ESKİ BERJERLERİNİZİ YENİLEYEBİLiRSİNİZ

-

Artık sizi rahatsız eden görüntüye bürünmüş koltuklarınız var ama yeni bir koltuk takımı almak için ekonomik durumunuz müsait değil.Üzülmeye gerek yok,ihtiyacınız olan şey öncelikle bu işi kafaya koymak,yapılabilir olduğunu düşünmek..Ben yaptım..Nasıl mı?

kaplandıktan sonra
kaplandıktan sonra

kaplanmadan önceki hali
kaplanmadan önceki hali

Formunu çok beğendiğim berjerlerimi inceledim,atsam mı?Yok onlardan vazgeçemedim.Sonra çalışma süreci başladı.Önce koltukların eski cilasını sökerek işe başladım. Bunu sağlayan kimyasallar yapı marketlerde satılıyor (solumamaya dikkat) Ama ahşabın rengini değiştirmek istiyorsanız bu işe girişin çünkü;zorlu bir süreç.Enerji harcaması fazla olduğundan kilo vermeyi hedefleyen biriyseniz yapın derim;çünkü ben 2 kilo verdim.Daha sonra ;cila renginize kara verip yine yapı marketlerden bulabileceğiniz ahşap cilalarıyla koltuğu cilaladım.Ben su bazlı cila kullandım ama bu sizin tercihinize kalmış..Bu aşama bittikten sonra ihtiyacınız olan koltuğu kaplamaya yetecek kadar kumaş,kotuk fitili,manuel(elektriklileri de var ) bir zımba makinası ,makas ,sıcak silikon ve biraz da içgüdüile harmanlanmış sabır…Koltuğun eski kumaşlarını söktüğünüzde yeni kumaşı nasıl kesmeniz gerktiği ortaya çıkıyor zaten.Sonra zımba makinasıyla kumaşı içe katlayarak ahşaba çakın.Zımba makinası manuel ise elleriniz biraz yorulur ama sağlık probleminiz yoksa bu da faydalı bir süreç olarak işer,elleriniz kuvvetlenir.Minderleri kaplamak biraz terzilik istiyor,dikiş makinanız yoksa döşemeciye uygun bir fiyata diktirebilir veya elinizden geliyorsa kendiniz dikebilirsiniz.Daha sonra zımbayla ahşaba çaktığınız kısımları ,zevkinize göre metreyle satılan koltuk fitilleri ile sıcak silikonla yapıştırarak kapatın.Sonuçta yepyeni;düzgün görüntülü ve sizi memnun eden koltuğunuz olur.Bir koltuk kaplamak için giden kumaş döşemecinin önerdiğinden azdı,artan kumaşlar yastık oldu,maliyeti gönderip yaptıracağınızın yarı fiyatı oldu ve sonuçta egzersiz yaparak kilo verdim.İşte sonuç fotoğraflarda.

5 yorum gelmiş

  1. aslimavi

    güzel olmuş, ellerinize saglık:) bende bir berjerin kumaşını söktüm ama malesef beceremedim koltukçuya verip kaplattım. Zor bir iş, sizinki hoş olmuş

Bir Cevap Yazın

Simli bantla mumluk yenileme

| | 0 Yorum

Dondurma çubuklarından ahşap maket ev yapımı

| | 2 Yorum

Rendeden küpe organizeri nasıl yapılır?

| | 1 Yorum

Ahşap kasa yenileme

| | 2 Yorum

Mandal ve kağıtlardan yapılmış süsler

| | 0 Yorum

Mandallardan sallanan sandalye yapımı

| | 0 Yorum

Ahşap mandallardan minyatür masa yapımı

| | 0 Yorum

Fincandan çiçek şelalesi yapımı

| | 0 Yorum

Krem kutusunun dekupajla yenilenmesi

| | 0 Yorum

Gazoz kapaklarından renkli çerçeveler

| | 0 Yorum

Deterjan kutusundan kurdele organizeri

| | 0 Yorum

Ruj kutusundan iğnedenlik

| | 1 Yorum

Tatil temalı minyatürler – duvar panosu

| | 2 Yorum