Çerçevelerimizi süsleyelim

-

Çehresini değiştrmek istediğimiz bir çerçevemizi alıyoruz. Etrafına derz dolgusu (belki tutkal da olur) sürüp cam boncuklarımızı yapıştırıyoruz. Kuruyunca da bir vernik işlem tamamdır. Burada

21 yorum gelmiş

  1. Avatar photo

    sevgili embir, acaba boncukları yapıştırdıktan sonra mı derz kullanılıyor? Senin söylediğin gibiyse boncuklar çökmez mi derzin içine?

  2. Avatar photo

    yani bence önce derz sürülüp sonra boncuk yapıştırılmalı derzi sonra sürersek boncuklara derz bulaşır gibi geldi bana. Birde fotoda boncuklar derzin üzerine yapıştırılıp yanlarından taşmış gibi gözüktü gözüme.Renkli yerleri yapmak için belki derz donunca akrilik boya ile boyayabilinir.

  3. Avatar photo

    Ahşap boyama kursunda “mozaik tutkalı” ile yapmıştık benzer çalışmaları. Derz de olur.

    Bu örnekte ben sonradan boyadım gümüş rengine. İstenirse baştan da tutkal ya da derzin içine boya katılabilir. Tutkal ıslakken bastırmadan boncukları yerleştirmeniz gerekiyor. Boncuklara derz bulaşsa bile tamamen kuruduktan sonra bulaşık süngerinin sert kısmıyla silebiliyorsunuz.

  4. Avatar photo

    hmmm elimde kullanamadığım bi albümüm vardı. Dış yüzeyini nasıl yapsam da kullansam diye düşünüyordum hep :) Elimde cam boncuklarımda var ve bu harika fikiiir .)Teşekkürler embir, harikasııın :)

  5. Avatar photo

    Bende biraz bilgi vereyim.Mozaik kursunda boncukları japon veya kuvvetli uhu ile yapıştırıyoruz kuruduktan sonra derzi sulandırıp kıvamına gelince iyice boncukların uzerine yediriyoruz.Kurumaya bırakıp daha sonra boncukların üzerine ıslak bir bez veya sünger ile sildik mi kolayca çıkıyor. İsterseniz aralarına girip hafifce derzleride alabilirsiniz.Derz sadece aradaki boşlukları kapatmak için ister az derz çekerseniz istersenizde çok sizin zevkinize kalmış.Derz illaki beyaz olacak diye bir gerekçe yok içine istediğiniz kadar akrilik boya damlatıp karıştırın.

  6. Avatar photo

    aaaa derz sonra mı sürülüyor yani?? Peki o zaman ben yuvarlak bir vazoyu yapmayı düşünmüştüm hay allah böyle zor yaparım ama :((

  7. Avatar photo

    valla ben hep ilk önce boncuklar yapıştırılıp daha sonra derzledim.hatta bir tane böyle vazo yapmıştım.Eve gidince çekip siteye koyayım.Embir o kadar zor değil sen herşeyi yaptığına göre bunu mutlaka yaparsın :)

  8. Avatar photo

    e şimdi yapılmışı denenmişi benim dediğimin tersi çıktı, o zaman bende önce yapıştırıp sonra derzi süreyim, denediğimde sizinle paylaşırım.

Bir cevap yazın

Avatar photo

Diy – Kalemlik yapımı derlemesi

| | 0 Yorum

Yoğurt kovasından sepet yapımı

| | 0 Yorum

Mama kutusundan vazo yapımı

| | 4 Yorum

2014’ün ajandasından 2015’in çantası

| | 0 Yorum

Meyve suyu kutusundan masa saati yapımı

| | 0 Yorum

Bant rulosundan takı kutusu yapımı

| | 2 Yorum

Kadehten dekoratif mumluk yapımı

| | 0 Yorum

Metal kutusundan dekoratif mumluk yapımı

| | 0 Yorum