KOLTUK TAKIMIZI KENDİNİZ KAPLAYABİLİRSİNİZ

-

Daha önce anlattığım berjerleri kapladıktan sonra sıra kırmızısı hiç de salona uymayan koltukları kaplamaya geldi .Koltukların yeni kumaşlarını; birbirine renk geçişi olabilecek ve yaşanan salonda pek de kir-leke göstermeyecek renklerden seçmeye çalıştım.Ve tabi ki berjerlere uyacak renklerden…Bu koltuklarda ahşap bölümler olmadığından ve sadece koltuğu kumaşla giydirmek gerektiğinden biraz daha kolay uygulanıyor.

3'lü koltuk kaplanmadan önce
3’lü koltuk kaplanmadan önce

Öncelikle ihtiyaç olan malzemeleri tekrar saymalıyım.Kumaş makası,zımba makinası (manuel),zımbaları (en uzunlarını seçtim 16 mm),döşeme fitili ve sıcak silikon tabancası ve silikonları.Kumaş tercihi keyfinize ve zevkinize kalmıştır ama ilk denemeniz ise eğer hata yaparsanız üzülmeyeceğiniz bir kumaş olsun.Koltukların önceki kumaşlarını kaldırmayın,üzerini kaplayın.Sadece koltuğu iyice inceleyerek nerelerde ekler var,nerelerde ahşap iskelet var belirleyin.Çünkü;kumaşı gerdikten sonra ahşap iskelete zımba makinası ile çakarak sabitliyoruz.Kumaşla defter kaplamaya benzetilebilir..Bantlamak yerine zımba makinası kullanıyoruz.Koltuğun yapımında kullanılan kumaş bölümlerini baz alarak,önce sırt ve minderlerin altındaki oturma bölümünü kaplayın.Çakmadan önce kumaşı iyice germeyi unutmayın.

3'lü koltuk sırt ve oturma bölümü kaplandıktan sonra
3’lü koltuk sırt ve oturma bölümü kaplandıktan sonra

2'li koltuk kaplandıktan sonra
2’li koltuk kaplandıktan sonra

Kaplama sırası;Önce oturma ve sırt bölümü,arka bölüm,kollar ,en son da alt bölüm olarak sıralanabilir.Öncelikli bölümler kendi koltuk modelinize göre değişiklik gösterir.Minderlerini dikebilir veya diktirebilirsiniz .Ben diktirttim, tam o dönemde dikiş makinam bozuldu.En son zımbaladığınız bölümlerin üzerine uygun gördüğünüz döşeme fitilini sıcak silikonla kaplayarak kapatın.Son önerim;bu işe girişmeye cesaret edemediyseniz önce küçük bir pufu kaplayarak deneme yapabilirsiniz.İşte yeni koltuk takımınız hazır.Güle güle oturun,unutmayın dünyadaki en güzel takıma sahipsiniz çünkü kendiniz yaptınız:)))

2'li koltuk kaplandıktan sonra
takımın bitmiş hali

23 yorum gelmiş

  1. GGuven

    Helal olsun. Nasıl bir sabır ve beceridir bu? Gerçekten de dünyanın en güzel takımı sizin takımınız olsa gerek.

  2. Kafis

    İnanılmaz hoş olmuş ellerinize sağlık. Benimde aklımdan geçti ama bir türlü cesaret edememiştim. Tebrikler.

  3. Hepinize çok teşekkür ederim.İcraatlarımız devam edecek :)) Evet Türk kadınının elinden hiç birşey kurtulmaz..

  4. SEMYIL

    evet atelersan bizim elimizden hiç bir şey kurtulmaz.bende kanepe ve koltuğumu sizin gibi kaplamıştım.işte burada ( “artık bu haldeler”başlıklı yazımda) ancak ben kolaya kaçtım :)) sadece sıcak silikonla yapıştırdım . çok memnunum hala hiç bir deforme, yapıştırılan yerlerden açılma olmadı.güle güle kullanın.ellerinize emeğinize sağlık çok çok güzel olmuş.

  5. yusufcuk

  6. melahat.u

    yok artık.. yakında marifetçiler toplanıp fimodan kumaştan ws.den bina inşa ederse şaşırmıcam..
    ellerinize sağlık :)
    harika olmuş.. iyiki de yenilemişsiniz.. :)

  7. süper olmuş:) elinize sağlık cumartesi hemen malzemelerimi alıp bende başlıyorum hem de solan takımımla:)
    zımba makinası ile ilgili bilgi verin nasıl bişey almam lazım acil destek 2 günüm kaldı sabırsızlanıyorum

  8. merhaba, emeğinize sağlık, muhteşem olmuşlar. ama bir sorum olucak size, koltuk fitili dediğiniz şey nedir ve kaplamanın hangi aşamasında kullanılır?

Bir Cevap Yazın

Mama kutusundan vazo yapımı

| | 4 Yorum

2014’ün ajandasından 2015’in çantası

| | 0 Yorum

Meyve suyu kutusundan masa saati yapımı

| | 0 Yorum

Bant rulosundan takı kutusu yapımı

| | 2 Yorum

Kadehten dekoratif mumluk yapımı

| | 0 Yorum

Metal kutusundan dekoratif mumluk yapımı

| | 0 Yorum

CD kutularından duvar panosu yapımı

| | 0 Yorum

Mandallardan sepet yapımı

| | 0 Yorum