Eski Cam Sanatlarından ‘Vitray’

-

Genellikle yabancı filmlerde kiliseleri süslemesiyle dikkatimizi çeken bu sanat günümüzde artık hayatın birçok alanında karşımıza çıkabiliyor. Ev dekorasyonu, cami mimarisi, gündelik kullanımda görsele yönelik her yerde.Yapımı aslında çok zevkli ancak biraz sabır gerektiren bir sanat.Renkli plakalar halinde hazır satılan camlardan kendi dizaynınıza uygun parçaları kesip daha sonra birleştirerek hayal gücünüzün sınırlarını zorlayabilirsiniz.

Aslında birçok yapım tekniği olmasına ramen genellikle karşımıza çıkan önemli 3 türü var.* Kurşunlu Vitray* Tifanny Vitray* Boyama Vitray

Kurşunlu Vitrayda; kestiğiniz camı oluk halinde bulunan kurşun bloklar aracılığı ile birleştriyorsunuz.

Tiffany de; gene dizaynınıza uygun kesilen camları bakır folya ile tek tek sarıp lehim ile birleştiriyorsunuz.
Boyama Vitrayda ise cam vitray boyaları yardımı ile düz cam üzerine kontör çekerek içte kalan boşlukları boyuyorsunuz.

Boyama Vitrayda ise cam vitray boyaları yardımı ile düz cam üzerine kontör çekerek içte kalan boşlukları boyuyorsunuz.2 yıldır amatör olarak bu işle uğraşıyorsum ve artık evde kendime ait ufak bir hobby köşem var.

Boş vakitlerimde hem günün stresinden uzaklaşıyorum hem de bütçeme ek gelir sağlıyorum.Umarım sizlerin de ilgisini çeker ve bu sanata hep beraber bir katkıda bulunuruz.

9 yorum gelmiş

  1. BeyazKKelebek

    Süper , bende 2 sene önce vitray kursuna gittim 1 sene boyunca ve epeyde birşeyler yapmıştım.Bloğumda örnekleri var bu sadece bir tanesi. Şuanda evimde yaptığım şeyler yerini aldı.Bende çok severek yapıyordum.Tiffany tekniği epey el becerisi gerekiyor yani lehimi düzgün çekmek gerekli. Bende dedim emekli olunca malzemelerini alayımda yaparım ama epey uzun yıllar var, artık yaptıklarınızı buralardan görürüz.Sevgilerimle

  2. acemihobici

    SÜPER ŞEYLER, PAYLAŞIMIN İÇİN TEŞEKKÜRLER. ALLAH VERGİSİ BİR YETENEĞİNİZ YOKSA EĞER KURSA GİTMEK LAZIM AMA BÖYLE ŞEYLER YAPABİLMEK İÇİN. BEN BİR ARA, BARDAK BOYAYAYIM DEDİM DE DALGA DALGA OLDU, FIRLATIP ATTIM.YAPABİLENLERİN ELLERİNE SAĞLIK.

  3. sesiber

    Ben boyama olana vitray diyemiyorum, diğerlerini gördükten ve denedikten sonra. Camı desene göre düzgün kesmek en baş maharet bence. O aşama hariç diğerlerini sevmiştim.Bir de sandvic vitray vardı sanırım.

  4. güzel yorumlarınız için hepinize çok çok teşekkür ediyorum:) Sayın BeyazKKelebek bloğunuzdaki örnekler de çok güzel hepimizin eline sağlık:)

Bir Cevap Yazın

Dantel kitap ayracı yapımı

| | 1 Yorum

Video: Düz nakış işleme nasıl yapılır?

| | 0 Yorum