Cumartesi, Aralık 3, 2016
Kağıt Telkari: Paper Quilling

Kağıt Telkari: Paper Quilling

26

Origami yapmak için kullandığım kağıtlarla bir de Kağıt Telkari tekniğini denedim. Çok kolay ve eğlenceli bu teknikle basit bir çiçeği nasıl yapabileceğinizi görmek için bloguma bakabilirsiniz. Diğer denemelerim için yazının devamına gidebilirsiniz.

Paper Quilling için hazır kesilmiş renkli şeritler ve ince uçlu bir alet kullanılıyor. Ben bunları satan bir yere rastlamadım ama İstanbul’da bulunabileceğini düşünüyorum. Ama aslında yalnızca kırtasiyeden alacağınız renkli kağıtlar ve bir kürdan kullanarak da bu çok basit ama görsel açıdan son derece muhteşem tasarımlar yaratabileceğiniz tekniği uygulayabilirsiniz.

Aşağıdaki çiçeğin yapılışı için Bloguma bakabilirsiniz.

26 YORUMLAR

  1. Sen bu işi kıvırmışsın xtreme. Yaptıkların çok başarılı görünüyo. Bunlar scrapbookingde de kullanılır. Çokda güzel olur. Ama şu sarı çiçeğin yapımı faklı gibi ,onun hakkında bişey yazmamışsın. Ben asıl onu merak ettim.

  2. elinize sağlık çok başarılı olmuş.merak ettiğim şey nasıl bir kağıt kullandınız? quilling kağıtlarında önemli olan kağıdın hamurunun da renkli olmasıdır, zira kesilince içi beyaz olmaması gerekir.gördüğüm kadarıyla sizinkilerinde içi dışı renkli.yardımcı olursanız sevinirim.

  3. Teşekkür ederiiim :)Sevgili nzmtnbrcn, evet arkası önü renkli kağıtlar ve kartonlar kullandım. Yalnız onlu paketler halinde satılan renkli kartonların bazılarının kenarına bakılınca beyazlık görülüyor. Kesip de kıvırınca bu beyazlıklar daha çok ortaya çıkyıor. Bu yüzden de kesildiğinde kenarı beyaz olmayan, biraz daha kaliteli bir karton kullanmak gerekiyor. Kağıtlarda zaten böyle bir sorun olmuyor. Türkiye’de çok fazla renk olmadığı için ben hem tek tek satılan büyük kartonlardan, hem renkli kağıtlardan, hem de onlu paketlerde satılan fon kartonlarından kullandım. Böylece biraz renk çeşitliliği sağlayabildim :)

  4. çok hoş çalışmalar..tasarım dersinde çocuklara yaptırmışlardı benzer şeyler..avrupa fon kartonuydu sanırım. kesilince renkli olan..

  5. bi tavsiyede bulunmak isterim.bence şerit şerit kestiğiniz kağıtların enini daha dar tutarsanız mesela 3mm yada max 5mm olursa sanırım daha hoş duracaklardır.zira orijinal şerit halinde satılan quilling kağıtlarının enide yanlış hatırlamıyorsam 3 ve 5 mm kadardı.

  6. İncelik konusuna ben de katılıyorum. Yani bence öyle ki bakınca eserin kağıttan yapıldığı akla gelmemesi lazım.:) Düşündürmesi lazım. Qullingin ben de ilk bıraktığı ve iz bıraktığı etki buydu:)

  7. Sevgili nzmtrbrcn, ben ilk denemem olduğu için 5 mm ile çalıştım. Ama daha incesinin daha güzel görüneceğine katılıyorum. Ayrıca şu Quilling aletinin de çok daha iyi sonuçlar verdiğinden eminim. Çöp şişle ancak bu kadar oluyor :) Yorumlarınız için teşekkürler :)

  8. XtremeCaffeine, ellerine sağlık çok güzeller… Yapılışını o kadar düzgün ve kolay anlatmışsın ki yapabileceğimi düşünüp dün bütün gece bunların değişik modellerini aradım internette.. Yapılacak o kadar çok şeyin arasına eklendi tabi ki sayende :) Hediye kutularını süslemek için ya da küçük kartlara yapmayı düşünüyorum sevgililer gününe kadar..

  9. Sevgili dilevser, çok teşekkür ederim. Zaten benim asıl amacım yaptıklarımı açık bir şekilde anlatabilmekti. Memnun oldum beğendiğinize :)

  10. arkadaşlar tanesi 60 kuruşa hamuru da renkli olan fon kartonları buldum 3er mm eninde kestim ve sonuç mükemmel.tavsiye ederim.