kurdelalara düğüm atılarak yapılan örtü

-

bu örtü geçenlerde çeyizime koyayım diye anneme verilmiş hediye olarak..ben hiç böyle bir teknik görmemiştim. anladığım kadarıyla ortadan başlanarak birsürü kurdeleye düğümler atılarak motifler oluşturuluyor.

kurdela örtü
kurdela örtü

hem alternatif bir teknik olsun hem de bilenler bilmeyenlere anlatsın diye resimlerini ekliyorum:)

16 yorum gelmiş

  1. hiç bilmiyorum kibende bir bilen var mıdır diye ekledim. tahminim olarak ortada bir halka yapılıyor. içinden kurdeleler çıkarılıyor. bunlar birbirleriyle bu motifleri oluşturacak şekilde düğümleniyor. her yaprağın ucunda bir kurdele ucu var. yani 9 kurdela kullanılmış. belki de bir adı, bir yapılışı vardır.

  3. nalana

    bir zamanlar(1970lerde) 2 mukavva daire yoyo gibi kumaşla kaplanıp birbirine yüz yüze dikilirdi büzgülü kısımlar birbiriyle öpüşecek şekilde.sonra iki dairenin birleşim yerlerine eşit aralıklarla toplu iğneler batırılır merkezine saplanan toplu iğne ve kenarlardaki iğneler arasında floş ipler dolanırdı.Bu ipler arasına da öngörülen motife göre iğne ve ip ile iğne oyası ana düğümü atılarak motif oluşturulurdu sanıyorum bu onun kordela ile uyarlanmış şekli .Ben yaşta olanlar hatırlar,gençler de annelerine sorsun

  4. orta göbekten 24 tane düğüm atılmış. ve şimdi iyice baktım da ayrı ayrı 9 kurdela değil. dantel yapar gibi göbekten başlanmış ve uzunlukları ayarlanarak basit düğümlerle etrafında dönülmüş. kurdelanın bittiği yerden yenisi eklenmiş yakılarak sabitlenmişay çok merak ettim yaabir bilen olsa keşkebellinda–> keşke yakınlarda olsa.. telefon numarası bile yok arayıp sorucam o kadar oldu artık:)

  5. 28300

    MerhabaBenim bir tahminim var ama ortayı görmediğim için onun hakkında malesef yorum yapamam. Kullanılan malzeme yarım cm’lik kurdela ve artık büyük gözlü iğneler var var sanırım onlardan.Yapılan teknik ise bari ben iğne oyasıyım diyor. =) Çünkü kurdela kaygan olduğu için elde düğümleyerek bu tazrda sabit bir iş çıkarmak zor olur.Ama yapanında ekleyeninde ellerine sağlık. Bende denemeye karar verdim çünkü pike takımı istiyordum acaba nasıl durur ??

  6. bu örneği iyice öğrenene kadar peşinde koşturucam:) yapanla irtibatı sağlarsam hemen videosunu çekicem:)beni bekleyin:)28300–> pike takımı olarak dikdörtgen bir şekil oluşturalabilir mi bilemedim. yuvarlak bir motif çünkü.ama eğer iğne oyası gibiyse cidden yeni bir akım aşlıyor demektir:D

  7. 28300

    =) O örnekten tabiki çevirmek zor olur ancak uçlarını düz olarak düşünmek gerek. Eğer kurdela kullanılarak iğne oyası yapılıyorsa birçok sıra iğne oyası modelleri var. Yakın takipteyim bunun için …

  8. ozlavinya

    28300Fikrin gayet mantıklı.Benim de aklıma başka bir şey geldi eğer iğne oyası kurdela ile uygulanabiliyorsa tığ ile yapılan modellerde kurdela ile uygulanabilir diye düşündüm bende bununla işlgili bir çalışma yapayım bari :)

Bir Cevap Yazın