Kristal boncuktan tesbih yapımı

-

kristal-boncuklarla-tesbih-nasil-yapilir
Merhaba 10marifetliler. Bugünkü yazımızda kristal cam boncuk ile tesbih yapımını anlatmaya çalışacağız. El yapımı tesbihler düğün, kına ve mevlid gibi organizasyonlarda oldukça revaçta bu aralar. Ayrıca diğer özel günlerde sevdiklerinize verebileceğiniz el emeği güzel bir hediye.

Tesbih yapımı için öncelikle gerekli malzemeleri belirtelim;

1- Kristal cam boncuk: Genelde 70 adetlik dizgiler halinde satılır. Biz 100’lük tesbih yapacağımızdan en az 2 dizgi boncuğa ihtiyacımız var. Boyut olarak tesbihte en çok kullanılan 8 mm boncukları tercih ediyoruz.

2- Tesbih ipi: Çelik tel ip ya da polyester tesbih ipi kullanılabilir. Daha sağlam olduğundan biz çelik tel ipi tercih edeceğiz.

3- Ayraç ya da rondela: 33 adet boncuğun arasında kullanmak üzere en az 2 adet ayraca ihtiyacımız var. Çeşitli ayraç modellleri temin edebilirsiniz. Biz kristal taşlı rondela kullanacağız.

4- Metal üçgen: İpin iki ucunu birleştirmek için 1 adet metal üçgene ihtiyacımız olacak.

5- Metal kapama: İpe dizdiğimiz boncukların ucuna düğüm atıp bu düğümü gizlemek için 1 adet metal kapamaya ihtiyacımız olacak.

6- İmame: Çeşitli imame modelleri mevcut. Biz kaftan imame kullanıp içine püskül geçireceğiz.

7- Polyester püskül: İmame ile birlikte şık bir görüntü için 1 adet polyester püskül kullanacağız.

8- Tesbih çivisi: Kaftan imamenin içinden geçirip iki ucuna boncuk takmak için kullanacağız.

kristal-boncuklarla-tesbih-nasil-yapilir-1
Yapıma başlayalım;

Öncelikle tesbih ipimizi alıp 33 adet kristal boncuğu ipe geçireceğiz. Daha sonra 1 adet rondelamızı ipe geçireceğiz. Ardından 33 boncuk, 1 rondela ve 33 tane daha boncuk geçirip ipin 2 ucunu metal üçgenden geçirip düğüm yaparak bağlayacağız.

Bu düğümü metal kapama ile kapatacağız. Metal kapamanın ucunda halka mevcut. Bu halkaya içinden polyester püskül geçirdiğimiz kaftan imamemizi bağlayıp tesbihimizi bitiriyoruz.

Tesbihinizi ister kendiniz kullanın isterseniz de sevdiklerinize ya da konuklarınıza hediye edin. Ayrıca piyasada satılan tesbih kutularına koyarak güzel bir hediye paketi yapabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

hobidunya

Kristal Taşlı Süslemeler

Püskül ve kaftan süslü tespihler

| | 0 Yorum

Kadife kaplı güllü kutular

| | 1 Yorum

Kurdeleden çiçekli tespih seti

| | 2 Yorum

Kristal boncuklu tesbih yapımı ve süslemesi

| | 0 Yorum

Kristal boncuklu çiçekli tesbih yapımı

| | 0 Yorum

Tesbihli bebek şekerleri

İğne oyalı tesbih süslemeleri

| | 1 Yorum

İğne oyalı tesbihler

| | 2 Yorum

İğne oyalı tesbih başlığı

| | 0 Yorum