Pazar, Aralık 11, 2016
Nedir Bu Pinterest?

Nedir Bu Pinterest?

49

Biliyorsunuz kısa bir süre önce “facebook beğen” butonu yanına bir de “pin it” butonu ekledik. “Peki nedir bu Pinterest, nasıl yapılır bu “pin”leme işlemi?” diye merak edenlere bir açıklama yapalım istedik.

Pinterest kısaca ilgimizi çeken her tür imajı panolara iğneleyebildiğimiz bir “güzel şeyler” paylaşma mecraı olarak açıklanabilir. Kendi yapmış olduğunuz bir çalışmayı, yemeği, güzel bir kitabı veya dekorasyonunu beğendiğiniz bir mekanın görselini, bir moda blogunda gördüğünüz kıyafet tasarımını, sevimli bir köpek resmini, kendi çektiğiniz bir fotoğrafı; yani aklınıza gelen her türlü içeriği paylaşmanız mümkün.

Çeşit çeşit panolar yaratabiliyorsunuz, mesela “elişi”, “yemek”, “fotoğraf” gibi.

Paylaştıkları şeyleri beğendiğiniz üyeleri ya da ilginizi çeken panolarından birini özel takibe alabiliyor, yorum yapabiliyor, onların “pin” lerini “beğen”ebiliyor ve “repin” yaparak siz de kendi panolarınıza iğneleyebiliyorsunuz.

Sitenin üst kısmındaki “Pinners you follow” bölümünden takip ettiğiniz insanların pinlerini, “Everything”den ise tüm pinleri izleyebiliyorsunuz. Videoları “Videos” bölümünden, en çok ilgi gören pinleri de “Popular” bölümünden takip edebilirsiniz. “Gifts” ise fiyatı olan nesneleri takip edebileceğiniz bir sayfaya gidiyor.

Bir kişinin paylaştığı içeriklerin bir kısmını beğeniyorsanız, sadece o panoları izleme şansınız da var. Örneğin ben DIY (Kendin Yap) ve Grafik Tasarım panoları açmış olabilirim, siz de sadece DIY paylaşımlarımı izlemek istiyor olabilirsiniz. O zaman sadece o panoyu takibe alabilirsiniz.

10marifet’teki bir çalışmayı “pin”lemek istiyorsanız öncelikle beğenmiş olduğunuz çalışmanın altındaki “pin it” butonuna tıklamak gerekiyor.

Daha sonra eğer çok imajlı olan bir çalışma seçti iseniz varolan tüm imajlar küçük kutucuklar şeklinde karşınıza çıkıyor. Hangi imaj görüntüsünü istiyorsanız üzerine gelip “pin this” butonuna tıklıyorsunuz.

Sonra açılan kutucuk üzerinden içeriğin yayınlanmasını istediğiniz ilgili panoyu seçip, alttaki boş alana açıklama yazıyorsunuz ve “pin it” diyorsunuz. Artık pininiz yayında :)

“pin it” butonu olmayan sitelerden paylaşımda bulunmak için ise bu adresteki “pin it” butonunu bookmark (sayfa işaretleme imi) yapmanız yeterli.

Pinterest’e Facebook ve Twitter hesabınız ile üye olabiliyorsunuz. Eğer kendiniz üyelik talep ederseniz sonuca ulaşmanız biraz uzun sürebiliyor. Bir Pinterest üyesi tarafından davet edilmeniz size zaman kazandırıyor. Dolayısıyla bizden davetiye isteyebilirsiniz. Davetiye için e-mail adres bilginizi bize özel mesajla iletebilir ya da buraya yorum olarak bırakabilirsiniz.
Pinterest’i özel uygulaması ile akıllı telefonlar üzerinden takip etmek de mümkün. Facebook ve Twitter ile eş zamanlı uygulama imkanı da tanıyan Pinterest’te paylaştığınız içerikleri, dilerseniz bu hesaplarınızla da yayınlamış olabiliyorsunuz.

Yeni siteler keşfetmek; sitenize, paylaşımlarınıza ve ürünlerinize yeni takipçiler çekmek ya da sadece güzel şeyler görmek için Pinterest’i kullanın deriz.

10marifet.org’dan pinlenmiş çalışmaları buradan görebilirsiniz.

49 YORUMLAR

  1. Bu yazının zamanlaması benim için çok yerinde oldu. Teşekkürler. Facebook kullanıcıları için de davetiye gerekiyor mu acaba? Ben de pinterest de yer almak isterim, benim için de davetiye gönderirseniz seviirim. Teşekkürler…

  2. Ben de pinterest’e üyeyim ama davet edilmeden kendim talep etmiştim galiba request an invitation butonuna basıyoruz. Tabii ki de pintereste bayılıyorum. :)

  3. @tatlibebek; tabii yukarıdaki yazıda da yazdığı gibi, kendiniz de üyelik talep edebiliyorsunuz. Fakat o zaman sonuca ulaşmak biraz uzun sürebiliyor. Bir Pinterest üyesi tarafından davet edilince ise aktivasyon maili daha hızlı ulaşıyor.

  4. güle güle kullanın, çalışmalarınızı pinlemeyi ihmal etmeyin. bu işi kolaylaştırmak için ekledik pin butonunu. pinterest dünya çapında inanılmaz büyük çaplı bir proje haline geldi. siz pinledikçe işinizi daha çok insan görecek.

  5. @sumela00; geliyor hemen.

    eğer isteyen olup da ben göndermedi isem ya da bundan sonra isteyenler olursa lütfen iletin. buradan görmemişsem mesaj da atabilirsiniz.

  6. @esinlenmisdunya; tabii ki, gönderdim :)
    @hayaliatolye; yorumu çok geç görmekle beraber size de gönderdim, ne olur ne olmaz, belki daha üye olmamışsınızdır diye. kusura bakmayın.

  7. Sayfaya baktığımda Türkçe kullanım seçeneği olmadığını gördüm.Bu kadar geniş kullanımı olan bir dilin yer almaması üzücü.Bu anlamda buradaki herkese ulaşamayabilir bence.Ben de bir davetiye alabilir miyim. ceviz.elisleri.gmail.com

  8. @begonvill; merhaba, davetiye gönderdim…

    @kusay, @danghhe, @ceviz.elisleri, @huber; yorum avcısı maillerinden önce kaçırmışım bu yorumlardaki davetiye isteklerinizi. çok özür dilerim. geriye doğru yine de gönderdim ama zaten almışsınızdır herhalde üyeliklerinizi. kusura bakmayın lütfen.

    sevgiler.