Karton tezgahta kilim dokuyalım

-

Burada Mini ve basit bir kilim tezgahının yapılışı ve kilimin dokunuşu anlatılmış. Kartonun iki yanına eşit aralıklarla makasla kesikler oluşturup, buralarda ipi geçiriyoruz. İğneye geçirdiğimiz ipliği bu ipler arasından geçirip çatal yardımıyla sıklaştırıyoruz. Bitirirken çözdüğümüz iplri birbirine düğüm yaptığımızda minik ve çok hoş bir kilimimiz oluyor. Denemek lazım. Renkli iplikler kullanılarak desenler de oluşturulabilir.

10 yorum gelmiş

  1. akoni

    eskiden okullarda yaptırırlardı.. anlatım çok güzel.. Genelde içeri buyrun diyorlar sayfa açılması uzun sürdüğü için bakmıyorum doğrusu.. zaman kaybı çok oluyor.. teşekkür ederim.

  2. kriizantem

    Ben ortaokula giderken heveslenmiştim, o zamanlar erkeklere iş-teknik, kızlara ev ekonomisi dersi olurdu. İşte erkeklere yaptırıyorlardıo derste kilim, tutturdum evde bende yapıcam diye, rahmetli babamda bir tezgah hazırladı çivileri çakarak, ben büyük bir hevesle başladım kilim dokumaya:)) Güya heybe şeklinde çanta yapacaktım. Yaptıkça ortaya doğru daralmaya başladı, iğrenç birşey ortaya çıkmaya başladı, öylece bıraktım. O günden sonra bir daha asla heves etmedim kilim dokumaya. Zor bir iş arkadaşlar , benim gibihevesinzi kaçmasın başladıktan sonra.

Bir Cevap Yazın