Kumaş harf yapımı

-

kumas-harf-yapimi-1
Kumaş harf yapmaya var mısınız? Basit bir yöntemle ortaya rengarenk bir harf çıkarabiliriz. Hediye ya da kendi harfimizi yaparak dekorasyon objesi olarak da kullananbiliriz. Haydi yapalım o zaman.

Malzemeler
Kumaşlar
Makas
Yapıştırıcı

Öncelikle bana lazım olacak malzemelerimi hazırladım. Yapacağım harfimin içine yassı elyaf koymayı çok istedim ama olmadığı için bana lazım olmayacak kumaşlarımı kullandım. Bu arada kumaşlarım kırışımış biraz:)

kumas-harf-yapimi-2
En üste zemin kumaşımı ayarlayarak iç içe kumaşlarımı sıraladım. Biraz pufidik elde etmeye çalıştım ama kumaşlarla anca bu kadar. Kalın olarak koyamadım makinem dikmeyebilir diye.

kumas-harf-yapimi-3

kumas-harf-yapimi-4

kumas-harf-yapimi-5

kumas-harf-yapimi-6
Koyduğum kumaşların üzerine tekrar zemin kumaşımı ayarlayarak tamamladım. İğneleyerek ya da teğel yaparak da dikilebilir. Ama ben pratik yapmaya çalıştım daha çok. Hiçbirini bozmadan üzerine kalemle harf çizdim. Keçeli kalemim yoktu ben tükenmez kalemle hallettim.

kumas-harf-yapimi-7

kumas-harf-yapimi-8
Makinemde zikzak dikişi ayarladım ve etrafından geçmeye başladım. Biraz seyrek gördüm ve tekrar zikzak dikişi geçtim.

kumas-harf-yapimi-9

kumas-harf-yapimi-10
Kenarlardan ipimi kesmeyecek şekilde düzgünce makasımla kesmeye başladım. Tamamını kesip çıkardım ve ortaya pembiş bir T harfi çıktı.

kumas-harf-yapimi-11

kumas-harf-yapimi-12
Üzerinede kumaşımdan süs yapmaya karar verdim. Sarı kumaşım vardı tersine kalemimle kalp çizip kestim. Onu da yapıştırıcımla bir kenarına yapıştırıp kullanmaya başladım.

kumas-harf-yapimi-13

kumas-harf-yapimi-14

kumas-harf-yapimi-15

kumas-harf-yapimi-16

kumas-harf-yapimi-17

kumas-harf-yapimi-18

stargirl

Bir Cevap Yazın