Cuma, Aralık 9, 2016
Fiamma’nın Noel Babaları

Fiamma’nın Noel Babaları

17

Bundan 20 yıl önce başladım bu Noel Babalarla seruvene:)) Yılbaşının yaklaşması ile birlikte akşamları eve gelip seri üretime geçerdim, aileme gına gelirdi krem karamel yemekten:))Bankadaki arkadaşlarımın çocukları, arkadaşlarım, ailedeki çocuklar, apartmandaki(hafife almayın 90 daireli bir apartmanda yaşıyordum ben) çocuklar derken düzinelerce krem karamel kabı edinip evde isyan başlayınca bu kere de konukomşuya krem karemel dağıtmaya başladım. Bu yıl ancak 2 öğünlük omlet kadar yapabildim :( ama olsun yaparken 20 yıl geriye doğru güzel bir yolculuğa çıktım:)))

1989 da pamuk ve kumaşla yapıyordum şimdi keçe ile farklılık kazandı:))

17 YORUMLAR

  1. Figen ablacığım, banucuğum teşekkür ederim güzel yorumlarınıza.3-4 yıldır ara vermiştim:( ama bunlar bir gelenek bu yıl tekrar elime aldım, ilk zamanlardaki gibi seri üretim olmasa da omleti şimdilik seviyor bizimkiler:)))Figen ablacığım, biri bitince diğerine bakmadan yapıyorum ama bende baktım fabrikasyon gibi olmuş:)))

  2. çok güzeller ellerine sağlık,fiammacım ne yapıyorsun bu kadar çok noel babayı sen:)bugünlerde bende yapsam iyi olur selinin ağacına,ne zaman çıkarıcaz ağacımı diye sabırsızlanıyor kaç gündür.

  3. Sesiber yazmasa bende krem karamelin alakasını kuramamıştım:) Komşun olmak varmış, ben zevkle yerdim krem karamelleri:)) Her ne kadar noel babanın bizim kültürümüze yakışmadığını düşünsemde, noel babalar çok şeker olmuşlar. Yiğidi öldür hakkını yeme demişler:)

  4. çok tatlılar.yumurta kafa noelbabalar:)) sizin evde protein eksikliği görülmez ne güzel.fiamma bunları o picasso:)) ile mi resmettin.eline sağlık..keşke o 90 daireden birinde otursaydım. aşure dağıtıldığında sana birsürü aşure geliyordur di mi? çok şanslısın:))tekrar eline sağlık.

  5. Sevgili Adadenizim teşekkür ederim güzel yorumuna. Aytacraftcığım onlar sahiplerine ulaştı bile ve ne komiktir bir tek tane bile kendime ayırmadım demek ki bunca yıl hep 1 eksik bile yapmışım:)))Sesiberciğim Kriiciğim o zamanlar en çok malzemesinde yumurta olan ve sevdiğim bir tatlıydı bir de paskalya da çok yumurta kullanılır ama denemedim riskli gelmiş demek ki:)))

  6. Aytacraftcığım yapıp gönderirdim selin e ama çok nazik kırılmaya cok müsait ve yapımı kolayda, yap çocuklar çok seviniyor çok basit olsa da.Ağacın en tepesine as bari:))))

  7. Sevgili Kriciğim Aslı Anadolu’lu St Nicolas olan Noal Baba Anadolu da dogup bu topraklarda yaşamış ve bugün Demre’de gömüldüğü bilinen br azizdir.Aslen varlıklı bir ailenin çocuğu olup kendini insanliğa ve insanlara yardıma adamıştır ve yaptığı yardımlar ve çocuklara dağıttığı hediyelerden dolayı Noel Baba adını alarak efsaneleşmiştir. Hristiyan aleminin noel yortusu(6 aralıkta başlayıp 25 aralığa kadar devam eden süre diye biliyorum bunu) ile biz de yıl başlarında sokakları şenlendiren noel baba aynı kişiler olsa da bu sadece bizim kültürümüze aldığımız paylaşmanın bir sembolüdür ve en çok da çocuklara yöneliktir.

  8. Sevgili Policiğim, evet kendimi çok şanslı hissederim çocukluğumu düşündüğüm zaman, tek kapıdan girilen her koridorda 6 dairenin bulunduğu, her katı 18 daireden oluşan 5 katlı bir apartmanda büyüdüm ben.Düşünsene her dairede en az 2 çocuk olduğunu:)) Apartmanın kış aylarında çok büyük olan koridorları bizati çocuk parkı gibiydi.. Kimimiz çığlık çığlığa koşturur kimi annelerde çocuklarını bebek arabalarına koyup koridorlarda çocuk gezdirirdi…14 yıl oldu biz ayrılalı apartmandan ama halen komşuluklarımızda haberleşmelerimiz de arkadaşlıklarımız da devam ediyor, evimizde halen duruyor orada…Özellikle acı günlerimizde herkes koşar birbirine halen… Kapılar hiç kapanmazdı sabahtan aksama o zaman evlerin… Ayfer Tunç’un ”Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek” adlı 70 li yılları anlatan kitaptaki gibiydi hayatımız:))Aşure de gelirdi, başka tatlılarda, hatta yemekler, çocuklar değiştokuş edilirdi:))) Benim branşım kremkaremel ve patlamış mısırdı bir de boza yapardım:)))Son olarak evet bunları o Picasa ile kolajladım:)Sevgili Sesiber’e bir kez daha teşekkür ediyorum.Bu arada adının aycahanım oldugunu bildiğim bir blog arkadaşımızın fotograf cekimi ile ilgili çok guzel yazı dizileri var. Dun aksam okudum ama simdi bloga ulasamadım bilen varsa buraya eklesin ki cok faydalı her ne kadar anlattıklarını daha denemediysem de cok yalın uygulamalı anlatılmış.Kendisine de teşekkür ederim bu vesile ile…

  9. fiammam da fiammam. amerikalı bir arkadaşım var. türkiyeyi nasıl anlattıysam meraktan çatlıyor. geçen yaz bu demreden fotoğraflar gönderdim. ne diyorlar.saint nicolas herhalde sen benden iyi biliyorsun bu konuyu.. tabi bu arada kültür bakanı da en yakın zamanda grip olur.. doğru dürüst bir kaynak yok.. bakanlığın sayfasında.. neyse kadından bir cevap geldi.aynen şöyle.. OHHH MY GOD! noel babayı kutuplarda doğdu zannediyolar ciddi ciddi.:)))benim maillerimi bütün arkadaşlarına göndermiş.bir ara fethiyeden de iki görüntü gönderirsem.:) bunlar seneye burdalar:))). hoşçakal aşkım benim