Cuma, Aralık 9, 2016
Nikah şekeri – keçeden Bodrum evi

Nikah şekeri – keçeden Bodrum evi

5

keçe nikah şekeri
Merhabalar. Bodrum’da gerçekleşecek olan nikah merasimimize birkaç gün kala sizlerle yaptığım nikah şekerini ve yapım aşamalarını paylaşmak istedim.
Gerçi bizimkinin biraz spesifik olduğunu düşünüyorum. Fakat farklı yerlerde de kullanılabilir diye yapım aşamasından da bahsedeceğim.
Bu bitmiş hali. Oldukça detaylı…Kalıbı ile başlayalım:

kalıp
Bu işin pratik şeklini anlatacağım: öncelikle ben bu kalıbı kartona çizdim. Beyaz ince keçeye 10 cm’lik şeritler çizdim ve bu şeritler arasında 2-3 cm’lik boşluklar bıraktım. Daha sonra kalıbı bu şerit üzerine koyduğunuzda sadece yan duvarları ve üstteki u şeklindeki boşluğu çizmeniz yeterli oluyor, hem de kalıbınızı aktarırken yamuk yumuk çizgiler oluşmuyor. Tabii yine her ev yan duvarları arasında 2 cm’lik boşluklar bırakıyorsunuz ki sonradan kesimi rahat yapın. İstediğiniz adette ev sayısına ulaştığınızda buna karşılık gelecek aynı ölçüde keçe beyaz şeritler kesip arasına yerleştirilmek üzere levha elyafıda aynı ölçülerde kesiyorsunuz.

Yani en alta üzerinde çizim olmayan keçe şerit, ortada elyaf, en üstte üzerinde çizim olan keçe şerit olacak. Bir iki yerden iğnelemeniz yeterli çünkü keçe ve elyaf çok kayan malzemeler değil. Daha sonra oturuyorsunuz dikiş makinesinin başına, başlıyorsunuz o çizimlerin üzerinden sarmaya. Ben ortaya çıkması için siyah iple sardım kenarlarını. Sardığınız kenarların dibinden dikkatlice kesip evleri bir bir çıkartıyorsunuz. Sonra ister tül perdeli mavi penceler, ister begonvil nasıl arzu ederseniz öyle süslüyorsunuz.
Magnet mi olsun, asılacak bir şey mi derken bu ortaya çıktı:

keçe nikah şekeri

Tabii bir de bunların sunumu olmalı, hadi alın bakalım denmez :)

keçe nikah şekeri
Bağlama ipi olarak jüt ipini kullandım, bir de orta boy kağıt dantellerden iliştirdim çok şık olduğunu düşünüyorum, artık sizin beğeninize sunuyorum.
Sevgilerimle…

Paylaş
designedbyburcu

5 YORUMLAR