HERKEZ SINIFLARA

-

Tebeşirin kara tahtaya yazarken verdiği o yumuşacık his benim vazgeçilmezlerimdendir. İşte sevdiğim o his ile yola çıktım. Araştırırken büyük bir şokla kara tahtanın bir malzemeden değil sadece mat sentetik dekorasyon boyasından ibaret olduğunu öğrenmek şaşırtıcıydı. Çok uzun süredir nereye uygulayacağım konusunda kararsız kaldım.

klasiktir konuşanlar tahtaya yazılır:)
klasiktir konuşanlar tahtaya yazılır:)

Giriş kapısının arkası en son karar kıldığım nokta oldu. Zaten karanlık olan holün daha da karanlık düşmesi endişesi ile biraz daha düşünürken kara tahtaya şablon çalışması ile hareket getirebileceğimi buldum. Böylece kapıların asıl rengi ile tesadüf kapı kasalarının siyah olması kendi içinde uyumlu olacaktı.

şablonları önceden suluboya ile kağıda denedim
artık hiç birşeyi unutmayız
artık hiç birşeyi unutmayız

Bu karede son temiz hali olsa gerek önünden ayrılamaz oldum. Kızım içinde ayrı bir zevk sahnesi doğmuş oldu.Evden çıkarken hatırlanacaklar için not almak, deli gibi karalamak serbest. Küçük bir ayrıntı olarak tebeşirlik düşünüyorum. Sabah çıkarken halini görmenizi isterdim tek bir çiziklik yer kalmamıştı:)KONDOR yapım 10marifet.org gururla sunar.

57 yorum gelmiş

  1. nalana

    ben emekli olmadan önce tozsuz tebeşirler vardı galiba ama işe yararmıydı hatırlamıyorum.benim bildiğim ;ikigün sonra tebeşir tozundan ya pes edersin ya da faranjitin azar….benden söölemesidemedi demefekat hayırlı olsun,arasıra uğrayıp bir iki problem çözeriz artık:))))

  2. serifeozarslan

    Kara tahta bana hayatımın en masum yıllarını hatırlatıyor:) keşke bende evimin bir parçası olarak kullanabilsem. Çok hoş ve yaratıcı bir fikir olmuş tebrikler….

  3. saatoniki

    asetat kalemle yazı panosu almak 35 TL . bu fikir paha biçilmez .çocuklar ve her daim çocuk kalabilenler için harika. bişey sorucam sayın kondor; o bahsettiğiniz boya duvara da uygulanabiliyor mu yoksa sadece tahta türevi zeminler için midir? bu soruyu karatahta olayını duvara da uygulayabilir miyiz acaba diye merak ettiğimden sorduğum anda stencil olayı ile evin tüm duvarlarının ultra bir şekilde boyanabileceği fikri geldi aklıma..en azından bordür olarak :)karatahta.. siyah önlük ve kısa boyla o tahtanın ancak altkısmına yazabildiğim anlar,tahtayı silerken toz duman içinde kalmalar…ve tabii ders, konu..vee gıcık sınıf başkanlarının örtmene jurnal amaçlı “konuşanlar” bölümü..yalnız listede hata var sanırım.. neduk’un ve sesiberin yanına bir iki yıldız olmalı çok konuştukları için..embir sessiz bu ara listeden azat olabilir..yerine fiamma uygundur..:)

  4. Kapkaracamdankelebek

    e beeeen? :)))bende o halde jurnalci sınıf başkanı olucam.hıh:)

    stencil olayı ile evin tüm duvarlarının ultra bir şekilde boyanabileceği fikri geldi aklıma..

    bu konu ile ilgili hali hazırda bir yazı gönderdim saatoniki.ilginize ve bilginize arz ederim:)

  5. sesiber

    İlahi Kondor sen küçükken tahtaların arada hademeler tarafından boyandığını görmedin mi? O zamandan işin mutfağını merak edermişim, keşke ben boyasam diye düşünürdüm, hiç aklımdan çıkmaz. Görüntü güzel ama tebeşir tozuna çare bulmak gerek. Güzel Tabu oynanır bu kapıyla. Adam Asmaca, bir kelime bir işlem.Sefanın kaydını sil bence, devamsızlıktan kaldı o. Rapor da sökmez artık. İşin garibi bu konuşanlar listesinde okul hayatım boyunca hiç yazılmadım. İlk zamanlar pek sessizdim, sonra sesim çıkınca başkan oldum hep ya da başkanın gözdesi:)Embir artık uslandı, hem yazık hasta, raporlu. Nedukla banane desen haklısın:)))

  6. embir

    bende geldim, yok yok iyileştim arrtık sesicim. Benim rapor bitti ama haftaya benim Iraklılar geliyor :)) s12 gözün aydın olsun şekerim.Kondorcum emeğine sağlık çok cici bir kapı olmuş.Ay ben akşam eve gelirken apartmanda bir fare(cik) gördüm çığlık çığlağa bağırdım korktu kaçtı hayvan, hala kaşınıyorum yahu. Sonra kujumu aradım aman dedim dikkat et apartmanda fare gördüm. Bununla da yetinmedim gittim yöneticimize dedim yardım edin fare var. Iyyy

  7. yenihayat54

    çok güzel fikir,ama kapının ardında toplanmış karalamalar yapmaya çalışırkene aniden kapı açılırsa ne olacak,ya da tam dalmışsın hayal aleminde çizim yapıyorsun zırrr zil çalarsa,korkudan tavan yaparım ben,sizi bilmemde:))

  8. nalana

    arada hademeler tarafından boyandığını görmedin mi? O zamandan işin mutfağını merak edermişim, keşke ben boyasam diye düşünürdüm,

    şimdi efendim biz köy öğretmenleri hadememiz,sebastianımız felan olmadığından sesiberciğim;tahtalarımızı da kendimizboyardık.Hatta köy okullarında o vakitlersoru :ne vakitlerYanıt:(saime kulakların çınlasın)ANAM GIZİKENdevam ediyoruzo vakitler ödenek te yokboyayı da kendimiz yapardık.Öğrencilerden birer adet taze yumurta isterdik.Yumurtalar geledursun okulun en uzun boylu ,en acar delikanlısını çatıya çıkartıp bacaya sallandırdığı ucunda taş bağlı iple kurumları döktürürdük.Münasip miktar baca kurumu ,sarısı itina ile mutfağa yollanan yumurtaakıyla krem haline getirilenedek bulaşık leğeninde karıştırılır ve tahtalar pırıl pırıl olsun diye bununla boyanırdı….arzettim

  9. kondor

    siz konuma gelip yorum yazan pek sayın marifet üyelerine cevaplarımla bir hoşgeldiniz diyemediğim için kendimi esefle kınıyorum efendim konum çıkmış aaa helecanım bilem kursağimda kaldı amma velakin sağlık olsun diyorum. (dün bir dizi rutin hastahane randevularım vardı)gelelim tebeşir tozu meselesine piyasada tozsuz tebeşir mevcut Nalan Ablanın dediği gibi . Okullarda kullandığımıza oran evet tozsuz. Fekat ders anlatmayacağım ve silerek kullanma şansımı hesaplarsanız bu zevke değer.saat12 duvara sürersek icat boyadan müsemma olduğu için evet duvar karatahta oluyor. Mesele şudur ki zemin ne kadar düzse o derecede güzel bir kara tahtamız oluyor. Ama olayı sadece kara tahta olarak sınırlamamak lazım. Dekorasyon amaçlı bu boyayı denemenizi özellikle tavsiye ederim dokusu kadifemsi.

  10. sesiber

    Embir demiş kiiii:

    kujumu aradım aman dedim dikkat et apartmanda fare gördüm.

    Fare kujunu yer diye mi korktun, ilahi Embir:))

  11. kondor

    neduk abla kızdın mı bana kızmazsın yahu espri babunda yıldızları nası verecem ki. Hani nazım gececek aklıma sizler geldiniz yoksa birşey kasıt etmedim. ay perişen oldum nası yazayım bilemedim.Yahu ben dönüp dönüp yazıyorum birikmiş yoruma cevap vermek zormuş. Bu arada aslında duvara şablon çalışması konusunda evde bir duvar çalışmam var ama bitmedi diye fotolamadım konuya sıra gelirse çekerim bitirmeyi beklemeden onu diyecektim.yorumlara cevap konusunda birşeyler atladıysam kusura bakmayın bi telaş oldum ben hergün satır satır bakmaya alışık olunca geriden toparlamak bi zor geldi.

  12. kondor

    Neduk abla bak atlamışım iyiki tekrar yazdın ben araştırırken Nalan ablanın tarife hali hazırda uygulamalar arasında rastladım o zaman bi içim yandıydı. oy anam oy karatahtasını boyayamayan ulusun öğretmenleri boşuna değil işte eli öpülesi insanlar.embir seninki kuju kedi değil ki yalnış yeri aramışsın:) sesiber güldürmesene işim çokkk.

  13. nalana

    ben araştırırken Nalan ablanın tarife hali hazırda uygulamalar arasında rastladım

    Sevindim,zirâ kendimi fosil gibi hissediyordum.Bu usul hâlâ kaynaklarda yer alıyorsa kullanılıyor demek ki.Yaşasın doğallık;hem kalan yumurtaları yemek de zevkli olurdu.Bol sarılı az beyazlı omlet.

  14. kucukgunes

    altına silgilik yapmayı düşünüyomuşunuz yaa. belki kapının enini kaplayacak şekilde yaparsanız tozlar oraya dökülür kalır. yani aynen okul tahtalarında olduğu gibi. tebeşiriniz silginizde orada durur. hatta orayıda tahtayı süslediğini gibi süslerseniz dekoratifte durur..beni ilkokul yıllarıma aldı götürdü.anılarımı canlandırdığınız ve bu güzel çalışma için teşekkür ederim.

  15. kriizantem

    Kondor süpersin valla, diyecek kelime bulamıyorum, nerden aklına geldi, süper, süper, süper olmuş. Böyle birşeyi düşündüğün için seni tebrik ediyorum. Biraz samimiyetim olsa alnından öpüyorum diyecektim:) Evde küçük çocucğu olanlar için çok yararlı bir fikir.

  16. kondor

    Biraz samimiyetim olsa alnından öpüyorum diyecektim:)

    ÖP YAHU AMA ISLATMA TAMAM MI? NERDEN Mİ AKLIMA GELDİ VALLAHİ BİLMİYORUM HİÇ YOKSA 3-4 SENEDİR AKLIMDA DEDİĞİM GİBİ SIRF TEBEŞİRİN TAHTADA YAZARKEN VERDİĞİ HİS. KÜÇÜK ÇOCUK MU BİZDE VAR Bİ BEN Bİ KIZIM KENDİ BOYUNDA BİR KIZ RESMİ YAPTIM ONA YARISINI SANDALYE ÜSTÜNDE BOYADI NASIL MUTLU.RESİM KAĞIDI DIŞINA ÇIKMAK ÇOK MUTLU ETTİ ONU.BİRDE TEBEŞİRLER ÇIKMIŞ MOR RENGİ BİLE VAR.KÜÇÜKGÜNEŞ SİLGİLİK İYİ FİKİR DAR BİR ÇITA BULMAK LAZIM BELKİDE KAPI ARKAM NE YAZIKKİ PEK MÜSAİT DEĞİL.

  17. dilevser

    ben çok sevdim bu fikri baktıkça hoşuma gidiyor..bende rengarenk tebeşir dolu küçük küçük kırmışım hep cam şişelere doldurup süs yapçam diye öyle duruyorlar.. yollıyım mı kızına :)

  18. sesiber

    Dilevser yakaladım seni, hııııı (işaret parmağını yüzüne yüzene sallayan smiley) ne geziyorsun bakiim buralarda çabuk ellerini yap:)) Arada atölyeye uğra bir de:))(Tebdili kıyafet kafeleri dolaşan evde kalmış okul müdiresi smiley)

  19. kondor

    Sağolasın dilevser. Hocam ben vallahi sabahtan beri ordayım akşamada 2. bitireceğim çok çalışıyorum inan.Dilevser hoca kızdı kızdı. (bide böyle olurya )

  20. sesiber

    Yoklama alıyorum her sabah zaten. Sabahın 7 sinde bile gelen nöbetçi öğrenciler var. Bu Dilevser ve Nalan abla devamsızlıktan kalacaklar yakında, velisini çağıracam bugün yarın.

  21. dilevser

    sibel ablacım o saatte iş yerindeydim :) devamsızlık yapmıycam artık söz:) her gün bir el yapamasam da varlığımı göstercem buna da söz :)peki öğretmenim :)

  22. jeliboncuk

    ya ben sizin evlerinizi çok merak ettim şimdi :) Annemden yüz bulamadığımdan benim fikirlerim sadece odama sıkışmış durumdalar:)

  23. nrhnmrl

    sınıf kara tahta diyince eskilerde kalan siyah önlüklerimizde hemen beraberinde kendini hatırlatıyor çok sevdiğim bir sunum var eskileri yad etmek adına pover point gösterisi olarak izleyin arkadaşlar lütfen hepimizin anıları canlanacaktır kondorun tahtası siyah önlüğün vedası

  24. kondor

    nrhnml sabah sabah ağlatacan mı bizi dram arası hazin öykülü tost gibi geldi vallahi. Yalnız yine koptum ben kesinlikle 1950-1960 arasında Türkiyeye hastayım belki yılları aşağı yukarıda çekebiliriz. Kültür o zamanlar başka bir şey.jeliboncuk bu ev benim evim olunca cirit atabiliyorum. Yinede şanslısın hiç olmadı bir odan varmış.Semyıl gel bana zaten kapıyı yaptım yapalı içeri girene bir tebeşir veriyorum. Gelen bir müddet orda kapının arkasında takılıyor.

  25. kondor

    İlkokulöğretmenim sağolsun el yazısı kullananları sınıfta onure eder desteklerdi. Şimdi eğitimde el yazısı zorunlu.Biz ayrı bir ders olarak alırdık.

  26. nrhnmrl

    kondor diyor ki;nrhnml sabah sabah ağlatacan mı bizi dram arası hazin öykülü tost gibi geldi vallahi.

    arada geçmişi anmak iyi oluyor ağlamak insanı rahatlatır ama boşver sen rahatlayacak başka yöntem bul ağlama kıyamam :)

  27. nalana

    Bu Dilevser ve Nalan abla devamsızlıktan kalacaklar yakında, velisini çağıracam bugün yarın.

    benim velilerim;biri 40 öbürü 25 yıldır esentepeye bakan bir mekanda yatıyo…aliyi versem olabilir mi?….. piliçleri döndermişimaliyide pazara göndermişim(hemşehrimiz medarı iftiharımız )dilberaybahar çalgını nalana

  28. sesiber

    Nalan abla Mahmut abiyi veli olarak muhatap kabul ederim. Msnsi de var ben de, şikayet maili atarım ona göre:))))

  29. sefa97

    fikir güzel, sonuç güzel…bi an sunum yazını okumadan senin yaptığını hiç düşünemedim. çok profesyonelce bir çalışma olmuş…güle güle kullanın…HEPİNİZİN YORUMLARI BİN KAT DAHA GÜZELLEŞTİRMİŞ OLAYI…SÜPERSİNİZ!SAĞOL BE SESİ;KAYDIMIDA SİLDİRMİŞSİN…YAZDIM Bİ TARAFA:(***ÇOK GÜLDÜM, HÜZÜNLENDİM…BURASI BANA İYİ GELİYOR KESİN…

  30. saatoniki

    gunesedogru görse idi o zamanlar, direkt girişirdi; ” o ne öyle herkez filan.. herkez diil herkes olacaktı.” allahtan bugünlerde pek bi tatlı , pek bi naif..

  31. fiamma1

    Asıl görseydim sizinle didişecek bendim sevgili S12:))) müzevir çocuklar gibisiniz ,ısrarla adımı tahtaya yazdırmak için çabalayıp durmuşsunuz ama ben okulda bile yoktum o gün:)))Konuşanlar listesi ayrıca yanlış yerde, bizde tahtanın sağ tarafına yazılırdı, adet mi değişti sonra sonra????

Bir Cevap Yazın

Çiçekli ahşap tablo – duvar süsü

| | 0 Yorum

Çiçekli ahşap tablo aynı zamanda kapı veya duvar süsü olarak kullanılabilecek bir model. Çuval kumaş ile sardığım cam vazoyu ki yerine kavanoz da kullanılabilir, jüt ip ve güpür süslemesi ile...

Ahşap ekmeklik ve poşetlikler

| | 0 Yorum

Ahşap ekmeklik ve poşetlikler benim tasarımlarım. Ev şeklinde hazırladığım ekmeklik ve poşetlikler istenilen renk ve süslemede yapılabilir. Hatta üzerine isim de yazıyorum, böylece kişiye özel hale geliyorlar. Misafirliğe gideceğiniz arkadaşınız...

Ferro effect sprey ile ahşap tepsi boyama

| | 2 Yorum

Ferro effect sprey ile ahşap tepsi boyama nasıl yapılır onu anlatacağım sizlere. Ben Özben. Size “Vahşet’ül Dehşet” isimli tepsimi nasıl yaptığımı tarif etmeye çalışacağım. İnternette araştırdım pek örnek bulamadım. Ve...

Ahşap boyama, mum eskitmeli mutfak aksesuarları

| | 0 Yorum

Ahşap boyama, mum eskitmeli mutfak aksesuarlarım her bakışımda içimi açıyor. Karatahta, patates soğanlık (kendinden bölmeli) ve folyo&streç film&kağıt havluluktan oluşuyor. Mutfaklarımız da neşelensin değil mi? Boyaması hiç zor değil, ben...

Polyester ve ahşap boyama örnekleri

| | 0 Yorum

Polyester ve ahşap boyama işlerine biz bayıldık doğrusu. Instagram’da minik bir ödüllü etkinlik yaptık. Hesabında yayınlayacağı bir fotoğrafın içinde “10marifetliyiz, keyifliyiz” notu olan paylaşımlar içinden yapılan çekilişte, 3 kişinin hesabını...

Tuğla duvar efektli ahşap pano

| | 0 Yorum

Tuğla duvar efektli ahşap pano çalışmam. Tasarımı tamamen bana ait olan ahşap pano özellikle kuş figürleri ile ön plana çıkıyor. İstenilen renkte ve ebatta hazırlayabilirim ahşap pano. Ayrıca görmüş olduğunuz...

Mutfak kara tahta panosu

| | 0 Yorum

Mutfak kara tahta panosu. Mutfaklar artık bu şirin panolarla süslensin😊 Size özel mutfak kara tahta panosu alışveriş listelerinizde, hatırlamanız gereken notlarınızda sizin en iyi yardımcınız olmaya hazır 😊 10 mm...

Ahşap pembe ev – ekmek kutusu

| | 0 Yorum

Ahşap pembe ev şeklindeki ekmek kutusu modeli. Ahşap ekmek kutumuz istenilen renk ve modelde yapılır. Türkiye’nin her iline kargo ile gönderilir. El sanatlarına dair her şeyi sayfamda bulabilirsiniz. Tamamen el...

Dekoratif ahşap kelebek

| | 0 Yorum

Dekoratif ahşap kelebek modeli. Uzun ara verdiğim boyamalarıma minik objeler boyayarak kaldığım yerden devam ediyorum. Bu ahşap dekoratif kelebekler bunlardan biri. Annemin mutfağına kapı süsü oldular. Ben tek tek halini...

Ahşap boyama kişiye özel hediyelikler

| | 0 Yorum

Ahşap boyama kartlık, kalemlik, notluk gibi çeşitli tasarımlar hazırlıyorum. Yılbaşı ve doğum günlerinde bu tarz setler hazırlayıp yakınlarıma ve sevdiklerime sunuyorum. El emeği ve sadece o kişiyi düşünerek hazırlanmış bir...

Ahşap mavi çapa – duvar süsü

| | 0 Yorum

Ahşap mavi çapa duvar süsü çalışmam. Yazın en çok deniz, plaj temalı çalışmalar yapmayı severim. En çok yaptığım ve sevdiğim çalışmalarımdan biri de mavi çapalar. Çapayı kavak kontrplaktan kıl testereyle...

El boyaması bardak altlıkları

| | 0 Yorum

El boyaması bardak altlıkları. Çift taraflı kullanılabilen çeşitli desenlerden oluşur. Kutsunun içinde 6 adet bardak altlığı mevcut. El boyaması özel yapım bardak altlıklarınızı evinizde ya da ofiste kullanabilir, sevdiklerinize hediye...

Love yazılı ahşap pano

| | 1 Yorum

Love yazılı ahşap pano tasarımı. Ahşap üzerine eskitme uygulanmış, love tipografi çalışması evinizin duvarına çok yakışacak. Ürün tamamen elde yapılmıştır. Çam ağacından üretilmiş olup, duvara askı aparatı mevcuttur. Ölçüleri 22...

Akvaryum temalı ahşap pano

| | 4 Yorum

Akvaryum temalı ahşap pano. Ahşap, taş, deniz kabukları ve driftwood malzemeleriyle akrilik el boyaması tablom odanızı renkleriyle süsleyecek. Sevdiklerinize çok şık bir ev hediyesi olarak düşünebilirsiniz. Çocuk odalarında neşeli bir...