çamurdan gül yapmak çok kolay..

-

çamurdan gülü şöyle yapıyoruz..kısa bir fitil yapıp,iyice yassılaştırıp yuvarlıyoruz..bu,gülümüzün ortası..

sonra gülün büyüklüğüne göre ufak toplar yuvarlayıp,her birini avucumuzda iyice yassılaştırıyoruz.bunlar gülümüzün yaprakları.

bu şekilde bir sürü yaprak hazırlayıp,elimizdeki tomurcuğun etrafına doluyoruz..zaten çamur ıslak ya,hemen yapışıyor gülün gövdesine

bakın,yaprakları yapıştırdıkça gülümüz büyüyor..buna istediğimiz kadar devam ediyoruz..

şimdii bu gülün tabanı şu an şekilsiz ve fazla kalın..oysa seramik çamurunda kalın çamur,kururken çatlar ve patlar..o halde güllerimizin tamdibini falçatayla dümdüz kesip atıyoruz..altı dümdüz olsun ki,hangi zemin üzerine yapıştıracaksak,o zemine güzelce otursun..

ben şimdi hazırladığım bu güllerle bir tabak yapayım mı?bir sonraki yazıma geçip,tabak olarak devam edeyim olur mu?

Figen abla

12 yorum gelmiş

  1. ehhlikeyif

    figen ablacım harika olmuş bu güller.sonra istediğimiz gibi renklendirebiliyoruz dimi bunları? tabak olduktan sonraki hallerini merakla bekliyorum..ellerine sağlık..

  2. mtnaz11

    Çok teşekkürler.Tam da aradığım şey.Hafta sonu oğlumun ödevinden vakit bulursam hemen deneyeceğim.Ama bende seramik çamuru yok tabi.

  3. Figen abla

    ehhlikeyifcim,tabii ki,kuruyup piştikten sonra neyle istersek boyuyoruz..çamur yoksa fimoyla da yapabiliriz…sağolun canlar…beğenen can yüreklerinizden öpüyorum..

  4. askusvar

    nihayet ben de gül yapacağım, kağıttan yapabiliyorum da hamurla yapamıyordum ortasını. Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiye,ben hamurla yapmayı deneyeceğim

  5. cicibisiiiy

    bu güle ne demeli:))kesinlikle denemek istiyorum o kadar da güzel ki açıklamalarbu tarifle yapılır benceçok çok ufacıklarıda yapılabilir mi?minicik minicik bir sürü gül istiyorum ben boncuk gibi delik de açılabilir mi?

Bir Cevap Yazın