mika ekmek kutusu nasıl bir sanat eserine dönüşür?

-

Yeni malzemelerle birseyler üretmek hem pahalı hemde eskiyi canlandırmak kadar mutlu etmiyor insanı. Eğer sizde benim gibi evdeki eşyalarınızı sıfır maliyetle yenilemek istiyorsanız buyrun eskiden çok kötü görünen mika ekmekliğin yeniden doğuşunun ayrıntılı tarifi içeridemalzemeler:
1. evinizdeki eski, mikadan ekmek kutusu
2. beyaz renk su bazlı boya ( evim bir süre önce boyanmıştı oradan artan boyayı kullandım )
3. bir adet çiçek desenli, bir adet mutfak figürlü desenli peçete
4. herhangi bir tutkal
5. bir adet yassı uçlu büyük, bir adet ince uçlu fırça
6.tırnak cilası
7. bulaşık süngerinden bir parça

yapılışı:
öncelikle hiçbir malzemeyi dışarıdan almadan evimdeki malzemelerle birşeyler yapmayı planladım.1. eski ekmek kutusunun üzerine su bazlı boya ile ilk kat astar olarak kalınca bir tabaka halinde sürülür ve kuruması beklenir.
2. kuruyan ilk katın ardından ikinci kat da kalınca sürülür. Eğer ikinci kat boya alttaki mika rengini kapattıysa iki kat boya yeterli olur. Ancak benimki mavi renkli mikadan ekmeklikti. Bu yüzden ben dört kat falan boya sürdüm , anca kapandı.
3. boyamız kuruduktan sonra çiçek desenli peçetemizi çiçek desenlerini uygun şekilde kesip diğer katlarından ayırdıktan sonra desenimizi ekmekliğin üst kısmına ve iki yanına köşelere denk gelecek şekilde tutkal yardımıyla fırçamızla ortadan dışa doğru peçetelerin üzerine sürerek yapıştırıyoruz. Aynı işlemlerden geçirdiğimiz mutfak figürlü peçetemizi de ekmekliğin ön kapağı ve yan taraflara uygun yerler ayarlayarak yapıştırıyoruz ve nemli süngerimizle yapıştırdığımız peçetelerin üzerine hafif darbelerle dokunarak hem peçetelerin üzerindeki tutkalı alıyoruz hem de peçetenin yüzeyle daha iyi kaynaşmasını sağlıyoruz.

sağ yan kısım
sağ yan kısım
üst kısım
üst kısım
sol yan kısım
sol yan kısım
ön kısım
ön kısım

Bugüne kadar bütün hobi programlarında ve tariflerde peçete ile yapılan dekupajlarda hep peçete tutkalı kullanılması gerektiği söylenirdi. Ama benim evimde peçete tutkalı yoktu. Dışarıya da çıkamıycaktım bunun için evimde bulunan ahşap tutkalını kullanmaya karar verdim. Çok da başarılı oldu yani peçete tutkalı efsanesi yerle bir oldu diyebilirim. Normal tutkal da rahatlıkla bu işi yapabiliyormuş duyurulur :)

son halinden onceki hali:)
son halinden onceki hali:)

4. sonra son aşamada ekmekliğimi parlak bir görünüme kavuşturmak kaldı. Ama evdekiler ve ben boyanın dokusunun ve parlaklığının gayet iyi olduğuna karar verdik ve hafif mat bir görüntünün daha şık oluduguna karar verdik. Ama peçetelerimin uzun yıllar dayanması ve hoş bir ışıltıya kavuşması için sadece peçete desenlerimin üzerini parlatmaya karar verdim. Evde vernik veya cila yoktu, bunun için de yaratıcı düşündüm ve tırnak cilasını aldım elime. Fırçası yardımıyla sadece peçete desenlerimin üzerlerini cilaladım. Böylece peçetelerim hem yüzeyle kaynaşıp hoş bir şekilde parladı hem de bu koruyucu yüzeyle uzun yıllar dayanıklı halde kalması sağlandı.

üstten genel görünümü
üstten genel görünümü

Mutfağıma hoş bir görüntü sağlayan bu şirin ekmeklik böylece tamamlandı. Ama elimde artan peçete parçaları kalmıştı, boyam da vardı bende bu güzel ekmekliği kombine edecek bir eser daha yaratmak istedim :) hemen mutfağıma gittim ve gözüme çarpan beyaz plastik kapaklı kavanozu aldım elime. İki kat boyadıktan sonra aynı işlemleri ona da uygulayarak bir de kavanoz yaptım ve böylece takımım tamamlandı.

iste sirin kavanozum
iste sirin kavanozum
detay görünümü
detay görünümü
kapak detayı
kapak detayı
istee takımım :)
istee takımım :)

Sizde evinizdeki eski eşyaları canlandırmak istiyorsanız tamamen evdeki malzemelerle yapılan bu eşyaların tarifi benden yapması sizden hepinize kolay gelsin :)

14 yorum gelmiş

  1. yalnzben83

    ellerinize sağlık harika bir iş çıkarmışsınız gerçekten.. verdiğiniz ayrıntılı bilgi içinde çok sağolun. benim çok işime yarayacak bu bilgiler.

  2. yaprak engin

    bencede çok güzel peçete yerine ahşap tutkal fikride çok akıllıca eee akıl akıldan üstündür diye boşuna dememişler eline sağlık

  3. huzurlukedi

    Sanırım uzun ömürlülük açısından gerekli malzemeleri kullanmakta fayda görüyorsunuz.Elinizdekilerle de güzel oluyor tabiki.bence üst taraftaki çiçekleri çalışıp diğer figürleri eklemeseydiniz daha muhteşem olurmuş.

  4. ozlemyr

    İnanmayacaksınız, benim de mutfakta boyanmayı bekleyen aynı model bir ekmek kutum var. Hergün beni ne zaman boyayacaksın diye yüzüme bakıyor. Benden çok yaşayacaksınız. Ben de sizin gibi eskileri yenilemekten daha çok zevk alıyorum.Elinize sağlık, çok güzel olmuş.

  5. sesiber

    Çok şeker olmuş. Peçete tutkalı efsanesi aslında çoktan yıkılmıştı sizin bu denemeyle haberiniz olmuş. Ahşap tutkalı da kuruyunca şeffaflaşıyor, tüm dekopaj çalışmalarında kullanılabilir. Koyuysa biraz sulandırılabilir hatta.

  6. dilevser

    ellerinize fikrinize sağlıki çok hoş olmuş.. eskileri değerlendirmek gibisi yok.. bu arada çiçek motifli peçeteye bayıldım :)ayrıca şimdi ben elimdeki ahşap, dekupaj ve peçete tutkallarını burda okuduklarımı hatırlamadan kullanayım demi yoksa sinirlencem kendime :) şeffaflaştığını biliyordum ama bi kere dekupaj tutkalıyla peçete yapıştırayım dedim peçete helak oldu:) sanırım benimle ilg bir problem.. :)

  7. sesiber

    bi kere dekupaj tutkalıyla peçete yapıştırayım dedim peçete helak oldu:)

    Dilevser peçeteye çok nazik davranacaksın. Hatta normalde tutkal önce peçeteye sürülür, ben çoğunlukla zemine sürüp peçeteye hiç sürmeden zemine yerleştirip, sonradan peçetenin üzerine tekrar tutkal sürüyorum.

  8. ozlemyr

    Benim malzemelerimi aldığım yerden öğrendiğim de peçeteyi yapıştırılacak zeminin üzerine koyarak yalnızca peçetenin üzerinden tutkalı artı şeklinde ortadan kenarlara doğru sürmek. Ben denemedim ama bu şekilde yapılanları inceledim, çok güzel yapışmışlardı ve görüntüleri çok iyiydi.

Bir Cevap Yazın

Ahşap üzerine dekoratif yakma resim

| | 1 Yorum

Ahşaptan minyatür motor yapımı

| | 0 Yorum

Ağaç dalından çiçek yapımı

| | 0 Yorum

Ahşap boyama minyatür evler

| | 5 Yorum

Ahşap minyatür işlerim

| | 0 Yorum

Ahşap yakma pano nasıl yapılır?

| | 2 Yorum

Ahşap maket gemi nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Kıl testere oymalı raf

| | 4 Yorum

Ahşap soyağacı

| | 0 Yorum