Perşembe, Aralık 8, 2016
Krizantem-Mutfak Panosu-Sonbahar yarışması

43

Yarışmaya katılacak eserlere devam. Aslında bu panoyu 2 ay önce yapmaya başladım, resmi atolye beyazda görmüştüm, çok hoşuma gitti. Yarışma bahanesiyle tamamlamış oldum. nasıl yapıldığına geçersek:) # Önce resmin çıktısını alıp, fotokopicide 2 tane A4 kağıdına sığacak şekilde büyüttürdüm.(ayrıca kabartma yapmak için resimden 2 tane olmalı.)#Kalın bir kontrplağın üzerine dekupaj tutkalıyla yapıştırdım.# Kabarmasını istediğim yerleri( rafın çekmecelerini, çaydanlığı ve abajuru, yerdeki saksıları, kaşıkların asıldığı küçük rafı vs…) Elimde olan ikinci resimden kestim ve altını oyun hamuruyla kapladım. Kuruduktan sonra resimde aynı yerlerine uhuyla yapıştırdım(boyutlu olması için).# Elimde daha önceden fimodan yapmış olduğum yaprakları uygun bulduğum yerelere yapıştırdım.# Çerçevesini oluşturmak için alçı-tutkal karışımını çevresine sürüp, ince bir fırçanın sapıyla spiral desenler verdim.# Çerçeveyi koyu kahverengiye boyayıp, parmak yaldız geçtim.# Beğenirmisiniz bilmem, ama ben buna çok uğraştım, o yüzden en sevdiğim çalışmam bu benim. Şu an mutfağa pano olarak astım, asıl amacım bunu altına bir raf yaptırıp bu panoyu rafın kapağı olarak kullanmak.

büyüklüğü anlaşılsın diye saatle yan yan çektim:)

43 YORUMLAR

  1. harika çalisma yontemine ise bittim ya kriizantemcim sen istesen neler neler yaparmissin sekerim yarisma bahanesiyle gorduk bu uretken yanini:)

  2. ellerine sağlık.gerçekten çok uğraşmışsın belli.ama değmiş doğrusu.bu tür tablolara bakıp incelemek küçük detayları görmek çok hoşuma gider.başarılar dilerim kiirzantem.

  3. krizantemcim sende hiç materyal sıkıntısıda yok vallahi.Büyük bir hobi odan mı var yoksa senin.Ay nerden buluyorsun böyle ilginç malzemeleri…her seferinde şaşırıyorum

  4. Harika olmuş, kabartmalar çok iyi durmuş. Raf yaptırmak ta iyi fikirmiş, ellerine sağlık, güle güle kullan arkadaşım.

  5. süper olmuş,gerçekten çok beğendim.Ben de bu tür çalışmanın nasıl yapıldığını merak ediyordum ellerine sağlık.

  6. devincem, sesicim ve tuana derin çok teşekkürler kızlar:)devincem nerdeeee hobi odası, iki katlı küçük bir dolabım var, herşey onun içinde tıkış tıkış. Birşey yapmak isteyince, aradığımı bulabilmek için hepsini birden dökmek zorunda kalıyorum, bu sefer ortalık çok dağılıyor. İşim bitince ortalığı toplamak daha çok zamanımı alıyor, bu böyle gidiyor:) Malzemelerimde bir yılın birikintisi işte. Birde genç kızım var ne lazım olursa gönderiyorum alıp geliyor:))))

  7. kriizantem sende ne cevherler varmış bacım,döktürmüşsün yine,farklı,güzel ve çok değişik bir çalışma olmuş,boyutlandırma şeklini de çok sevdim ve tuttum,ellerine kollarına sağlık,bakalım yarın ne ekliycen,merakla bekliyorum…

  8. Yumurta boyamıştım ama sonbahar pek yakışmadı yumurtalara, gönderip göndermemede kararsız kaldım. Zaten artık birşey yapmıyorum. Bir saat ve altın yaldızlı bir ayna vardı kafamda, yeter abartmıyım artık:))) Hani yapmamın amacı yarışma gaz verdi, bu sayede yaparım diye. Tembelllliği bir ele alırsam hiç birşey yapmam da:)) Beğenmende beni ayrıca mutlu etti canım, teşekkürler…

  9. Ellerinize sağlık. Bir şey sormak istiyorum. Bildiğim kadarıyla kabartmalarda model hamuru kullanılıyor. Oyun hamurunda kuruyunca çatlamalar olmaz mı? Ben model hamuru kullanıyorum, o da her yerde bulunmuyor ve oldukça pahalı.

  10. Ben model hamuru hiç kullanmadım, yerine ne koyabilirim diye düşünürken oyun hamuru geldi aklıma. Bunu daha önceburdaki çalışmam da denemiştim, fincanların altını oyun hamuruyla kapladım, 3 aydır kullanıyorum hiçbir sorun çıkmadı. Belki üzerine kullandığım yapıştırıcı(uhu)dan dolayı çatlama yapmadı. En son aşamada vernikde kullanıyorum. Şimdilik bir sorun olmadı yani. Eğer herhangi bir sorun olursa yazarım. Sevgiler

  11. Emeğine ve ellerine sağlık cok emek vermişsin, raf kapağı olduktan sonraki halini de paylaşırsan cok sevinirim.

  12. EE YAKIN FOTOYA NE OLDU BEN ÇEKMECELERİN İÇLERİNE BAKACAKTIM HANİ DAĞINIKMI TOPLU NE BİLEYİM. KESİN BU DOLAP KAPAĞI OLMALI EVET DOLABIN İÇİNEDE ÇUKULAR DOLDURMALI YA BEN AÇTA DEĞLM BU NE YA. TUTAYIMDA KAÇAYIM BARİ. ŞİMDİ BU KRİZ ANTEN GELİR LAF EDER BANA:)

  13. Ay noluyor kızlar:)))) Yakın foto gelecek inşallah:)) Bir tembelim ki bu aralar elim kolum kalkmıyor. EN KISA ZAMANDA DİYEYİM ARTIKIM:) Eşim ilk günlerde nickimi kriz anten sanmış ne gülmüştüm. Şimdi o aklıma geldi :DFiamma teşekkürler, kondor teşekkürler…Embir sana da teşekkürler barii:)))(niye ettiğimi bilmiyorum ama içimden geldi)

  14. Bu oyun hamuru işini çok sevdim. Ben de barada bulamadım diye Ankara’ya her gittiğimde almaya çalışıyorum, ya az geliyor ya da çok abartıyorum pahalıya patlıyor. Artık çocukların hamurlarından fazlaca alırız olur biter. Teşekkürler, çok faydalı birşey öğrenmiş oldum.

  15. Rica ederim özlemyr, bilgi kırıntılarımı paylaşıyorum işte. Panomun büyük resimlerini bloğuma ekledim, görmek isteyenleri beklerim efenim:) Kondor çekmecelerin içini anca düzeltebildim, gelip kurcalayabilirsin:)) İmzam adresimdir…