Makrome dekorlar ile yaşam alanlarınıza renk katın

-

Son zamanların en trend hobilerinden biri olan makrome ile hala tanışmadıysanız, bu yazımızı okuduktan sonra siz hobi severler de mutlaka bu alana el atmak isteyeceksiniz.
Makrome düğüm tekniklerini hiç bilmiyor olsanız bile emin olun birkaç denemeden sonra harikalar yaratacaksınız. Kuralı olmadan, tamamen sizin yaratıcılığınıza bağlı olarak ilerleyen düğümler ile birbirinden güzel çalışmalar ortaya çıkarabilirsiniz. Günümüzde bilgiye erişim artık öyle kolay ki internet üzerinden birçok yapım videosuna ulaşabilir ve hemen işe koyulabilirsiniz.

En çok tercih edilen çalışmalardan biri olan makrome ayna için hangi ürünleri kullanmalıyım?

Makrome ayna yapımında en çok 3 mm tek burgulu pamuk makrome ipi tercih edilmektedir.
Bunun yanı sıra ihtiyacınız olacak diğer malzemeler ise dilediğiniz ebatta metal veya ahşap bir kasnak ve kasnak ebatına uygun bir ayna olacaktır.
Biraz hareket katmak isterseniz motiflerin aralarına ahşap veya cam boncuklar kullanabilirsiniz. Ayrıca ikili ayna kasnağı kullanarak doğal rafya saman ip, rafya ip veya keçe yünleri kullanarak farklı bir hava ve doku katabilirsiniz.

Çok tercih edilen bir diğer çalışma ise makrome gökkuşağı.

Makrome gökkuşağı için envai çeşit ip kullanabilirsiniz. İç kısmında kullanılan halat için ise 10-12-16-20 mm kalınlıklarında pamuk halat ipler tercih edebilirsiniz.
Orta boy 25-30 cm ebatlarında bir gökkuşağı için 10mm ve 12mm pamuk halat ipler uygun olacaktır.
Büyük boy gökkuşağı çalışmaları için ise 16mm ve 20 mm pamuk halat ipler uygun olacaktır.
Üzerini sarmak için ise 1,5mm, 2mm, 3mm tek burgulu pamuk makrome ipler, dilediğiniz örgü yünler, kadife örgü ipler ya da anakuzusu ipler gibi birçok farklı ip türü kullanabilirsiniz.

Makrome düğüm tekniklerini bilmiyorum ama makrome ipleri ile bir duvar dekoru/kapı süsü yapmak istiyorum diyorsanız, kasnağa sadece ipleri takarak püskül görünümü elde edebilir ve yapımı çok basit olan makrome yapraklar ekleyerek de harika bir dekor elde edebilirsiniz.

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin

Video: Tığ işi sihirli halka nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Video: Örgüde eksiltme ve kol kesimi nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Hasır örgü modeli nasıl örülür?

| | 0 Yorum

Video: Yağmur damlası örneği nasıl örülür?

| | 0 Yorum

Zigzag tığ işi örgü yapımı

| | 0 Yorum

Tığ işi yıldız yapımı

| | 0 Yorum

Tığ işi iki renkli motif yapımı

| | 0 Yorum

Anlatımlı tığ işi motif örneği

| | 0 Yorum

Tığ işi motif yapımı

| | 0 Yorum

İstiridye örgü nasıl örülür?

| | 0 Yorum