Pazar, Aralık 4, 2016

15 YORUMLAR

  1. daha pişmedi pişince rengi biraz daha koyulaşacak yani benim yaptıklarımda hep öyle oldu.
    Bende boya konusunda tecrübesizim sanırım daha tecrübeli arkadaşlar bu soruyu görürse yanıtlayabilir.keçe ve dikişten sonra polimer kil içinde bir bilgi köşesi açılabilir:))

  2. yagmuryurek bakalım nerde kullanacağım derken bilmediğimden öyle yazdım
    şimdi bir kaç fikrim var kavonoz süslemede(minik kavonozlarda) yada keçe tablolardan birinde kullanabilirim
    yine de yaratıcı fikirlere açığım

  3. Bebek ayaklarına oldum olası bayılırım! Bunları görünce de çok sevdim :)

    Polimer kil yağ bazlı bir malzeme olduğu için özellikle hamuru pişirmeden önce renklendirmek, hamurun içine boya katmak gibi bir amaç varsa mutlaka su bazlı olmayan bir seçenek değerlendirilmeli.

    Pastel boyaları rendeleyip kullanabilirsiniz. Toz makyaj malzemeleri, toz simler, pigmentler hatta bildiğiniz toz baharatlar bile kullanılabilir.

    Bununla birlikte hamur piştikten sonra boyamak için akrilik boya en doğru seçenek.
    Plastik şişelerde satılan ve hemen hemen her yerde bulunan akrilik boyalar kullanılabilir. Bildiğiniz gibi bunların mat ve parlak seçenekleri var.
    Bir de ressamların kullandığı, tüplerde olan akrilik boyalar var. Bunlar da kullanılabilir fakat daha koyu ve daha kalın bir tabaka oluştururlar.
    Piştikten sonra boyamak için hangi yolu izlerseniz izleyin, akında bulundurulması gereken en önemli konulardan biri yapılan işlemin kalıcılığını korumasıdır.
    Bu nedenle petrol bazlı boyalar kullanılması tavsiye edilmez zira polimerin içine işleme olasılığı bulunuyor.
    Erimeyecek, sıcak ortamlarda akmayacak, solmayacak bir boya olmalı. Bunun için en ideali ( kolay ulaşabilme ve uygulama kolaylığı açısından ) akrilik boyadır.

    Yardımcı olabildiğimi umarım.
    Sevgiler.

  4. teşekkür ederim munures,brnnyvz,eskimoda
    insan küçük şeylere hep aynı tepkiyi veriyor sanırım
    amanda aman yerim ben seni bıdı bıdı:))
    minik şeylerde hep bir sevimlilik oluyor