Perşembe, Aralık 8, 2016
DEĞERLİ DÜĞME AY!! DEĞERSİZ DÜĞME….

DEĞERLİ DÜĞME AY!! DEĞERSİZ DÜĞME….

27

Öyle eski paraları cam sehpaların altında saklamak yok.Bitti .. Tarih oldu:)))Artık devir eski paraların ortasını delip düğmeyerine kullanma devri:))Şaka maka gerçekten iyi fikir bence.Değeri gitmiş paraları bu şekilde kullanabiliriz.Kot ceketlerimize uygularsak normal düğmeden farkı olmaz hemde değişik bir hava katar.Bence fikir olarak güzel …

paradan düğme
paradan düğme

27 YORUMLAR

  1. Dilekcim gerçekten iyi fikir.Annem söz açılınca hep der ki; “bizim zamanımızda ortası delikli kuruşlar vardı” benimde eski para koleksiyonum var.Galiba benzer olan birkaç paraya kıyma zamanı geldi :))

  2. Büyükbabamdan yadigar çok ciddi bir kolleksiyonum var . Ancak hiçbirşekilde kıyabileceğimi sanmıyorum .birkaç sene önce tedavülden kalkmış paralarda dahil olmak üzere :):) Yok yok dokundurtmam onlara :)

  3. Böyle bir fikir benimde aklıma gelmişti. Bit pazarlarında çok ucuza çeşitli ülkelerin tedavülden kalkmış paralarını bulabiliyorsunuz. Zaten her para kolleksiyon değeri taşımaz ama böyle bir çalışmada işinizi görür. Devri ayarlanabilen bir matkaba küçük boyda bir “metal matkap ucu” takarak delme işini halledebilirsiniz. Parayı bakır ya da pirinç ağırlıklı alaşımlı olanlarından seçerseniz (bu metaller yumuşaktır), delme işlemini daha kolay yaparsınız. Bir ipucu daha: Parayı delmeden önce üzerine kağıt bant yapıştırın böylece hem delme noktanızı kalemle işaretleyebilirsiniz, hem matkabın kayıp zarar vermesini engelleyebilirsiniz. Delmeyi yaparken parayı nasıl sabitleyebileceğinizi de düşünmelisiniz. Bunun için büyükçe bir sabun kalıbına paranın tam oturacağı bir yuva oyup işlemi bunun içerisinde gerçekleştirebilirsiniz.

  4. Benim batıl inancıma göre parayla oynanmaz( ekmek gibi yani) delikse deliktir zaten de; değilse delinmez haşa…:))İnancıma göre bereketiniz kaçar. Eski paraları da çöpe atamam bu yüzden. En fazla gömerim.

  5. bende parayı delemem ama neden?mazallah elimi filan delerim sonra sizi, benim on marifetlerimden mahrum bırakamam yok yok:`)))))))))))))))))))))))

  6. günaydın canım pastanı yaptım mumlar erimeden üfle bakayım :DDbu gece hiç uyumadım :(((akşam da olmak bilmez:((gece türk kahvesi içtim ondan olabilirmiki uyku tutmamamsı:?

  7. havada kalmasın lafımız, parayı pul ettik, deldik geçtik. bakır renkli para, mavi denim, kırmızı dikiş ipliği bence uyumlu oldu.

  8. çok küçük bir metal matkap ucu aldım. bu ucu bildiğin ucuz darbesiz matkaplardan birine takarak deldim. dediğim gibi parayı sabun kalıbıyla sabitledim. matkabın tam devire ulaşmaması için tetiğe aralıklarla bastım. delme işi 3-4 saniyeden fazla sürmedi.