Salı, Aralık 6, 2016
El Nakışı Örtü

9 YORUMLAR

  1. Erkinaz hanımı tanımıyorum ama yaptıklarıma isim vermeyi bende severim bu örtümün adı Erkinaz hanım olarak kalacak.Sevgilerimle..

  2. Mehtap Hanım, Erkinaz hanımı anlatayım biraz size!

    Azerbaycan’ ın Sabirabat kentinden çok saf ve temiz yürekli bir hanımdır. Ben ilk kez Azerbaycan’ a gittiğimde; çalıştığım ofise çamaşırcı olarak alınmıştı. Henüz 30 lu yaşlarında eşini yitirmiş ve 3 küçük erkek çocuğuna bakmak zorunda kalmış bu hanım, tam 11 yıl kendi evladıymış gibi yardımcı oldu bana.

    Hem çocuklarını büyüttü hem de çok küçük paralar karşılığı her işi yaptı! Öğrendiğim bütün Azeri yemeklerini bana öğreten odur. Baklava açmayı, Azeri pilavı yapmayı vs. onun sayesinde öğrendim.

    Çocuklarının 2 si okumadı biri de haylaz çıktı. Ama üzerine titrediği en küçük oğlu hem üniversiteyi okudu hem de uluslararası sporcu olarak pek çok madalyalar kazandı. Ukrayna’ da yapılacak müsabakaya giderken trafik kazasında hayatını kaybetti maalesef.

    Erkinaz hanımın tüm kayıpları ve hayata tutunma mücadeleleri sırasında hep yanındaydım; benim dar ve zor günlerimde de o hep yanımdaydı.

    Herşeye rağmen yüzü hep gülen kadıncağız, sizin sürahi hanım gibi güler güldüğünde; o nedenle baktıkça hatırlatıyor.

    Böyle işte!

  3. Unuttum Erkinaz Azeri lehçesinde ” erkeğin seveceği, hoşnut olacağı” anlamına geliyor! :) Geyşaları hatırlatıyor değil mi? :))

  4. Nurdan hanım Erkinaz hanımın hikayesi çok etkileyici bütün üzüntülerinin içinde güler yüzlü olabilmesi dahada etkileyici.Erkinaz hanımı bende çok sevdim hem hikayesinden dolayı hemde benim annemde Azeri o yüzden.Bu örtü şimdi benim için çok anlam kazandı bu hikayeyi benimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim.