El boyaması ile bez çanta süsleme

-

el-boyamasi-kumas-bez-canta-modelleri
Herkese merhaba. Bir süredir tasarladığım ve sağda solda bulduğum orjinal desenlere bez çantada hayat veriyorum.
Bunları hem sizinle paylaşmak istiyorum hem de denemek isteyenler için ayrıntıları anlatacağım.

Burada gördüğünüz Frida Kahlo tasarımındaki yüzü stencil şeklinde boyadıktan sonra kafasına değişik materyallerle süsleme yaptım. Kullandığım lif çiçek, organze tül, misinaya dizilmiş minik boncuklar, küpe.

el-boyamasi-kumas-bez-canta-modelleri-2
Çantanıza başlamadan önce karakalemle çantanın üzerine yapmak istediğiniz deseni çizmeniz gerekiyor. Eğer çizim konusunda karmaşık bir desen seçmişseniz karbon kağıdı kullanabilirsiniz. Bunu desenin olduğu kağıdın altına koyup, desen kağıdındaki çizgilerin üstünden geçiyorsunuz desen çantaya geçiyor. Ama benim gibi yeni tasarımlar, desenler denemek istiyorsanız çizim konusunda da kendinizi biraz geliştirmeniz gerekecek çünkü yapmaya başladıktan sonra internette bulduğunuz desenler size çok sıradan gelecek :)

Sıra geldi boyama kısmına;
Boyama yapmak için ihtiyacınız olan şeyler; kumaş boyası, çeşitli kalınlıklarda fırçalar (daha çok ince uçlu fırçalar işinize yarayacak), su (suyu bazen boyayı seyreltmek ve fırça ucunu temizlemek amacıyla kullanıyoruz.)

İlk olarak iç kısmı boyamanız gerekiyor kabataslak olarak siyah kumaş boyasıyla çevredeki çizgileri geçmelisiniz. En son detaylara girmenizi öneriyorum. Çizim sırasındaki yanlışlıkları boyarken kapatmanızı tavsiye ederim, silgiyle silinmesi zor oluyor, silgi tozları kumaşa yapışıyor.

Bu arada bez çantaları eğer dikiş biliyorsanız %100 pamuklu keten bir kumaş alarak kendiniz dikebilirsiniz, satın almak isteyenler için; deneme amaçlı kumaş kalitesi biraz daha düşük yine de işinize yarayacak çantaları İstanbul’da yaşıyorsanız Eminönü’nde dikilmiş halinde bulmanız mevcut, yine bir seçenek olarak temin etmeniz açısından benden de yardım isteyebilirsiniz.

Merak ettikleriniz, görüşleriniz hepsini benimle paylaşabilirsiniz. Çalışmalarımı paylaşmaya devam edeceğim, görüşmek üzere. Takipte kalın :)

el-boyamasi-kumas-bez-canta-modelleri-3

el-boyamasi-kumas-bez-canta-modelleri-4

el-boyamasi-kumas-bez-canta-modelleri-5

el-boyamasi-kumas-bez-canta-modelleri-6

el-boyamasi-kumas-bez-canta-modelleri-7

el-boyamasi-kumas-bez-canta-modelleri-8

el-boyamasi-kumas-bez-canta-modelleri-9

el-boyamasi-kumas-bez-canta-modelleri-10

2 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın