Cumartesi, Aralık 3, 2016
Model uçak yapımı bir tutkudur

Model uçak yapımı bir tutkudur

5

Her şey bir merakla başlar. Model uçak yapma fikri çok önceden beri vardı aklımın köşesinde ama bir türlü gerçekleştiremiyordum. Sonunda Türk Hava Kurumu’nun açmış olduğu kursa katılarak bu merakımı gidermiş oldum. Sizlere model uçakların nasıl yapıldığını ve ne kadar zevkli bir uğraş olduğunu anlatmak istiyorum.Türk Hava Kurumu’nun Ankara Türkkuşumodel uçak okulunda her yıl belirli aralıklarla açılan kurslarda başlangıç ve ileri tekamül olmak üzere iki kurs alma imkanı vardır.

Uygulamadan örnek
Uygulamadan örnek

Çok geniş atölyelerde keyifli bir ortamda isteyen herkes model uçak yapımını öğrenebilir. Ancak zevkli olduğu kadar sabır isteyen bir uğraş aynı zamanda modelcilik. Öncelikle ıhlamur ağaçlarından hazırlanan ince çıta tabakaları yapılacak modelin projesine uygun olarak biçimlendiriliyor.

uygulama örneği
uygulama örneği

Ihlamur ağacından hazırlanmış çıtalar

Her modelcinin kullanacağı malzemeler: yapıştırıcı,çekiç,zımpara,maket bıçağı,pense,toplu iğne vb.Bir modelcinin en çok kullanacağı malzeme kesinlikle toplu iğnedir. Kavak kontraplak ve toplu iğnenin rahatlıkla çakılabileceği bir masa en zorunlu malzemedir hiç kuşkusuz…Her bir aşama uçağın sağlıklı bir uçuş yapmasını etkilediğinden çok titiz davranmak gerekmektedir.Örneğin kanat büküntü açısının gereğinden az verilmesi son derece zararlıdır.

Kanat büküntü açısı
Kanat büküntü açısı

Ayrıca çalışırken konsantre olmak çok önemlidir. En ufak bir dikkat dağınıklığı, iğnemizi biraz hızlı çakmamız çıtamızın çatlayıp kullanılamaz hale gelmesine neden olur.Tüm aşamaları anlatırsak oldukça uzun ve sıkıcı olur.Tüm aşamaları merak edenler Türk Hava Kurumu resmi internet sitesinden daha detaylı bilgi alabilirler.Model uçak yapmak ve uçurmak bir tutkudur.

Bitmiş bir  ATA modelinden görüntüler
Bitmiş bir ATA modelinden görüntüler
Bitmiş bir  ATA modelinden görüntüler 2
Bitmiş bir ATA modelinden görüntüler 2

Yaptığınız uçağın uçuşunu izlemek apayrı bir keyif tabii ki…Uçaklar bittikten sonra uygun hava koşullarında piste giderek uçaklar uçuruluyor.

uçuş anı
uçuş anı
uçuş pistinden görünüm
uçuş pistinden görünüm

Bu keyfi sizde yaşamak isterseniz Türk Hava Kurumu Model Uçak Kurslarını takip ediniz.Keyifli çalışmalar yapmak dileğiyle…

5 YORUMLAR