Pazar, Aralık 4, 2016
Geri dönüşüm (Eski gazete değerlendirme)

30

İşte çoook özlediğim bir konu…Geri dönüşüm çalışmaları…..Ben seviyorum böyle gazete kağıtlarıyla oynamayı :)))))Gazete sayfalarını şeritler halinde kestim,beyaz tutkala veya un-su karışımına batırarak şeritler halinde katladım……

Bir ufak bidonu kalıp yaparak, bu şeritlerle dışına gördüğünüz gibi sepeti ördüm…

Şu sepet örmenin keyfini bir bilseniz…

Kurudukran sonra tutkal veya un-su karışımı ile ıslatıldığı için iyice sertleşmiş oluyor….

Siyah ayakkabı boyasıyla boyadım…Hem biraz daha sertleştiriyor, hem iyice su geçirmez yapıyor, hem de sanki deriden yapılmış gibi bir görünüm veriyor…

Ve en son hafiften bakır yaldızla üzerinden geçtim….

Öyle sert ve sağlam oldu ki….İnanın çok iş görüyor şu anda…

Gören hiç kimsenin aklına, bunun eski gazetelerden yapıldığı gelmiyor :)

Hele hele en son bir de sprey vernik geçince, ooofff sanki seramikten yapılmışçasına sert oldu…

Bu sepetimi çok seviyorum…

Hepinize sevgiler….

30 YORUMLAR

  1. Figen abla bunu mutlaka bende yapmak istiyorum ortalık çok dağılıyormu acaba malum 2 erkek canavarım var benim sonra işin içinden çıkamazsam yardıma gelmeniz gerekebilir :)

  2. Çok güzel olmuş.Ben de gazetelerden sepet değil ama küçücük bir kare elde etmiştim bu şekilde örerek.Beni o kadar çok uğraştırmıştı ki.Gerçekten keyifli ama zaman alan bir iş değil mi?Sonuç çok güzel olmuş.Ellerinize sağlık.

  3. Çok güzel olmuş, Figen abla. Hatırlarsanız geçen gün paylaşmıştım size ve sağlam olur mu diye sormuştum. Demek vernik bu iş için ideal. Teşekkürler paylaşımınız için.İlgili yazım, tık.

  4. gonuldenele diyor ki;Bayıldımmm…bayıldımmm….Nefis görünüyor.Beyaza boyasak acaba gazeteler görünürmü?

    yok bitanem…zaten beyaz tutkal veya un/su karışımına batırılmaktan gazetelerin rengi iyice solmuş oluyor..üzerine her renk sürebilirsin artık..alttaki yazılar sırıtmaz..———————

    ozimer diyor ki;Figen abla bunu mutlaka bende yapmak istiyorum ortalık çok dağılıyormu acaba malum 2 erkek canavarım var benim sonra işin içinden çıkamazsam yardıma gelmeniz gerekebilir :)

    sadece şeritleri mutfak tezgahının üzerinde hazırlarsın ablam..gerisini odada, çocukların yanında da yapsan olur..bütün dağınıklık bir kaç mandal ve bir tepsideki nemli şeritler…zaten sen yaparken evdekilerin de hoşuna gidiyor,başına toplanıp bakıyorlar :)———————

    gunesedogru diyor ki;gerçek örme sepetten hiç farkı yok :)

    yok yok bitanem..ben daha önce de vileda kovasını kalıp alarak bi tane yapmıştım..kaç yıl oldu hala kazık gibi duruyor…—————–

    mtnaz11 diyor ki;Çok güzel olmuş.Ben de gazetelerden sepet değil ama küçücük bir kare elde etmiştim bu şekilde örerek.Beni o kadar çok uğraştırmıştı ki.Gerçekten keyifli ama zaman alan bir iş değil mi?Sonuç çok güzel olmuş.Ellerinize sağlık.

    yo yo…hiç zaman almıyor ablam..şu örme işinin tadını bir bilsen :) şeritleri mutfak tezgahında hazırlar hazırlamaz öyle nemli nemli başlıyorum örmeye..örme işi beş dakikada bitiyor..tek oyalayan, mutfak tezgahında şeritleri hazırlamak.—————————

    peerfelix diyor ki;Çok güzel olmuş, Figen abla. Hatırlarsanız geçen gün paylaşmıştım size ve sağlam olur mu diye sormuştum. Demek vernik bu iş için ideal. Teşekkürler paylaşımınız için.İlgili yazım, tık.

    olmaz mı kuzum?bak kaç kat önlem alıyoruz…1-beyaz tutkal (zaten tek başına sertleştiriyor.)2-un/su karışımı (beyaz tutkaldan daha sert yapıyor..hatta artık yırtılgan değil,kırılgan yapıyor…amaninnn türkçeye yeni kelime kazandırdım…yırtılgan :)))))))3-ayakkabı boyası iyice su geçirmez yapıyor.4-vernik…(vernikten sonra artık sıcak suda bulaşık yıkar gibi yıkayabiliriz bile..)can kızlar siz bana bakmayın..sizler bunu yapınca cıvıl cıvıl boyarsınız..ben fazla renk sevmediğim için böyle karanlık renklerde boyuyorum…sizler yapsanız bu ışıl ışıl birşey olurdu…yani sizler bin kat güzelini yaparsınız…————————————–bunu boşverin…asıl aynısını sizler deneyin de gözümüz güzellik görsün….hepinize çok teşekkür ediyor ve sevgiyle öpüyorum….

  5. elleriniza sağlık figen abla cok güzel olmuş :) ben bi kere denemiştim ama benim sepet yamuk oldu araları acık kaldı begenmedim :( ama bu cok güzelll

  6. Figenciğim ve yapacaklara bir tavsiye,şayet un ve su kullanıyorsanız suyun içine fındık kadar bir şap atıp eritin ve unla öyle karıştırın.Böyle yaparsanız kurtlar ve böcekler eserinize dadanıp hasar vermez.Tezhipli yazıların,elyazması kitapların asırlarca dayanmasının sırrı budur.Kağıt aharlanırken yani terbiye edilirken içine şap bu yüzden katılır.Bu iyiliğimi de unutmayın haa:)))))Ben bana öğreten tezhip hocam Serap Bostancı Tuluk’u her zaman anıyor kulaklarını çınlatıyorum.

  7. nalanım hayatımda hiçşap görmedim…nerde bulunur bi fikrim yok :)))ama bir sonrakine ekleyeceğim kesinlikle..çok sağolasın kuzum :)

  8. bir hayalim var..böyle büyük bi küp yapmak için deliriyorum canlar…bi hayal etsenize ne şahane olurdu :(((hem küp şeklini vermek için neler yaptığıma inanamayacaksınız…ah bi zaman bulabilsem :(((

  9. Figenciğim,şap limontuzu görünümünde ve de tadı ekşimsive burukça bir madde.Baharatcılarda satılır.Ağız aftlarına da sürülürse anında faydası görülür.vay be neydi o vikipedyamıne ona benzedim:)))Davetin için de teşekkür ederim ,çok isterim ama şimdilik İst-Ankara hattındayım.Bu sefer burada da kankalarımdan hiç kimseyi görmeye fırsatım olamadı.