Cam boyama nasıl yapılır?

-

cam-boyama-nasil-yapilir
Cam boyama kendin yap projelerini seven çok kişinin yaptığı ve iyi bildiği bir çalışma. Boyama işlerini seven birçok 10marifet üyesinin de bu konuda çok güzel paylaşımları ve açıklamaları var. Ben bir kez daha boyama işlerine yeni başlayan ya da hevesli olup nereden başlayacağını bilemeyen arkadaşlar için boyamış olduğum cam kavanozları nasıl yaptığımı anlatmak istiyorum.
Gereken malzemeler; cam kavanoz, kemik rengi enamel boya (fırınlanabilir cam boyası), ponpon sünger, akrilik boya, desenli peçete (üç katlı), peçete tutkalı, vernik, kurdele.

İşe önce kavanozu sabunlu suyla yıkayıp, kurutarak başladım. Üzerindeki etiket ve buna ait yapışkanı iyice temizlememiz gerekiyor.
Daha sonra ponpon sünger yardımıyla pıtpıt enamel boyayı yüzeye uyguladım. Bunu yaparken yüzeyde süngerin bıraktığı izleri en aza indirgemeye dikkat ettim.
Katlar arasında iyice kurumasını bekleyerek 4 kat boyadım. Sonrasında peçeteden kestiğim desenleri peçete tutkalıyla yapıştırdım.
Ponpon sünger fırçanın arka yüzünü kırmızı renkli akrilik boyaya batırarak rastgele puantiyeler yaptım. Bu aşamada puantiye desenli stencil da kullanılabilir, ama ben puantiyelerin biraz daha kusurlu olmasını istedim bu sefer.
Kapakları da önce bir kat enamel boya sonra da birkaç kat kırmızı renkli akrilik boya ile boyadım. Fırınlama yapmayacağım için üç kat vernik uyguladım. Kurdele ile süsledim.

Aynı yöntemle şişe, kek fanusu gibi farklı cam objeler de boyamak mümkün. İşte kendinizin ya da sevdiklerinizin mutfaklarını şenlendirmek bu kadar kolay.

3 yorum gelmiş

  1. GizYolcusu

    Esra hanım anlatımınız çok güzel yalnız merak ettiğim konu hangi tip vernik kullandınız? Cam boyamada hangi verniğin daha doğru seçim olduğunu bilemiyorum, sonuçta mutfak eşyası yapıyoruz ve illaki suya girecek. O yüzden hangisi daha dayanıklıdır sizce?

  2. Esra Akin

    Eğer enamel boyayı fırınlayarak kullanıyorsanız verniğe gerek yok bile. Ben fırınlamadığım için iki kat ,ahşap boyama çalışmalarında kullandığımız norma su bazlı vernik ile vernikliyorum. Özel bir vernik kullanmıyorum, bir kaç yıldır kullandığım ürünlerde bile sıkıntı olmadı. Yalnız yıkama işlemini elde, fazla ovmadan, yıkama ardından hemen kurulayarak yapıyorum.

  3. GizYolcusu

    Çok teşekkür ederim, sırf bu yüzden planladığım kavanoz boyama işini erteliyordum. O kadar emek yanlış vernik seçimi yüzünden kaybolursa üzülürüm diye.

Bir Cevap Yazın

Esra Akin

Hobileri olan, hayallerinin peşinde koşan biri...

DIY: Cam fanustan vazoya dönüşüm

| | 0 Yorum

Anlatımlı cam boyama örnekleri

| | 0 Yorum

Cam kumlama nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Oje ile cam şişe nasıl boyanır?

| | 2 Yorum

Dekoratif boyama cam şişe

| | 0 Yorum

Akrilik boyama, cam şişe süsleme

| | 4 Yorum

Cam boyama ve dekupaj örnekleri

| | 2 Yorum

Emaye boyama cam tabak

| | 0 Yorum

Beykoz işi cam süsleme

| | 3 Yorum