derin dondurucu kısmı, doğal olarak o bölümün soğuk tutulması için daha çok elektrik harcanıyor.

  11. asyayaren

    aylık 17-20 ytl mi???kız sen hiç bişi harcamıyorsun ki o zaman :))ışıklarıda mı yakmıyon geceelriDDDDbende akşama kadar evde dğilim ama yinede 40- geliyo evde dursam bide daha fazla-ki benim dolabım derin donruculu falan da değil ))

  12. 1gece

    Gerçekten öyle aman nazar değmesin. Eşimle ikimiz de çalıştığımız için hafta içi gündüz sadece buzdolabı çalışıyor. Onun dışında akşamları ve haftasonları daima bilgisayarlar açık. Bul., çam makinası ütü herkesin kullandığı kadar kullanıyorum. Hatta ütü daha fazla belki. Ama ampüller tasarruflu, kombi de çalışıyor. Kışın da değişmiyor aynı.

  13. embir

    1 gece valla nazar değmesin, o sayacına sıkı sıkı sarıl bence, bizde sizin gibi iki kişiyiz. Gündüz evde yokuz akşam ve hafta sonları iki laptop açık, tasarruf ampulleri kullanıyoruz, hatta bizde kombi bile yok, merkezi sistem ama fatura miktarında sorun var :((

  14. ozmelanj

    Bence saatten de kaynaklanabilir embir.Geçen sene tatil dönüşü 825 ytl fatura geldi bana.Üstelik 2 ay evde yoktum.Öncesinde de 250 civarıydı ama kalabalıktık o sıra filan demiştik.825 i görünce atladım tabi tedaşa ve uzun uğraşlar sonunda bu sene aldım paramı geri.Bir bak saat olayı önemli….

  15. 1gece

    Elektirik faturası kesen adamlar evde bulamayınca rasgele bişeyler yazıyolar. Sonra fatura fazla geliyor. Şikayet etmek lazım. Bence süslerin etkisi olamaz. Çünkü buzdolabı zaten yalıtılmış durumdadır. Dışarı elektrik sızıntısı olamaz. Magnetler yalıtılmış tabakanın üzerinde duruyor. Elektrik çekmesi de anlamsız.

  16. 1gece

    Şimdi şüpheye düştüm ama benim bildiğim adam sayactaki numarayı alete giriyor, o da çıkarıyor. Nasıl okuyacakki sayacı alet?

  17. 1gece

    İşte kapı açılmadığında kafasına göre yazıyor, bazen de gördüğü halde fazlasını yazıyor. Sanırım bazı dönemlerde elektirik idaresi daha fazla para kazanmak istiyor.

  18. ozmelanj

    Yavrucum saatin üzerindeki numarayı girer.Diyelim ki fazla girdi senin zaten kullanacağın şeyi önceden almış olur.Ön ödemeli kampanya gibi yani.Anlatabildim mi yaw?

  19. 1gece

    Öyle olduğunu biliyorum tabi ama büyük miktarlarda biren ödeme yapmak kolay değil. Tamam sonra faturalar az geliyor ama ben peşin o kadar ödemek istemem.

  20. ozmelanj

    Ah o peşin ödemeyi bana sor sen.Dedim ya ,üstelik kullanmadığım elektiriğin parasını alıp 1 sene kullandılar.1 sene önce o parayla ne yapılırdı şimdi ne yapılır?

  21. sesiber

    ikinizin de sayacı bozuk bence. elektriği kafadan yazamaz alet optik okuyuculu çünkü. benim dükkan kapalıyken geliyorlar yazamadıkları için geri dönüyorlar, kafadan yazma yetkisi yok, evlerde saatlerin kapı dışında olması da mecburi aslında ama dükkanlarda neden değil bilemiyorum. bize de 90 dan aşağıya gelmiyor valla. hele kışın hiç sormayın.

Bir Cevap Yazın

Paylaşırsanız çok makbule geçer:
Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedIn

Artık keçelerden bardak altlığı yapımı

| | 3 Yorum

Eski çalışmalardan kalan parça keçelerle yaptığım bardak altlığı. Yapım aşamaları ise şöyle; öncelikle aynı boya sahip şeritler kesiyoruz. İstediğimiz gibi 3 rengi üst üste koyuyoruz. Daha sonra bunu yuvarlıyoruz. Oluşturduğumuz...