Eskitmeli ahşap mutfak duvar panosu

-

ahsap-boyama-eskitmeli-mutfak-panosu-3
Hilal hocamla ahşap boyama kursunda yaptığımız mutfak duası panosunu değiştirip sadeleştirerek yeniden yaptım. Ekmek kesme tahtası şeklinde kavak kontrplaktan kıl testereyle pano kestim. Keten rengi ve doku tarağı ile budaklama yaparak ağaç dokusu verdim. Pek belli olmayan ağaç dokusunu yağlı boyayı (raw sienna) bezle ahşaba sürüp yayarak belirginleştirdim. Kenarlarına daha koyu kahverengi yağlı boyayla (raw amber) eskitme yaptım. Mutfağım yazısını kavaktan elde kıl testereyle kesip kırmızıya boyadım ve panoya yapıştırdım. Asetat / permanent kalemi ile mutfak duasını yazdım. Mutfak temalı dekupajlı parçalar kesip panoya yapıştırdım. Kırnap/kendir ipi, pötikare kumaş ve ahşap kalple süsledim. Yorumlarınızı beklerim arkadaşlar…

ahsap-boyama-eskitmeli-mutfak-panosu-1

ahsap-boyama-eskitmeli-mutfak-panosu-2

6 yorum gelmiş

  1. rujbutik

    harika bir çalışma olmuş.ellerinize sağlık.doku tarağını çok merak ediyorum ilk fırsatta denemek istiyorum .zemini ne renge boyadınız acaba.yada sadece keten renginimi kullandınız.

  2. ssselen

    Teşekkürler rujbutik:)Normalde zemin bir renge boyanır,kuruyunca zemin rengine uygun1 ton açık veya koyu tonda boyanıp kurumadan doku taragı ile ağaç görünümü verilir.Ama ben daha doğal bir doku olsun diye kontrplak zeminini boyamadan keten rengi sürüp doku taragı çalışması yaptım.Belli belirsiz doğal bir ağaç dokusu oldu.Krem tonlarında yağlıboyayı bezle dokunun üstüne yayarak sürdüm.Böylece doku belirginleşti.En son da kenarlarına kahverengi yağlıboyayı sürüp eskitme yaptım.Yani 2 kat yapmak şart değil,ahşaba uygun renkle tek kat doku çalışması yapılabilir.

  3. ssselen

    Teşekkürler rujbutik:)Normalde zemin bir renge boyanır,kuruyunca zemin rengine uygun1 ton açık veya koyu tonda boyanıp kurumadan doku taragı ile ağaç görünümü verilir.Ama ben daha doğal bir doku olsun diye kontrplak zeminini boyamadan keten rengi sürüp doku taragı çalışması yaptım.Belli belirsiz doğal bir ağaç dokusu oldu.Krem tonlarında yağlıboyayı bezle dokunun üstüne yayarak sürdüm.Böylece doku belirginleşti.En son da kenarlarına kahverengi yağlıboyayı sürüp eskitme yaptım.

  4. rujbutik

    çok teşekkürler çok faydalı oldu benim için. koyu zemini bu renge getirmek istiyorum mobilya boyamayı düşünüyorum da.zemini boyamadan bu rengi elde edemem .bir kaç boya denemesi yaptıktan sonra asıl mobilyayı boyasam daha iyi olacak sanırım.bu arada blogunuza göz attım kıl testere ile harikalar yaratmışsınız .kıl testere kullanımı anlatan bir yazı yazabilirseniz nasıl mutlu olurum anlatamam:)

  5. ssselen

    Teşekkürler çok sağolun rujbutik ve ozlemcavdar.Yakın bir zamanda blogumda böyle bir yazı yazarım.Size de mobilya yenilemede kolaylıklar dilerim..

Bir Cevap Yazın