Dalmaçyalı

-
Dalmaçyalı
Dalmaçyalı

Lise son sınıf öğrencilerimin oluklu mukavvadan yaptıkları 3boyutlu bir çalışma.Oluklu mukavvalar çeşitli kalınlıklarda şeritler halinde kesilir ve kartona çizilmiş olan resmin en arka kısmına en ince şeritler gelecek şekilde yan yana yapıştırılır.Daha sonra öne doğru geldikçe şeritleri kalına doğru kullanmanız yeterli olacaktır.İstediğiniz renkte boyamak ve sprey vernik kullanmak yeterli olacaktır.

28 yorum gelmiş

  1. Fraise[pilli_silinen_hesap]

    Bende örgü sandım. 3 defa girip bakışım konuya. Bu oluklu kutuları şerit şerit kestiklerinde delikli yüzeyleri görünecek şekilde mi yapıştırdılar yoksa düz tarafı mı nasıl kesmişler nereden vurmuşlar makası onu çözmeye çalışıyorum :)

  2. sesiber

    Ben de şaşkın şaşkın bakıyorum. Bu kağıtları öyle incecik kesmek zor aslında. Ben başka birşey için denemiştim daha önce. Çok hoş olmuş.

  3. nokturn

    ganejacım baktım baktım ben de tam anlayamadım.. Görüntü çok güzell,çok şeker ve enteresan bir çalışma.. daha fazla bilgi alabilir miyiz?çok uğraştırıcı olmalı sanırım..

  4. Gamy

  5. ganeja

    Arkadaşlar bildiğimiz koli kutuları var ya biz onları kullandık nasıl olsa kesilecek boyanacak diye pahalıya satılan oluklu mukavvalardan almadık,hem elimizdeki kolileri de atmayıp değerlendirmiş olduk.Bildiğiniz kolileri her tarafından açtığımızda yandan bakınız oluklu olduğunu göreceksiniz bazılarının çok sık olukları vardır bazılarının da seyrek.Elinize makası alın ve istediğiniz genişlikte mesela 1/2 cm. genişliğinde şeritler kesin.Ve kalınlıklarını azar azar artırarak yeni şeritler kesin.Mukavvaya istediğiniz deseni ,resmi çizin ve boyutlandırmayı iyice belirleyin yani en arka kısmı en dar şeritlerle yapılacak.Şeritleri olukları üstte görülecek şekilde yan yana (zemine ve şeritler arasına tutkal veya poligom sürerek) yapıştırın.Boyutlandırmayı anlatmak için şöyle söyleyeyim dalmaçyalıda kuyruk en arkada onu en dar şeritlerle yaptık en son en önde olan burun onu da en kalınıyla yaptık.Sonra etraflarınada temiz dörünmesi için düz beyaz kağıt yapıştırdık.Boyamada ise beyazlar astar boya diğerleri de guaj boya.Gözleri de hazır gözlerden kullandık.Ve sprey vernik sıktık.Umarım aydınlatabilmişimdir.İnsan kendisi bilince yazdıklarının anlaşılabilir olacağını düşünüyor.Yapımı hem çok kolay hem çok ucuz.

  6. ganeja

    Bunlarda diğerleri ama uzaktan çekmişim pek anlaşılmıyor.Zaten en başarılı çalışma da dalmaçyalıydı.

  7. Gamy

    anladım bende…vay şimdiki gençliğe neler yaptırıyorlarbiz de küçükken birşey yaptığımızı sanıyorduk

  8. ganeja

  9. ganeja

    Ü-hüüüü ben en iyisi yarın tekrar deneyeyim epeyce kırmızılar var 55 dk.da ancak 5 yazıyı okuyabildim yine iyi sabrettim.Valla kimse yaşlı değil burda nerden çıkartıyorsunuz canıııım.Ruhumuz genç olsun.yüzümüze de yansır elbet.

  10. sesiber

    Kaç gündür var bu sorun. Servera sığamıyor muyuz nedendir? Ben bu anı bizim forumda da yaşamıştım, aşırı foto yüklemekten.

  11. Fraise[pilli_silinen_hesap]

    Site sorununu bende yaşıyorum cache denmidir acaba diye sürekli cache siliyorum. openadds.pilli.com yüklemesinde takılıyor benim ki :(

  12. nokturn

    Ben bu anı bizim forumda da yaşamıştım, aşırı foto yüklemekten.

    umarım öyle birşey yoktur;kabir azabı günler kapıda demek olur bu..

  13. Gamy

    dayanamadım yazacağım, ganejacıım sen mukavvaları çıkart çocuklacocuk pamuk kardan adamları sonra çağ farkını farkedelim…biri yaşımızı hatırlatmak istiyor ama yok biz genciz …çocuklar yaramazlık yok..aynen site zor açılıyor.allahtan işim pc başı gelene kadar sayfa başka işlere bakıyorum..

  14. ganeja

    Biz de hala pamuk kullanıyoruz ç.çocuğun yaptıklarını okulda yapıyoruz çocuklarle neleeer neler çıkıyor bir bilseniz zamane çocukları işte siz verin önlerine malzemeleri bakın neler yapıyorlar.yaşa bakacak olursanız her yıl doğan çocuklar arasında bile farklar oluyor o zaman hepimiz yaşlandık demektir vay halimize.

Bir Cevap Yazın

Barbie bebek evi yapalım

| | 4 Yorum

Kartondan Kızılderili şapkası yapımı

| | 0 Yorum

Ponpon oyuncak yapımı

| | 0 Yorum

Çocuk etkinlikleri: kağıttan timsah yapımı

Çocuk etkinlikleri: kağıttan çilek yapımı

| | 0 Yorum

Çocuk etkinlikleri; kral tacı yapımı

Çocuk etkinlikleri; kartondan gemi yapımı

| | 0 Yorum

Kağıttan orkide çiçeği yapımı

| | 0 Yorum

Kartondan keçe hayvanlı çerçeve yapımı

| | 0 Yorum

Çocuk etkinlikleri; kağıttan bayrak yapımı

| | 0 Yorum

Keçe ve strafordan araba yapımı

| | 0 Yorum

Seramik çileklerden pano yapımı

| | 0 Yorum