Mısır kabuklarından kış temalı duvar süsü

-

el yapımı bebekler

Merhaba. Uzun zaman olmuş yazı eklemeyeli. Aslında sıklıkla takip ediyorum da yazı eklemeye zaman ayıramadım. Kış yarışması sayesinde yine sizlerle birlikteyim.

el yapımı bebekler

el yapımı bebekler

Kış deyince benim aklıma hemen kar, kardan adam, çam ağacı ve kış meyvesi olan portakal gelir. Mısır kabuğu ve diğer doğal malzemelerle tasarımımda bunu yansıtmaya çalıştım.

Ana malzemem mısır kabuğu.

Diğer malzemelerim Jakaranda ağacının tohum kapsüllü dalı, Sığla ağacının kozalağı, minik çam kozalakları, çiçek tohumlar ve portakal kabuğu. (Jakaranda burada, yani Antalya’da park ve bahçeleri süsleyen bir tür ağaç türü.)

Doğal malzemelerle çalışmaya bayılıyorum. Renklerin birçoğunu da bitki sularıyla elde ediyorum.

el yapımı bebekler

el yapımı bebekler

İşte saydığım bu doğal malzemelerle ortaya çıkan tasarımımın çalışma aşamaları:

el yapımı bebekler

Kardan adam yapmak için mısır kabuklarının içini pamukla doldurdum.

el yapımı bebekler

İçini pamukla doldurduğum mısır kabuklarını üst üste yapıştırdım.

el yapımı bebekler

Yine mısır kabuğundan şapka ve atkısını ekledim. Kürdanın ucuna mısır kabuğunu tutturdum ve keserek süpürgeyi oluşturdum.

el yapımı bebekler

Çalışmamı süslemek için mısır kabuğunu oklavaya sararak halkalar elde ettim.

el yapımı bebekler

el yapımı bebekler

Çam ağacı için kağıt huni yaptım ve mısır kabuklarını resimde görüldüğü gibi sırayla yapıştırdım.

Mısır bebeklerimi tamamladım ki ben onlara HÜBERYA ismini verdim. Anlamını merak edenleri sayfamda misafir etmekten mutlu olurum :)
el yapımı bebekler

el yapımı bebekler

el yapımı bebekler

Bütün bu hazırlıkladıklarımı Jakaranda ağacının doğal halde kurumuş tohum kapsüllü dalına yereştirdim ve sonunda mısır kabuklarını kırpıp kar şeklinde çalışmamım üzerine serpiştirdim.

Kışın tüm güzelliklerini yaşamanız dileğiyle herkese elişi tadında güzel günler ve sevgiler. Yarışmaya katılan tüm arkadaşlara da başarılar :)

el yapımı bebekler

Yarışma duyurum burada.

el yapımı bebekler

2 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın

huber

Merhaba, Emekli öğretmenim .Zonguldaklıyım ama Antalya'da yaşıyorum.Evliyim ve bir kızımız var. El sanatlarını çok seviyorum. Emekli olduktan sonra daha çok zaman ayırabiliyorum el sanatlarına. Yaptıklarım beni ve çevremi süslüyor,renklendiriyor ve neşelendiriyor.Öğrendiğim tekniklere mutlaka bi şeyler eklerim. Çalışmalarımın çoğu kendi tasarımlarım. Çalışmalarımı daha çok kişiyle paylaşmak için buradayım.Elişi tadında güzel günleriniz olsun:))))))

İyi ki doğdun 10marifet!

| | 8 Yorum

Sevimli 10 penguen yapımı

| | 0 Yorum

Evimin kedisi – rölyef pano yapımı

| | 4 Yorum

Kış güzeli Ivy

| | 21 Yorum

Kırmızı paltolu kız kolyesi

| | 3 Yorum

Kar canavarı Yeti ve Eskimo kız

| | 2 Yorum

Cevizlerden kapı süsü yapımı

| | 0 Yorum

Kapşonlu atkı yapımı

| | 4 Yorum

Örgüden minyatür ev

| | 7 Yorum