Çocuklar için güneşlik şapka yapımı

-

kumas-guneslik-sapka-modelleri
Çocuklar için güneşlik şapka yapımı çalışması ile merhaba sevgili 10marifetçiler. Yaz kapımızı çaldı nihayet, arada yağmur yağsa da sıcak günler kapımızda. Eeee hal böyle olunca çoluklu çocuklu olanların bu sıcak havalar için önlemini almış olması gerekli. Çantanızda taşıdığınız 50 faktörlü güneş kremleri, mutlaka su ve tabii ki şapkalar hep yanınızda bulundurmanız gerekenler arasında.
Özellikle çocukları güneşten korumak daha önemli ve de biraz zor açıkcası. Çünkü normal olarak dışarda arkadaşlarıyla oynamak ya da yazlık bir yerde iseniz denize veya havuza girmek istiyorlar tüm gün. Biz de mümkün olduğunda önlem almalıyız. O yüzden de bu kumaştan güneşlik şapka modelinin çok işinize yarayacağını düşünüyorum. Üstelik renkli kumaşlarla birden fazla dikerek her kıyafetine uygun başka bir kombin yapabilir, böylece çocukların da şapkalarını severek kullanmalarını sağlayabilirsiniz. Bu örnekte model olarak kız çocuk ve pembe bir kumaş seçilmiş, erkek çocuklar için mavi ve yeşil tonları tercih edebilirsiniz.

Çocuklar için güneşlik şapka yapmak için gerekli malzemeler;
İstenilen renk ve desende kumaş
Mukavva gibi sert bir materyal
Temel dikiş malzemeleri

Kesim yapabilmeniz için şapka kalıbını linkten indirebilirsiniz.

Aşağıdaki yapım aşaması fotoğrafları çok güzel fikir veriyor aslında, ben de yazarak anlatamaya çalışacağım.

Öncelikle kumaşı şapka kalıbına göre (kalıp da yukarıdaki linkte var) kesiyoruz, yukarıda gibi parçalar elde etmemiz gerekiyor.

Sonra güneşlik olan kısım için mukavva benzeri sert bir materyal kesmek gerekiyor. Kesmiş olduğunuz sert parçayı iki kumaş parçası arasına koyup sıcak silikon ile yapıştırabilirsiniz.

Kestiğiniz kumaş şeritleri uçlardan dikin.
Kenar ve orta kısımlardan ütü ile katlayıp kıvırın.
Hazırladığınız şeridi fotoğrafta gördüğünüz yere dikin.
Ve işte güneşlikli şapka modeli hazır.
Şapka üzerine basit nakış tekniği ile siz de kiraz ya da benzeri figürler işleyebilirsiniz. Ya da minik bir aplike ile süslemek de mümkün.

Gerçekten kolay ve çok az dikiş bilgisi ile bile yapılabilecek bir şapka modeli. Kendi çocuklarınıza dikebileceğiniz gibi yazın çocuklu bir misafirliğe giderken hediye olarak da götürebilirsiniz. Güneşlikli şapkalar hem dikimi kolay, hem işlevsel hem de çok şirin değiller mi sizce de? Bence yetişkinler bile kullanabilirler : )

Herkese kolay gelsin, neşeli ve bol dinlenmeli bir yaz dilerim…

Bir Cevap Yazın

Kolay erkek yaka nasıl dikilir?

| | 0 Yorum

Batman kostümü

| | 0 Yorum

Doğa temalı çocuk kostümleri

| | 3 Yorum

Penye bere dikimi

| | 0 Yorum

Polar kumaştan elbise ve pijama takımı

| | 0 Yorum

Grogren kurdeleli şapka modeli

| | 2 Yorum

Aksesuar cep dikimi

| | 0 Yorum

Suni kürk yaka

| | 0 Yorum

Lastikli kalın kemer – diy

| | 0 Yorum

Saten kız çocuk takımı

| | 2 Yorum

Dikiş şablonları – 3

| | 0 Yorum

Dikiş şablonları – 2

| | 0 Yorum

Dikiş şablonları – 1

| | 0 Yorum

Polar kar maskesi

| | 0 Yorum

Mor etek yelek takımı

| | 2 Yorum