Konserve kutusundan kalemlik

-

53 yorum gelmiş

  1. asyayaren

  2. Sibella

    Bunlar da çok hoş adrenalin, peki daha önce mybademe de sormuştum ben o astarı primer demişti, Ece Aymerin atölyesinden alıyormuş, peki siz nerden aldınız ?——————–Asyacım bunların altı sadece düz renkle boyanıp üstüne senin dediğin gibi yapıştırma ( dekupaj ) yapılmış.

  3. Sibella

    Beğendiğin herhangi bir resmin renkli fotokopisini çektirebilirsin ya da hazır dekupaj kağıtları var onlardan veya peçete kullanabilirsin.

  4. asyayaren

    ANLADIM SANIRIM SİBEL ABLA MESELA BEN netten bulsam böle resimler onun çıktısını alsam astar transfer boya kapatıcı v.s onlardanda yapsam olurmu yani??e hadi oldu diyelim beğendiğim resmi a4 kağıdına alsam olurmu ki yoksa normal dekupaj kağıdınamı almam lazım çok soru sordum biliyom:SS

  5. adrenalin1

  6. adrenalin1

    Önce metali yikamak lazim veya tinerle silmemiz gerekiyor ki etiketin yapiskani ciksin,kuruduktan sonra 2 kat astar sürüyoruz(astar boya yoksa normal su boyayi cok cok az sulandirarak da oluyor, ama gec kapaniyor) her kat tamamen kuruduktan sonra 2.kati sürmek lazim,sonra diledigimiz renkte akriligi kullanabiliriz,ancak pecete yapistirmak icin acik renkte olmasi lazim ki pecete cok ince zaten görünebilsin,sonra kestigimiz peceteleri pecete tutkaliyla yapistiriyoruz,en sonda da su bazli mat vernik sürüyoruz…bu kadar kolay ,bir iki denemede halloluyor….

  7. Sibella

    Asyacım ben hiç öyle denemedim ama olabilir sanırım, sonuçta fotokopide kullanılan tür kağıt olursa. Ben mesela dergilerde, kitaplarda beğendiğim resimler olursa onların renkli fotokopilerini çektiririm istediğim boyutlarda ve saklarım, bir gün gelir kullanırım diye. Yalnız bir şey söyliyim peçete katlarını ayırarak kullanıldığı için çok ince oluyor ve daha doğal duruyor.

  8. adrenalin1

  9. esinsel

    cok guzel olmuslar,ellerinize saglik sevgili adrenalin1.bende bu kutulari atmaya hic kiyamam.yillar once,yani boyama islerini bilmedigim zamanlarda yirt- yapistir yontemiyle kapladiklarim olmustu.hala kullaniyorum:)

  10. orgueli

    Elinize sağlık bunlar çok şeker olmuş, bende bir şey sormak istiyorum peçeteleri yapıştırmak için peçete tutkalı yerine beyaz tutkal kullanılabilir mi?

  11. embir

    Adrenalin varya adrenalinim tavan yaptı sayende :)) süper şeyler yapmışsın, hepsi birbirinden güzel. Bir soru da ben sorayım, bu akşam ahşap tepsi boyayacağım. Astar boyasını yaptım, kuruttum. Melekli peçete aldım onu yapıştırmak istiyorum. Transfer yapıştırıcım da var. Ama peçete tepsiden büyük dört tarafında aynı meleklerden var.Sorularım# Peçeteyi elimle mi keseyim yoksa makasla mı?# Transfer yapıştırıcıyı nasıl kullanmam gerekiyor? Alta sürüp üzerine peçeteyi mi yapıştırcam sonra kenarlarını boyuyacağım yoksa önce zemini boyayıp sonra mı peçeteyi yapıştıracağım?Yardımlarınızı acilen bekliyorum. Teşekkürler

  12. Sibella

    Embircim adrenalin yerine benden gelse yardım olur mu?:1. Peçeteyi makasla desenin kenarlarından düzgünce kes.2. Önce zemini boyaman gerekiyor ama unutma peçete dekupajlarında alta gelecek zemin renginin mutlaka açık olması gerekiyor. Kestiğin deseni yapıştıracağın oturt ve yapıştırıcıyı ortadan başlayarak kenarlara doğru yavaşça toplanmasına izin vermeden sür. Yalnız transfer yapıştırıcı dediğin nedir, dekupaj için olan mı onu anlamadım.

  13. adrenalin1

    Peceteleri yapistirmadan önce tüm boyama islemi bitsin,astardan sonra da yine zimparalamayi unutma,nemli bezle sil sonra tüm boyalari yap(acik renk olmali ki pecete gözüksün),peceteyi makasla istedigin yerlerden kes sonra da katlarindan ayir ,tek kat olmasi lazim,yapistirmak istedigin yere koy ve düzgün bir fircayla ortadan kenarlara dogru pecete tutkalini yavasca sür, cünkü cok nazik olur yirtilabilir.24 saat iyice kurumasini bekle ,sonra vernikleyebilirsin,ama vernigin de ilk kati mutlaka su bazli olmali…kolay gelsin…görelim ama….

  14. adrenalin1

  15. Sibella

    Yok ben transfer yapıştırıcısını biliyorum da, embirin dediği o mu yoksa yanlış mı söyledi onu merak ettim de. Ama eğer transfer yapıştırıcısıysa onunla peçete yapıştırılamayabilir diye düşünüyorum. Bir de şöyle bir fikir vereyim, ben seneler önce bir atölyeye devam ederken bizim hoca peçeteleri tutkal yerine direk su bazlı vernik sürerek yapıştırırdı, yapıştırıcı olmadığı zaman bu yöntem de kullanılabilir.

  16. embir

    a oov öncelikle teşekkürler arkadaşlar. Transfer yapıştırıcısı dediğiniz gibi transfer için kulanılıyormuş ama bana satan kişi bu işte de kullabileceğimi söylemişti. Geçen seneden beri öylece kullanılmayı bekliyor ama ben cesaret edememiştim. Elimde normal tutkal var bu olmazsa onu sulandırıp yapıştırsam olur mu? Birde elimde sprey vernik var o olmaz mı?

  17. adrenalin1

  18. Sibella

    Tutkalı sulandırıp kullanabilirsin ama böyle çok kalın olup üzerini kapatmıycak akıcı olacak. Sprey verniği yapıştırmak için değil verniklemek için soruyorsan olur canım yalnız kurutarak bir kaç kat yap.Aaa ama yaptığın tepsiydi değil mi, sağlam olur mu acaba? Aslında bir kaç kat normal vernik sürseydin tepsi için daha iyi olurdu.

  19. embir

    Hay allah bir bakayım bir vernik daha vardı bende, inşallah su bazlıdır. En iyisi bu akşam bekleyim de yarın dekupaj tutkalı alıp yapayım. Bu akşamda boyasını bitiririm o zaman. Tekrar çok teşekkürler arkadaşlar. Kayınvalideme yapıcam da onda iyice dikkat ediyorum. Gazetelik bitti lale de boyadım sıra tepside bende abarttım mı ne :))

  20. Sibella

    Bak aklıma ne geldi eğer normal sıvı verniğin yoksa, hani peçeteyi yapıştıracaksın ya ondan sonra yani kuruduktan sonra tepsinin o yüzeyine tutkalı bütün olarak sürebilirsin. O kuruduktan sonra da bir kaç kat sprey vernik sıkabilirsin. Ayy bir sürü şey anlattım, artık sen hangisini uygulayacağına karar ver.

  21. Sibella

    Bak aynı anda yazmışız:) Ne güzel hediye yapmak, ben de çok severim. Ahh şöyle yakınlarda olsaydık, birbirimize ne güzel şeyler öğretebilirdik. Tabii bu benim isteğim, benim şöyle arada beraber çalışabileceğim, bilgi alışverişi yapabileceğim birilerine çok ihtiyacım var da :(

  22. alonenes

    benim şöyle arada beraber çalışabileceğim, bilgi alışverişi yapabileceğim birilerine çok ihtiyacım var da :(

    bende var bi tane öyle bi sıyrık Allahım sana da versin inşallah ablacım:))

  23. embir

    Sibelcim bende çok isterim, Ankara’da yaşamak ister misiniz? Yok ama ya Bodrum daha güzel, biz gelelim bari :)) ilgine çok teşekkür ederim. Bakalım nasıl olcak bu tepsi?

  24. boncuk hanim

    Arkadaşlar bu teneke kutulardan bende aynı şekilde kalemlik yapmayı düşünmüştüm.Ama bunların üzerinde yine tenekeden bi kapak oluyo.O kapağı çıkardığımız zaman aynı yerde yani tenekenin içinde kesici bir kenar oluşuyo.Onu ordan kesmek veya bişekilde çıkarmak da mümkün değil.Biraz tehlikeli. ”Tehlikeli kalemlik ” bu :)) Bende sırf bu yüzden vazgeçmiştim yapmaktan.

  25. embir

    ya yine ben ve yine acil durum :( boyadığım gazeteliği sprey vernikle verniklemek istedim. Bütün boya aktı ve dalgalı iğrenç bir görüntü oluştu. Napıcam ben :(

  26. embir

    yok bu dekupaj değil di onu dediğiniz gibi yapıcam. Düz boya ile gazetelik boyamıştım onu sprey vernikle yaptım boyası aktı.

  27. SEMYIL

    embir geçmiş olsun gelişmeleri bende sessizce okuyorum.arkadaşlar kadar olmasada bende ahşap boyama yapıyorum. birkaç yaptığımı siteye gönderdim herhalde sırada.gazeteliğinin bozuk halini resimlermisin. belki onun üzerini bir başka desen ile kaplayabilirsin..ahşap boyamada bazen aksilikler tesadüfen bir güzellik olmasınada neden olabiliyor. üzülme.(nekadar özenirsen aksilik bazen onu bulur.)

  28. SEMYIL

    adrenalin1 gerçekten çok güzeller ama benimde aklıma takılan bu konserve kutularının ağız kısmının keskin oluşuonun için bir şey yapıyormusun?

  29. Sibella

    Neden aktı ki acaba hay Allah, son zamanlarda yaptığım çalışmalarda ben de hep sprey vernik kullandım hiç öyle bir şeyle karşılaşmadım. Belki de kullanılan ürünlerle veya birbirine uyumsuzluklarıyla ilgili bir şeydir. Böyle durumlarda kurtarılamayacak gibiyse en iyisi objeyi tekrardan zımparalayıp en baştan başlamaktır embircim maalesef.

  30. embir

    Sibelcim sprey boyayı ilk kez kullandım acaba uygulamada mı hata yaptım? Markası dupli color special zapan spray yarı mat almıştım. Yüzey krem gibi bir şeydi açık yavruağzı oldu ve dalga dalga aktı. 25 cm uzaktan sıktım öyle yazıyordu. Kutuyu salladım ve sıktım acaba uygulamada mı hata yaptım? Tüh ya işten geldim üzerimi değiştirdiğim gibi bu işi yapmaya başladım. Şimdi ımparalayıp tekrar boyamam lazım sanırım. Tüh ya o kadar da uğraşmıştım :((

  31. adrenalin1

    Cok gecmis olsun tekrar,maalesef bazen böyle aksakliklar olabiliyor,belki vernik bozuktur ya da yeteri kadar karismamistir,cünkü on onbes dakika sallamak gerekiyor,bir fotograf yolla istersen herkes fikrini yazar.Semyil,kutularin agiz kismini cok keskinlerse penseyle kivirabilirsin iceri dogru,bendekiler cok keskin degillerdi herhalde, yikarken dikkat ettim sadece,bir de bu konserve kutularinin coca cola kapagi gibi acilanlari var acacaga gerek kalmadan acilabilenler yani,onlar daha iyi..

  32. embir

    foto çekemiyorum şarjı nbitmiş malesef :( Boyama işlemi geçen hafta bitmişti yani oldukça kuruydu. Akrilik boya ile boyamıştım. Markası cadence spreyde yeni boyalarda ama 15 dakika sallamadım ondan mı oldu acaba? 1-2 dk salladım. Zımparalamayı sünger ile mi yapıcam? Ya sizleri de meşgul ediyorum çok üzgünüm.

  33. Sibella

    Yok valla ben de hiç öyle 15 dak. sallamıyorum daha neler. Dur ben şu benim sprey verniğe bir bakayım neydi, aşağıda depoda. Zımparalamayı herhengi bir zımparayla yapabilirsin. Eğer zaten üstünde bir kabarıklık yoksa biraz zımparalayıp tekrar boyayabilirsin canım.————————————Bu arada benim verniğim Dupli-Color Deco Line Matt akrilik vernikmiş.

  34. SEMYIL

  35. boncuk hanim

    Birde sakın verniklediğiniz objelerinizi balkonda kurutmayın. Neden? Çünkü, rüzgara maruz kaldığında etraftaki ne kadar ot çöp, toz tıoprak varsa üzerine yapışıyor.Eğer öylece kurursa iğrenç görünümlü bir halde kalıyor.Kurumadan farketseniz bile üzerindekileri temizlemek yine bütün ahşap çalışmasını yerle bir ediyor. Bunları bizzat yaşayıp tecrübe ettikten sonra ahşap boyamamaya karar verdim.Ama yine de çok seviyorum..

  36. embir

    Şemyıl doğru demişsin. Hem dikey tutmuştum hemde hızlı yapmıştım. Ben sprey vernikle daha kolay olur diye kullanmak istemiştim. Bu sefer gazeteliğin altında denemek istedim sonuç değişmedi :(( ama dekupaj ahşap tepsim harika oldu. Onun için su bazlı vernik kullandım. Şimdi bu ahşap gazeteliği kurtarmak için yollar düşünüyorum. Acaba (elimde parmak yaldız var) eskitme mi yapsam? Zımparalamama rağmen o akan yerler çok düzelmedi. Elimde ahşap çerçeve var onun üzerinde deneme yapayım da iyice rezil olmasın.

  37. SEMYIL

    embircim,nalburdan alabilirsin, sanırım şimdi sen bizim su zımparası dediğimiz en ince zımpara ile zımparalıyorsun. dediğim gibi nalburdan daha kalın zıpara alıp onunla zımparala yalnızca o kalın yerleri sonra ince zımpara ile tamanı geç.iyice verniği kaldır sonra yeniden boya 2-3 kat ,ve sonra istediğini yapabilirsin sanırım.BİR FİKİR DAHA ; geçen gün yaptığın nişastalı kalemliğin vardı hani.dosya kagıdını buruşturup yapmıştın. onuda deneyebilirsin.yalnızca a4 kağıdı yerine (ismini hep karıştırırım)mulaj kağıdımı deniyor hani dikiş dikenlerin patron çıkarmak için kullandıkları ince kağıdı kullan. minik minik buruşturarak istediğin şekli yüzeye ver. hem ozamanvernikten kaynaklanan pürüzler kamufle olur.istediğin renge iyice boya.bu yöntemde deri havasını yaratır.gazeteliğe de uygun bir yöntem. her iki yüzünü bu şekilde yapabilirsin.arzu edersen parmak yaldızla efekt de verebilirsin.Bundan sonra korkmadan sprey vernik kullanabilirsin.ama yine 2-3 kez…..yavaş yavaş.

  38. SEMYIL

    ha bu arada tepsini sabırsızlıkla bekliyorum.benimde ahşap boyamalarım hala yayınlanmadı herhalde sıra çok kalabalık

  39. bircoksey

    kutu hastası olarak bayıldım bunlara, ne güzel yakışır ders çalışma masasına kalemlik olarak, ya da farklı yerlerde çok amaçlı kullanım için, harikalar

  40. embir

    Şemyılcım o nişastalı çalışmayı sanırım alonenes yapmıştı. Çalışmalar bitti. Yarın yayınlamaya çalışacağım. Desteğiniz için tekrar çok teşekkür ediyorum.

  41. saatoniki

    neettin sen embirim? üzülmeyesin dicyecem ama ben öyle durumlarda okkalı bi küfür sallayıp , elimden fırlatıyom güzel oluyo, rahatlıyorum..:)o kutularda kullanılan kareli desenlerin hastasıyımdır..eveet bu notu da düştükten sonra cern ile ilgili haberler için cenevre’ye bağlanıyorum.

  42. SEMYIL

    embircim, kusura bakma hala isimleri aklımda tutamıyorumyazarkende tereddüt ettimdi.. keşke dönüp baksaydım.amaaaaa herşeyden öte yayınlayacağına göre işlem tamammmm.:)))))buna sevindim sabırsızlıkla bekliyorum.

  43. cevcev

  44. cevcev

Bir Cevap Yazın

Tahta dil çubuğundan yakma kitap ayracı

| | 0 Yorum

Ahşap üzerine yakma sunum tahtası

| | 0 Yorum

Ahşap yakma motifli kitap ayracı

| | 0 Yorum

Baykuşlu ahşap sunum tahtası

| | 0 Yorum

Ahşap yakma yazı nasıl yazılır?

| | 1 Yorum

Ahşap üzerine dekoratif yakma resim

| | 1 Yorum

Ahşaptan minyatür motor yapımı

| | 0 Yorum

Ağaç dalından çiçek yapımı

| | 0 Yorum

Ahşap boyama minyatür evler

| | 5 Yorum

Ahşap minyatür işlerim

| | 0 Yorum

Ahşap yakma pano nasıl yapılır?

| | 2 Yorum

Ahşap maket gemi nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Kıl testere oymalı raf

| | 4 Yorum

Ahşap soyağacı

| | 0 Yorum