Salı, Aralık 6, 2016
Kanaviçe işlemeli gözlük kılıfı

Kanaviçe işlemeli gözlük kılıfı

6

kanavice-islemeli-gozluk-kilifi-
Yılbaşı yaklaşırken yavaş yavaş hediye hazırlıkları başladı. Kırmızı beyazın baş rolde olacağı günlere doğru ben de kırmızı beyazı onurlandırayım dedim.

Sadece kırmızı beyazı değil, gül deseninin klasikliğini, vazgeçilmezliğini ve Bodrum keteninin özgünlüğünü de özellikle vurgulamak isterim. Bodrum keteninin doğal, kullanışlı ve her şeye yakışan bir dokusu var. Ben sık sık kullanıyorum yaptığım işlerde. Gül desenli kanaviçe, Bodrum keteni üzerinde hiç de fena durmadı. Bazı klasiklerin modası hiç geçmez, örneğin kanaviçe. Elbette annelerimizin anneannelerimizin tarzını benimsemek zorunda değiliz ama kendi tarzımızın içine dahil etmek mümkün.

kanavice-islemeli-gozluk-kilifi-2
Örneğin çocukken evimizde koltuklar yerine divanlar vardı ve üzerine duvara yaslanan yastıklar konulurdu. Yastıkların üzerine uçları beyaz dantelli, rengarenk kanaviçe işlemeli örtüler örtülürdü ve sanki o yastıkları kirlenmekten korumak için değil, süslemek için vardı onlar. Her genç kızın çeyizinde olurdu. Annem bana da yapmıştı bunlardan ama onları kullanmayı hiç düşünmedim.

Bir divanın yastıkları üzerindeki örtüde değil belki ama bu diktiğim gözlük kılıfında pekala da kanaviçe kullanabilirim, hem de çok yakıştığını düşünerek….

Bu kumaş gözlük kılıfını çok severek yaptım. Umarım siz de beğenirsiniz. Blogumda çok daha fazlasını görebilirsiniz.

kanavice-islemeli-gozluk-kilifi-4

kanavice-islemeli-gozluk-kilifi

Paylaş
ehlikeyf66
Bodrum'da yaşıyor. Kumaşları, nakış makinesini, kurdeleleri, fiyonkları ve renkleri çok seviyor. Tasarlayıp gerçekleştirme süreci ve birilerinin ortaya çıkan bu işi beğenmesi onu mutlu ediyor. Elle yapılan işlerin o işleri yapan kişinin ruhundan, kişiliğinden bir öz taşıdığına ve el işlerini özel kıldığına inanıyor.

6 YORUMLAR

  1. Nefis olmuş :) Desen de çok güzel, renkler de, kumaşın dokusu da :) Çok beğeniyorum yaptıklarını zaten, bu kılıfı da çok beğendim, ellerine sağlık arkadaşım ;)
    Annem hala kullanıyor o kanaviçe yastıkları. Annemin teyzesinin evindeki yastığın üzerinde bir de yazı var, pencere önündeki menekşelere ithafen “Açılın güzellerim!” yazmış :) Çok gülmüştüm görünce, çok da hoşuma gitmişti ;)

  2. Sevgili Esencan, ben senin bu yazdıklarını nasıl görmemişim ki? Çok teşekkür ederim, okuduğum zaman çok sevindim yazdıkların için. Çok da üzüldüm vaktinde görmeyip, vaktinde teşekkür etmediğim için. Bağışla beni. Sevgilerimle…