Cuma, Aralık 9, 2016
Kırmızı Başlıklı Kız’ın nakış kutusu

Kırmızı Başlıklı Kız’ın nakış kutusu

5

çarpı işi kış temalı kutu yapımı ve kutu süsleme

Sevgili Arkadaşlar Merhaba,

Uzunca bir süredir  çarpı işine adeta çarpılmış bir durumda, yeltenip  tek çarpı atamamış ben, yarışmayı fırsat bilir, bu işin aslını astarını öğrenir ve kendi çılgın projesini hayata geçirir.

Çok keyifli, dedikleri gibi  terapi gibiymiş  bir şeyler işlemek.  Desenlere yavaş yavaş hayat vermenin heyecanıyla sabrın sınırlarını da zorlamakmış bazen :)  Eskinin yeniyle buluşması karşısında  büyülenmek, pastel zamanlara yolculuk yapmak, nostalji yaşamakmış  aynı zamanda.  Eskiden annenin işlediği seccadeler, panolar, yastık kenarlarından ibaretken şimdilerde kendini kanaviçe işlerken bulmakmış bir de   :)

Nasıl mı yaptım?

GEREKLİ MALZEMELER 

  • Mukavva veya kalın karton
  • Fon karton
  • Kumaş yapıştırıcı
  • Sıcak silikon yapıştırıcı
  • Kretuar veya Maket Bıçağı
  • Makas
  • Cetvel
  • Maskeleme bandı
  • Cetvel
  • Kalem
  • Kumaş
  • İşlenmiş Etamin
  • Kordon İp
  • Püskül
  • Boncuk
  • Düğme
  • Sıkıştırılmış Elyaf

Öncelikle şablonumu seçtim ve işlemeye başladım.  Karar vermek çok zordu, o kadar seçenek vardı ki birkaç gün düşündürdü beni bu kısım. İşlemek ise iki haftayı buldu.  Elbisedeki puanlar Fransız düğümüyle (french knoth) yapıldı. Winter yazısı, kırmızı kar taneleri ve kalp tarafımdan eklendi. Kızağa bağlanmış kurdele iğneardı (back stitch) yöntemiyle işlendi. Aynı şekilde kızın eldivenleri de iğneardı sayesinde belirginleştirildi.

Kutu yapımı için kalıplar, ölçüldü biçildi kesildi. İtiraf etmeliyim ki bu kadar büyük bir kutu yapmak beni zorladı.

Etamin: 30-12 cm

Kutu Ayrıtları:36 cm uzunluk-18 cm genişlik-12 cm yükseklik

Kutu için ilk önce mukavvadan kretuar yardımıyla 1 adet  36-18 cm ve 2 adet 18-12 cm parça kesilir, küçük parçalar karşılıklı olarak ana parçaya sıcak silikonla yapıştırılır.

Ardından diğer iki kenarın parçaları kesilir. Burada dikkat edilmesi gereken husus mukavvanın kalınlığından dolayı kesilecek kenarların genişliğinin  2-4 mm daha kısa olmasıdır. Bu ölçü seçtiğiniz kartonun kalınlığına göre değişecektir.

Kutunun daha sağlam olması için maskeleme bandıyla tüm kutuyu enine ve boyuna çevreleyecek şekilde bantladım. Hem de köşe birleşimlerinin  kumaşla kaplandıktan sonra kötü durmasını engellemiş oldum.

Daha sonra elde ettiğim kutuyu kumaşla kapladım. Kumaş yapıştırıcısı kullandım kaplama işleminde. Fotoğraflarda gördüğünüz gibi kapağın yerleşeceği kısmı kumaşla kaplamıyoruz.

Kapak için 2 adet  38-19 cm 1 adet 38-12 cm ölçülerinde parçalar kesiyoruz. Kutumuzun taban ve kapak kısmı her kenardan birer cm dışarıda olacağı için dikkat ediyoruz bu ölçülere.

Üç parçayı fotoğraftaki gibi bütün bir kumaşla kartonların aralarında 2-4 mm boşluk kalacak şekilde kaplıyoruz.  Boşluk bırakmazsanız kutunuz kapanmayacaktır aman dikkat :) Şimdi elde ettiğimiz parçaları birleştiriyoruz.

Kutumuz şekillendi. İç kısımları kumaşla kaplamak için fon karton kullandım. Elde ettiğim parçaları kutuya sıcak silikonla fotoğraflardaki gibi yapıştırdım. Mukavva kalınlığından oluşacak ölçü farklılıklarına burada da çok dikkat ediyoruz.

Son düzenlemeler şöyle oldu. Kordonla  etamini çerçeveledim. Kutuyu düğmeyle süsleyeceğim için aynı ipten bir ilik yaptım. Düğmenin içine de kordonun parçalarından yapıştırdım. Nihayet kutuyu tamamladım :)

İğnelik için etamin, kumaş ve  sıkıştırılmış elyafı şekildeki gibi birleştirdim.  İşlediğim desenin etrafına bir sıra makine dikişi yaptım. Kumaşa çizdiğim kareye de birleştireceğim yerlerin belli olması için aynı işlemi uyguladım. Dikim sırasında araya boncuklar serpiştirdim. Elimde boncuk elyaf olsaydı daha kolay olurdu sanki. Siz varsa onu tercih edin. Diktikten sonra elyafla doldurun.

Makas süsü de tıpkı iğnelik gibi yapıldı. Tek fark kordon ve püskül de kullanılmasıydı.

Makas Kılıfı için işlediğim şablonda farklılıklar yaptım. Sade olan desene bir sıra çerçeve ve bir sıra iğde ardı işledim. Bu sayede iki ana parçayı dikerek birleştirmek kolaylaşmış ve daha güzel bir görüntü elde edilmiş oldu. Kalıbı kağıda geçirmek içinse etaminin altına sabitlediğim ince kartona her kareden iğneyi batırdım tek tek. Sonrasında keserek çıkardım oluşan şekli . Karton kalıp yardımıyla kumaşa ve sıkıştırılmış elyafa da aktardım şablonumu. Son olarak  4 ana parça elde ettim ve aralarına birer elyaf koyarak birleştirdim kılıfın parçalarını. İşte kılıfımız hazır. Nakış makasımız fırsattan istifade içindeki yerini aldı hemencecik ve keyfini sürdü :)

İşte bizim kızın nakış seti böyle şekillendi. Biraz emek biraz da sevgi :)

Yarışma duyurum ve blogum için buraya buyrun.

Katılan herkese bol şans,

Bu güzel etkinlik için 10marifet.org ve Kartopu ailesine teşekkürler,

Herkese kucak dolusu  sevgiler ♥

5 YORUMLAR

  1. @hulya tiryaki ve zulaltan çok teşekkür ederim, yaparken ayrı keyif aldım sizlerle paylaşırken ayrı, beğeniniz de eklenince üstüne benden mutlusu olmuyor, teşekkür ederim :)