kağıt hamurundan maske

-

http://www.10marifet.org/imaj/Racine/thumbs/spm-a1868.jpg

biraz ürkütücü gözüküyor sanırım,:)neyse bir iki sene öncesinden kağıt hamuruyla yapmıştım..kağıt hamuru nedir? nasıl yapılır derseniz?gazete kağıtlarını ya da o yumuşaklıkta kağıtları(tuvalet kağıdıda olabilir hatta o daha çabuk kullanılır hale geliyor) önce sıcak suda bir kovaya/kaba koyuyorsunuz(bütün halde koymuyorum,parçalıyorum kağıtları minik minik böylece yapacağınız objede daha rahat çalışıyorsunuz)…suda 7-8 gün bekletiyorsunuz.arada suya su takviyesi yapabilirsiniz..iyice yumuşayan kağıtları sıkarak başka bir kaba alıp,içine tutkal,un katıyorsunuz..bunların oranlarını elinize aldığınızda ayarlayacaksınız eminim..2,5 litrelik bir pet şişenin (coca cola vs şişesi) üstüne şeffaf folyolardan sarıyorsunuz, sonra bu folyonun üstüne hamurunuzu yerleştirerek maskı yapmaya başlıyorsunuz.folyonun amacı kuruduktan sonra rahatça çıkarabilmeniz için..içinize sindikten sonra maskı kurumaya bırakmanız lazım..4-5 gün sürüyordu sanırım,arada yoklayarak anlayabilirsiniz,eğer parmağınızı bastırdığınızda hiçbir çökme vs.. yoksa tamamdır..

alttan alttan  bakan benim kuzulardan naz hatun
alttan alttan bakan benim kuzulardan naz hatun

sonra istediğiniz gibi boyayın…ben bu maskı lak denilen bir malzemeyle boyadım,kendisi bir örtücü boya değil. üniversitede atölyede kullanırdık,bir deneyeyim demiştim..siz akrilik,yağlı b. kullanabilirsiniz.

asmak için arkasına evde çividen başka bişicik olmadığı için zorlanarak çivi çakmıştım..raptiye gibi birşeylede arasına tel gererek yapabilirsiniz sanırsam :)

18 yorum gelmiş

  1. tuffe

    Kedi müthiş evet.Siyam değil mi?Mask da çok hoş olmuş.Heykel konusunda eğitim aldınız mı?Ortaokuldayken ampulun uzerıne kızılderılı başı yapmıştım.Çok zevkli bir çalışmaydı.Kardeşim de saksının üzerine bir portre yapmıştı aynı şekilde.Böyle pet şişe üzerinde yapma fikri daha iyiymiş.

  2. Racine

    herkese teşekkür ederim..size bir link vereyim neler yapılabildiğine inanamassınız şu hamurla :)) buradaben resim öğretmenliği mezunuyum heykeli seçmeli ders olarak aldım ama pek bişeyde yapmadım açıkçası o derslerde :) bu kağıt hamuru işlerini sınıf arkadaşım başka bir ders için çocuklara örnek çalışma olarak yapmıştı ondan öğrenmiştim bende,beğenmenize sevindim deneyin deneyin zevklievet tuffe kedim siyam bir kuzuuuu

  3. Racine

    bu arada verdiğim linkte anlatımında hiç suda bekletmeden bahsedilmiyor atlamadıysam..denemek lazım o şekildede..bide uyarı un eklemesini ben maskede 1 çorba kaşığı kadar yaptım aklınızda olsun,tutkalsa bolca, kurudukça eklemek gerekiyor..

  4. fene

  5. ufudik

  6. Racine

    çok çok teşekkür ederim motive edici yorumlarınız için..ufudik maalesef öğretmenlik yapmıyorum yapamıyorum..malum kpss diye bir sınav var ve atanmak çok çok zorlaştı :(((çok çok farklı şeyler yapılabilir,3-4 yorum yukarıda verdiğim linkte gergedan,yılan vs.. var o kişi bayağı uğraşmış..bende onlara benzer bişeyler yapacağım yakın zamanda becerebilirseem..nazda ellerinizden öpeerr :)

  7. Racine

    celebi iilk yaparken afrikanvari bişeyler düşünmüştüm bende ama boyaması onlarınki gibi pek olmadı,sağolasınn :)

  8. Figen abla

    ay çok şahane vallahi…ellerinize sağlık…ben bunu çok çalıştım..kağıt hamurundan heykelcikler de deneyin,nefis oluyor…ama önce tel iskelet hazırlayın olur mu?bakın bu iyice kuruduğunda eğe,zımpara vs. ile gönlünüzce yüzeyi pürüzsüzleştirebiliyorsunuz…ben de siteye ekledim.henüz onay bekliyor kağıt hamurundan heykelciklerim…bu maska bayıldım yaa :)

  9. Racine

    sizin tuz seramiğinden heykelciklerinizi gördüm gördüm,bi köşeyede yazdım :) iskeletle bi çok şey yapılabilir evet,günlerdir suda bekleyen kağıtlarım var ama bende tık yok daha-üstü tortu oldu kağıtlarınn :(..bu aralar herşeyi mevsim değşikliğine bağlıyorum sanırım bu durgunluğumda ondan-bi silkinsem pöffff

  10. saqolera25

Bir Cevap Yazın

Dantel kitap ayracı yapımı

| | 1 Yorum

Video: Düz nakış işleme nasıl yapılır?

| | 0 Yorum