Fimo + mozaik = Fimozaik

-

FIMOSAIC ®, Antik dönemlerden günümüze miras kalan mozaiklerin bire bir reprodüksiyonlarını üretmek için geliştirilmiş bir sistemdir. Eberhard Faber’in mozaik deseni yapmak için hazırlanmış kitleri bulunmakta.

Fimo + mozaik = Fimozaik
Fimo + mozaik = Fimozaik

Şablon parçalarını kesip, fimo üzerine koyup, kenarlarını kesiyoruz.
Hamurların üzerine derz aralıkları yapıyoruz.
Derz döküyoruz.
Derz döküyoruz.

Küçükken oynadığımız puzzel parçaları gibi tüm parçaları yerlerine yapıştıralım. Derz dökelim. Yani alçı tozu.

Derz fazlalıklarını tamizliyoruz.
Derz fazlalıklarını tamizliyoruz.

Tamimiyle kurumadan evvel ıslak bir bezle alçı fazlalılarını silelim. Çok ovalamayalım. Derz aralarındaki alçının çıkmasına sebep oluruz. Üzerindeki fazlalıkları temizledikten sonra kuruması için bir müddet bekleyelim. Daha parlak ve canlı görünmesi için vernikleyelim.FIMO ® ile mozaik çalışması yaptım ben. Şablon kullandım ve derz ile aralarını doldurdum. Belki gerçekteki taş mozaikler gibi çalışmadım ama aynı o görünümde ve daha pratik bir mozaik çalışması elde ettim. Çerçevesini dilediğiniz gibi yaptırıp duvarınıza asabilirsiniz. Elimize sağlık…

Gamy

Polimer kille oynamaktan keyif alıyorum. Elime geçen her ne olursa kendimden bir şeyler katmayı seviyorum. Gelin hep beraber rengarenk olalım. Fikrim geldi haydi uygulayalım :)

7 yorum gelmiş

  1. Gamy

    Çok teşekkür ederim, çalışması gerçekten çok zevkli.Fimo zaten çok güzel bir malzeme.

  2. saatoniki

    vallahi takdir etmemek elde diil…harika , 10 numara, üstelik mozaik havası için taktik çok zekice…anlatım da süper diye arkadaşlar da demişler ancak ben biraz kalın kafalı olduğumdan anlamadığım noktalar var…şimdi bi tablomsu bişiy çizerim çizmesine…mesela balığı çizdim ama o renkleri …….heeee tamam yav…anladım tamam tamam:)artık jeton diye bişey kalmadığından malum deyimi de kullanamıyom …anlayın işte durumu…

  3. Gamy

    Teşekkür ederim gerçekten, iyi anlattığımı düşünüyordum ..yapma saat12 mutlaka anlamışsındır kendine haksızlık ediyorsun sadece farklı bir teknik o kadar ama ne kadar basit değil mi?eğer bak basit değilse bir mozaik çalışması daha yaptım, o çok kolay, onu da yayınlayayım o zaman konuşalım ok mi?

  4. cocuklacocuk

    mozaik yapmak istiyorum ama her yerde bulunan desenlerden de istemiyorum. Oyuzden anlattığınız metodu dikkatle inceledim ve sanırım çizimi yaptığımız bir desen ile biz de yapabiliriz. Bu sadece teori. Partikte ne olur bilemeyeceğim. Açıklamalar için teşekkürler

Bir Cevap Yazın