Kendin yap; telden araba

-

telden araba
Hepimiz küçüklüğümüzde bir adet telden araba yapmışızdır. İstanbul Kısa Film afiş yarışması kapsamı için hazırlamıştım. Genelde iki tekerler olarak hazırlanır, benim sorunsalım da işte o zaman başlamıştı. İki tekerlek olarak hazırlayacağım bu arabaya filmi nasıl takacaktım. Tekerleklerinden uzun uzadıya uzayan film şeritleri ile mi? Olmamıştı, olmayacaktı da. Benim kafamda bu düşüncelerle mahalle berberine gittim. Mahalle insanıyla bu tarz projeleri paylaşmaya başladığınız anda hepsi sizlerden daha iyi fikirler bulabiliyorlar. Tek sorun onların bu fikirleri üretimsel olarak ortaya sermemeleri için fena halde tembelleştirilmiş olmaları. Neyse efenim konudan uzaklaşmayalım. Berberde traş olan bir müşteri ”neden 4 tekerlekli yapmıyorsun” dedi. ”Biz köyde 4 tekerleklisini yapardık kamyon niyetine, çok iyi oluyordu. Hatta filmi tanklardaki palet sistemi gibi yaparsan bitti gitti işte” dedi. Yuhhh dedim kendime düşün düşün bulama, gel bir berberdeki müşteri sana tüm çözümü sunsun. Berber dükkanı sanki bir reklam ajansında eğitimli üst düzey insanlarla çözümler üretmeye çalışanların bulunduğu toplantı salonuna dönmüştü. İkisi de salondu sonucunda, ha berber salonu ha toplantı salonu.. İkisinde de deli gibi konuşan erkekler olur genelde. Berberdeki ışıklar değişti, ortadaki sehpa bir anda çalışma masası, üzerindeki gazeteler çalışma notlarına dönüştü. Bense amcanın söylediklerine yeni şeyler katma heyecanıyla ”aynen amca hatta çocuklar arabayı sürerken belli bir hızla gittikleri vakit film bir tekerden diğerine dolanır, bu sırada çocuklar kısa film izleyebilirler.” dedim. Bendeki heyecanı görün her şey tamamdı. Bırakın halk desteğini almayı halkın desteğiyle ortaya fikir çıkmıştı. Neyse telden arabayı bitirdik afişi tasarladık. Sonuç kazanamadık tabii, ne bekliyordunuz ki. Sonuç kazanmaktan çok zaten o an içerisinde üretim için oluşan iletişimin büyüsüydü.
Sevgilerle…

1 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın

Işıklı maket ev

| | 11 Yorum

Teraslı minyatür maket ev

| | 4 Yorum

Artık materyallerden yapılmış maket ev

| | 3 Yorum

Kartondan Barbie evi

| | 2 Yorum

Ahşap kaplama maket cami

| | 3 Yorum

El yapımı ahşap maket ev

| | 3 Yorum

Çocuk etkinlikleri; otopark maketi

| | 1 Yorum

Kartondan evimiz

| | 0 Yorum

Taksim meydanı anıtı maketi

| | 4 Yorum