Gökçeada Nerededir? Gökçeada’ya Nasıl Gidilir?

-

Çanakkale’ye bağlı olan Gökçeada, Türkiye’nin en büyük adası unvanına sahiptir. Ada, Ege ve Marmara arasında sınırda kalsa da Marmara Bölgesine bağlıdır. Türkiye’nin en batısında yer aldığı için güneşin son battığı yer olarak da biliniyor. Adanın yüzölçümü tam olarak 268 kilometrekaredir. Gökçeada yaz tatili geçirmek isteyenler için ideal bir duraktır. Sahip olduğu 95 km uzunluğundaki kıyı şeridi birbirinden güzel plajlara ve sakin koylara ev sahipliği yapıyor. Gökçeada’ya ulaşım ise bir hayli kolaydır. Karayolu ve sonrasındaki ufak bir feribot yolculuğu ile Gökçeada’ya yurdun her noktasından ulaşım sağlama imkanınız bulunuyor. Otobüs ile kolaylıkla ulaşımın sağlandığı Gökçeada’yı yaz tatili planlarınıza dahil edebilir, adaya ayak basarak plajlarını keşfedebilir, kültürü hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Gökçeada Hakkında Bilgiler

Ege’nin kıyılarına yakın olan Gökçeada diğer yandan da Çanakkale’nin bir parçasıdır. Eski adıyla İmroz olarak bilinen bu ada uzun yıllar yoğun bir Rum nüfusuna sahipti. Ancak mübadele ve savaş sonrasında adadaki Rum nüfusu yerini adaya gelen Türklere bıraktı.Bu yüzden adada hem Türk hem de Rum kültürünün izlerine rastlayabiliyorsunuz. Adada toplam 10 adet köy bulunuyor.

Gökçeada sahip olduğu zengin bitki örtüsü ve doğal güzellikleri ile de öne çıkıyor. Ada, zengin yeraltı sularına sahip olduğu için zengin bir bitki örtüsüne sahip. Ada, insan etkisine düşük seviyede maruz kaldığı için korunmuş bir floraya sahiptir. Hatta Türkiye’nin birçok organik çiftliği ve ekolojik oteli Gökçeada’da yer alıyor. Adada zeytincilik ve şarap için üzüm yetiştiriciliği oldukça eski köklere sahiptir. Özellikle zeytin ve zeytinyağından imal edilen ürünler adanın popüler ürünlerinden sayılıyor.

Gökçeada doğal güzelliğinin yanı sıra sahip olduğu tarihi doku ile de ziyaretçilerinin dikkatini çekiyor. Adada uzun yıllar yaşayan Rum nüfusu, birçok ev ve kilise bırakmıştır. Bu ev ve kiliselerin bir kısmı bozulmadan ayakta kalmayı başarabilmiştir. Gökçeada’ya gelerek eşsiz Rum mimarisini keşfedebilirsiniz.

Gökçeada sahip olduğu plajları ve denizi ile de bünyesine birçok turist çekiyor. Plaj kalitesi açısından Türkiye’nin en temiz plajları arasında gösterilen birçok plaja ev sahipliği yapıyor. Ayrıca sörf yapmak isteyenler için bu ada ideal şartların tamamına sahiptir. Rüzgar ve dalga açısından sörf severlere harika bir ortam sunuyor.

Gökçeada, zengin bir gastronomiye sahiptir. Ada deniz ürünleri ve leziz kuzu ve keçi eti ile biliniyor. Ayrıca ev yapımı şarapları da mutlaka denemelisiniz. Adanın mutfağında zeytinyağlı yemekler de büyük rol oynuyor. Adada birçok restoran ve butik kafe bulunuyor. Ayrıca birçok meyhane de bulunuyor.

Gökçeada, hem sakin bir tatil yapmayı tercih edenler için hem de adrenalin dolu bir tatil yapmayı tercih edenler için oldukça idealdir. Adanın çok yönlü yapısı sayesinde birbirinden farklı birçok ziyaretçiyi bünyesinde ağırlıyor.

Gökçeada’ya Nasıl Gidilir?

Gökçeada’ya ulaşım karayolu ve denizyolu ile mümkündür. Gökçeadaya ulaşım doğrudan karayolu ile mümkün olmuyor. Bu yüzden yolculuğunuzu karayolu ve kısa bir denizyolu ile tamamlayabiliyorsunuz. Gökçeada’ya otobüs ile Türkiye’nin her noktasından ulaşım sağlama imkanınız bulunuyor.

İstanbul’dan Gökçeada’ya Otobüsle Nasıl Gidilir?

İstanbul’dan Gökçeada’ya otobüs ile ulaşım sağlama imkanına sahipsiniz. İstanbul ve Gökçeada arasında doğrudan otobüs seferleri bulunuyor. Özellikle yaz aylarında İstanbul-Gökçeada otobüs seferleri çok daha sık bir şekilde yapılıyor. Alibeyköy, Esenler ve Ataşehir terminallerinden kalkan Gökçeada-İstanbul otobüs seferleri ortalama 6 saat sürüyor. Otobüsler Kabatepe Limanından sonra feribot ile devam ediyor.

Ankara’dan Gökçeada’ya Otobüsle Nasıl Gidilir?

Başkent Ankara’dan Gökçeada’ya doğrudan sefer bulunmuyor. Ancak Ankara-Çanakkale arası seferleri tercih ederek ilk olarak Çanakkale’ye ardından Gökçeada’ya ulaşabilirsiniz. Ankara’dan Çanakkale’ye otobüsle yolculuk yapmanın süresi 9 saat 30 dakikadır. Ayrıca Çanakkale’ye ulaştıktan sonra yolun kalanını feribotla tamamlayacaksınız. Bunun için otogarda indikten sonra feribot iskelesine giden şehir içi minibüslere binmeniz gerekiyor.

İzmir’den Gökçeada’ya Otobüsle Nasıl Gidilir?

Ege bölgesinin en büyük şehri olan İzmir’den Gökçeada’ya doğrudan otobüs seferi bulunmuyor. İlk olarak Çanakkale Merkeze ulaşmanız gerekiyor. İzmir ve Çanakkale arası yaklaşık 5 saat bir yolculuk süresine sahiptir. Çanakkale merkezden Gökçeada’ya feribot ile ulaşım sağlayabiliyorsunuz.

Bursa’dan Gökçeada’ya Otobüsle Nasıl Gidilir?

Bursa ve Çanakkale Marmara Bölgesi’nin önemli şehirleri arasında yer alıyor. Bursadan Gökçeada’ya ulaşmak istiyorsanız Çanakkale merkeze giden otobüs seferlerini kullanmanız gerekiyor. Yaklaşık 4 saatlik bir yolculuğun ardından Çanakkale’ye ulaşabilirsiniz. Çanakkale merkezden minibüsleri tercih ederek feribot iskelesine ulaşabilirsiniz. Çanakkale ve Gökçeada arasında yapılan feribot seferi ortalama iki saate bir yapılıyor. Bu yüzden feribotun kalkış saatlerini mutlaka takip ediniz.

Gökçeada’da Gezilecek Yerler Nelerdir?

Eşsiz plajları ve kendine has tarihi ile özel bir yapıya sahip Gökçeada, hem doğal hem tarihi güzelliklere sahiptir.

Ada’da birçok plaj yer alıyor. Geniş bir kıyı şeridine sahip olan ada, temiz ve kum plajlara sahiptir. Aydıncık Plajı, Gökçeada’nın en iyi bilinen plajı arasında yer alıyor. Neredeyse 1 km’lik bir uzunluğa sahip bu plaj, kaliteli kumu ile biliniyor. Ayrıca plajın çevresinde birçok otel ve butik otel bulunuyor. Ayrıca sörf yapmak isteyenler için de uygun bir yapıya sahiptir.

Gizli Liman, Gökçeada bünyesinde sakin bir plaj arayanlar için ideal bir konumdur. Bu plaj çam ağaçlarına ve kumsala sahiptir. Böylece hem piknik yapabilir hem de denize girebilirsiniz. Plaj adanın en uç noktalarından birinde yer alıyor.

Kefaloz Plajı, Gökçeada’nın en temiz kumsalına ev sahipliği yapıyor. 1 kilometreye varan plaj uzunluğu ile oldukça geniş bir alanı kapsıyor. Gökçeada’yı sörf yapmak için tercih edenler için bu plaj öneriliyor.

Yıldızkoy ise adanın kuzey noktasında konumlanıyor. Oldukça sakin bir alana sahip bu koy, sessiz ve sakin bir Gökçeada tatili geçirmek isteyenlerin ortak ziyaret noktası olarak biliniyor.

Ada, plajların yanı sıra birçok doğal güzelliğe de sahiptir. Tuz Gölü doğal aşınmalar ve birikimler sonucunda oluşmuştur. Ancak göl ilkbahar ve kış aylarında suya sahiptir. Yaz aylarında çekilen su neticesinde gölde beyaz bir tuz tabakası bulunuyor. Marmaros Şelalesi, adanın sıklıkla ziyaret edilen doğal güzelliklerinin başında geliyor. Özellikle trekking yapanlar için şelalenin bulunduğu rota liste başında yer alıyor.

Peynir Kayalıkları ise Türkiye’de bulunan endemik kayaçlardan biridir. Oldukça özel bir görünüme sahip bu kayalıkları tekne gezisi ile gözlemleyebilirsiniz.

Gökçeada zengin bir sualtı yapısına sahip. 1999 yılından beri hizmet veren bu park; mağara girişleri ile ünlüdür. Gökçeada’nın sualtı florasını keşfetmek için bu alanı tercih edebilirsiniz.

Ayrıca adanın birçok köyünde Rumlardan kalma ev ve kiliseler yer alıyor. Bu binaların birçoğu kullanılamaz durumdadır. Ancak bazı kiliseler halen daha ziyaret edilebilir durumda bulunuyor. Ayrıca Rum evlerinin bir kısmı bugün kafe veya butik otel olarak kullanılıyor. Rumlardan kalan yapılara örnek olarak Dereköyü Çamaşırhanesini ziyaret edebilirsiniz.

Ada tarihi hakkında çok daha fazla bilgiye ihtiyaç duyuyorsanız Gökçeada Kent Müzesini ziyaret edebilirsiniz. Bu müzede zamanında adanın yerli halkı tarafından kullanılan birçok materyal bulunuyor. Ayrıca açık hava müzesi olarak değerlendirilebilecek Zeytinli Köy ve Bademli Köyü de Rumlardan kalan binaları görmek için ideal noktalardır.

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin

İyi ki doğdun 10marifet!

| | 8 Yorum

Sevimli 10 penguen yapımı

| | 0 Yorum

Evimin kedisi – rölyef pano yapımı

| | 4 Yorum

Kış güzeli Ivy

| | 21 Yorum

Kırmızı paltolu kız kolyesi

| | 3 Yorum

Kar canavarı Yeti ve Eskimo kız

| | 2 Yorum

Cevizlerden kapı süsü yapımı

| | 0 Yorum

Kapşonlu atkı yapımı

| | 4 Yorum

Örgüden minyatür ev

| | 7 Yorum