Eski ahşap şifonyer boyama projesi

-

Ahşap mobilya boyamanın en önemli sıkıntılarından biri, zımpara aşamasıdır. Çok eski, çok cilalı mobilyalarda güçlü bir zımpara işlemi gerektiği için, bazen elle yapılan zımpara yeterli gelmez, makine gerekebilir. Sizin de makineniz olmama ihtimali yüksek olduğu için, zımpara yapmadan ahşap mobilya nasıl boyanır bilmek, işinize yarayabilir. Bu eski ahşap şifonyer boyama projesinde olduğu gibi.

Zımpara aşaması olmadan mobilya boyamak için, chalk paint denen bir boya kullanılıyor. Eğer bu boyadan bulamazsanız, her 100 ml boyaya (mat dekorasyon boyası kullandım) 1 yemek kaşığı denk gelecek ölçüde derz karıştırarak chalk paint elde edebilirsiniz. Bu tip bir boya kullandığınızda zımpara yapmanıza gerek olmayabilir. Bu defa da, bu boyanın üstüne kuruduktan sonra üst koruma katı olarak wax, yani balmumu cila sürmeniz gerekir. Aksi takdirde çabucak çizilebilir. Dezavantajı bu. Avantajı ise çabuk uygulanması ve zımpara işiniz ortadan kaldırması. Wax’ı yapı marketlerde bulabilirsiniz. 

Kaç kat boyamanız gerektiği, mobilyanın rengi ve yapısı ile değişebilir. Ortalama 2 ya da 3 kat isteyeceğini düşünebilirsiniz. Unutmayın; boyama işlemi bittikten sonra ince bir zımpara ile üzerinden geçmeniz gerekir. Wax cilayı bundan sonra sürebilirsiniz.

Çalışmanın detayları için:

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin

Mutfak dolabı boyama – DIY fikirleri

| | 10 Yorum

Portmanto boyama nasıl yapılır? – DIY

| | 2 Yorum

Dolap ve komodin yenileme – DIY

| | 6 Yorum

Dresuar boyama

| | 0 Yorum

Mobilya boyama; ahşap raf yenileme

| | 2 Yorum

Sehpa yenileme nasıl yapılır?

| | 7 Yorum

Mobilya boyama, komodin yenileme

| | 4 Yorum

Komodin boyama (diy)

| | 0 Yorum