Cuma, Aralık 9, 2016
Hamur Kabartma – Kupa

Hamur Kabartma – Kupa

4

hamur kabartma
Bu kupa daha önceden düz beyaz üzerinde bir markanın logosunun bulunduğu bir kupaydı. O logonun orada olmasına sinir oluyordum çünkü gerçekten çok zevksizdi. Beyaz halinin fotoğrafını çekmedim. (Çekilecek bir şeyi yoktu zaten.)
Üzerini önce açık mavi akrilik boya ile boyadım. Daha sonra parlak gri gibi başka bir akrilik boya ile hafif hafif üzerinden geçtim. Sonra da peçete ile hamur habartma yaptım. Peçete ile yapmak çok eğlenceli değil, çünkü peçetenin tutkal ile hamur arasında çok yüksek bir geçirgenliği var, dolayısıyla tutkal hamuru daha kolay yumuşatıyor. Bu da şeklinin biraz da olsa bozulmasına sebep oluyor. Hayal ettiğim gibi olmadı, ama fena da olmadı galiba. Sevgilerle…

4 YORUMLAR

  1. Üzerine koruyucu bir şey sürecekmisiniz? Ya da bu haliyle yıkanabilecekmi? Ben de plastik düğmeler üzerinde peçete denedimde, merak ediyorum, nasıl yıkanılabilir hale getirilebilir?

  2. Merhaba Hülya Hanım,
    Üzerine 2 kat fırça ile sürülebilen 1 kat da sprey vernik uyguladım. Bu haliyle zannederim yıkanabilir durumda henüz içine kahve koyup içmeyi denemedim, çünkü hamur kabartmada uyguladığım hamurlar daha kurumadılar. Kuruduğuna emin olduğumda yıkayacağım. O zaman size de yeniden bir yanıt yazarım isterseniz. Bir de sizin durumunuzda çamaşır makinesine atılıp yıkanması da söz konusu sanırım düğmelerin, bu yüzden çok çok iyi verniklenmesi gerekir. Bir de ne kadar doğru bilgi verebilirim bilmiyorum fakat, seramik için kullanılan başka bir vernik türü daha var, (benimkisi normal su bazlı vernik ve normal sprey vernikti.) belki o vernikler daha iyi bir koruma sağlayabilirler.
    Sevgilerimle.