Keçe ve boncuklarla yapılan ağaç süsleri

-

kece-ve-boncukla-yapilan-dumen-seklinde-agac-susu

İstek üzerine Marmaris’teki bir ağaç  için bayramlıklar hazırladım :) Bayramlık diyorum çünkü bu süslerin hepsi konulduğunda ağaç bayramlık giymiş gibi olacak bence :)

İlk olarak bu nazarlığı anlatayım. Nazarlık yapmayı çok seviyorum. Ağaç süsü ne yapabilirim diye düşünürken böyle bir nazarlık tasarlamak geldi aklıma.

Evde bulunan bambu yuvarlak çanta sapını önce kalın çuval ipiyle doladım. Uçlarını silikonla sabitledim. İğneye geçirdiğim misinayı çemberin iplerinden geçirerek boncukları dizmeye başladım. Cam boncuklar, nazar boncukları ve minik çanlar kullanarak hazırladım. Üst kısmına da asmak için ip bağladım ve onu da nazar boncuğuyla süsledim.

Çok kolay ama çok da zevkli bir işti benim için, bu nazarlığı ben çok sevdim, ağaçta da çok güzel durdu.

kece-ve-boncukla-yapilan-balik-seklinde-agac-susu

İkinci olarak bu balıklı süsü anlatayım. Öncelikle beğendiğimiz bir balık şeklini internet yoluyla (misal ben Pinterest’ten faydalanıyorum en çok) ya da çiziminiz iyiyse kendimiz çizerek kalıp oluşturuyoruz. Sonrasında keçeye sabunla çizdiğimiz balıkları kesiyoruz. İki taraflı bu balıklar ve renklerini ayrı ayrı eşleştirdim ben. Sonrasında oynar gözlerden yapıştırdım. Bazılarının kuyruklarını kalp ve yüzgeç kısımlarını da minik pullarla süsledim.

Balıkları birbirine sıcak silikonla yapıştırırken, aynı zamanda ipleri de balıkların ortasından sabitledim. Alt kısmına ağırlık yapsın diye bir nazar boncuğu ekledim, üst kısmını da ağaca asılacak şekilde bağladım. Bu neşeli balıklar çıktı ortaya :)

kece-ve-boncukla-yapilan-balik-seklinde-agac-susu-2

Bir balıklı süs daha, bu kez balıkları dikine dizdim, aralara mavi boncuklar ekleyerek, üst kısmına da deniz yıldızı ekledim. Yıldızı  iki kat keçeyi boncuk silikonla doldurarak hazırladım, üstünü de diktiğim şeffaf boncuklarla süsledim… Bu balıklar da iki tarafı farklı renk keçelerle hazırladım.

Yazlık evlerin bahçelerine çok yakışır bu balıklı süsler :)

kurdeleli-renkli-agac-susu

Ve sonra böyle organze kurdelelerle, minik ponponlarla hazırladığım ağaç süsü :) Rüzgarda uçuş uçuş olan bu süsü de çok severek hazırladım. Uzun bir çuval ipine öncelikle ponponları iğneye geçirdiğim misina yardımıyla sabitledim. Aralardaki boşluklara da minik kurdeleler bağladım. En alt kısmına da bir büyük boncuk bağladım. Ağaca asılacak kısma da evdeki malzemelerimden bir yıldız seçtim ve onu taktım. Bu süsü aslında evde kalmış artık kumaşlarla da hazırlayabiliriz. Çaputlarla çok güzel olur, terzi olan arkadaşların elindeki artık kumaşlar da değerlenmiş olur. Ben bir sıra yaptım ama birkaç sıra da çok güzel duracaktır eminim.Ya da ağacın değişik dallarına asılırsa bu süslerden, dilek ağacı gibi olur :)

keceden-ve-boncuktan-kuslu-agac-susu

Ağaç süslerimin sonuncusu da kuşlu-çiçekli olanı. Yine kalıp yardımıyla kestiğim kumaş ve keçeyi-öncesinde kum boncuklarla gözlerini dikerek- battaniye dikişiyle birleştirdim. Hazır aldığım çiçeklerin orta kısımlarına çiçekler ekledim ve iki farklı renk çiçeği birbirine yapıştırdım. Yapıştırırken de ortasına silikon  değdirmemeye çalıştım, çünkü silikon değen yerlerden iğne geçmiyor. Ve sonra aralara boncuklar katarak, bir çiçek ve bir kuş şeklinde tamamladım. Yine sap kısmına en büyük boy nazar boncuğu koydum. Nazar boncuklarını kullanmayı çok seviyorum, nereye değseler orayı güzelleştiriyorlar çünkü :)

kece-ve-boncukla-yapilan-agac-susleri

Yapım aşamalarının fotoğrafları da böyle, umarım işinize yarar anlattıklarım :)

Ağaç süsleri yapımını çok sevdim, devam edeceğim  elbet :) Yaptıkça size de göstermeye ve dilim döndüğünce anlatmaya çalışırım.

Süsleriminin hepsinin ağaç üstündeki görünümü de şöyle :)

kece-ve-boncukla-yapilan-agac-susleri-1

Canım 10marifet’e bu kadar uzun yazdığım bu yazı için kendimi tebrik ederek ve bloğum da şurada diyerek ayrılıyorum huzurlarınızdan, ilhamınız, renkleriniz bol olsun :)

4 yorum gelmiş

  1. esencan

    gülsencetasarımlar, çok teşekkürler, bayramlık niyetine yaptım ben de, devamı da var, onları da burdan yayınlarım inşallah :)

  2. esencan

    Meldacım bence de çok yakışır balkonlara, rüzgar estikçe çok hoş olur, sen aralara minik çanlar da koy mutlaka, ses çıkarsın rüzgarda :) Devamı da var, bloğa koydum yenilerini :) Kolay gelsin, yapınca gösterirsin di mi :)

Bir Cevap Yazın

esencan

İki çocuklu bir anneyim, çalışıyorum. İş ve çocuklar dışında kalan zamanlarımı keyif aldığım hobilerimle değerlendiriyorum… Keyif almak ve keyif vermek için yaşıyorum… Son zamanlarda keçelerle takılsam da ilk ve en büyük aşkın kanaviçe…

Palmiye ve mısır kabuğundan duvar süsü

| | 8 Yorum

Kış temalı duvar süsü yapımı (keçe)

| | 4 Yorum

Mısır kabuğundan kış temalı duvar süsü

| | 32 Yorum