Örgü popcorn bebek battaniyesi nasıl yapılır? Videolu

-

Örgü popcorn bebek battaniyesi çok sevimli oluyor. Örgüde, özellikle battaniyelerde çok sevilen, çok tercih edilen bıcır bıcır bir motiftir bizce de popcorn (mısır patlağı ya da fıstık) motifi. Çok tatlı, bir kez öğrenildiğinde yapılması da pratik, puf puf rahatlıkla uygulanan bir motif olduğu için de özellikle sevilir. Biz de elimizden geldiğince göstermeye çalışalım dedik, popcorn motif nasıl yapılır. Bunun için de marifetli arkadaşımız bebek_orgu_evi’nin açıklamalı videolarından destek aldık. Kendisi bakın nasıl tatlı tatlı anlatıyor popcorn örgü motifin yapılışını:

ilk video:

İkinci video:

Bu şekilde, bu tatlı motifin nasıl yapıldığını görüyoruz. Klasik 3.5 numara tığ kullanılmış, motife 28 zincir çekerek başlanmış. Bu battaniyede, popcorn – fıstık taneleri ile gemi modeli oluşturulmuş. Bizce çok keyifli bir fikir gerçekten de. Arkadaşımızın birbirinen hekiyli örgü battaniye modellerini görmek için zaten Instagram hesabını takip etmenizde fayda var.

Popcorn örgü motifi ya da diğer adıyla fıstık örgü modeli nasıl yapılır, bunu bir de çok faydalı bulduğumuz yabancı bir video ile pekiştirelim dedik, lisan ile ilgili kaygıya gerek yok, sesi kapatıp izleseniz de kafi:

Popcorn – fıstık örgüde aslında mantık basit: Sık iğne kullanılıyor, motifler yine sık iğne ile birleştiriliyor. İstediğimiz uzunlukta standart tığ işi zincir çekerek popcorn motife başlıyoruz. Zincirin üzerine her bir ilmeğe denk gelecek şekilde sık iğne yapıyoruz. Üstteki gemi motifli örgü popcorn battaniye modelini düşünerek söyleyecek olursak, 1. sırada zincirleri çekiyoruz. Dönüp sık iğne ile sıra sonuna kadar gidiyoruz. Eğer motife geçmek istiyorsak yine zincirle dönüş yapıp bir süre ilerliyoruz, diyelim 5 sık iğne sonra fıstığımıza geçeceğiz, o zaman 5 sık iğne sonra 5 trabzan yapıyoruz. İçini doldurup 1 kerede çekiyoruz. Sonra yana geçip yine sık iğne ile devam ediyoruz. Uygun bulduğumuz yerde yine aynı işlemi gerçekleştirip yeniden fıstık yapabiliriz. Fıstık – popcorn motifi her zaman örgünün ters tarafından uygulanıyor, fıstık örgünün düz tarafından görünüyor. Burada iki renkli olarak düşünülen battaniyede her bir kare için aynı işlem gerçekleştirilip daha sonra kareler birbirine birleştiriliyor.

Popcorn fıstık motifi ile özellikle bebek battaniyeleri çok güzel oluyor. Ama tabii ki bundan başka fıstık bereler, saç bantları, atkılar da yapabilirsiniz. Örgü yastıklarda da popcorn – fıstık motifi çok güzel duruyor. Basit bir popcorn kalp motifi ile en tatlı örgü yastıkları, battaniyeleri yapabilirsiniz.

10marifet’te daha önce yayınlanan bazı popcorn motifli örgü modellerinden birkaç örnek de görelim:

Bu yukarıda gördüğünüz model, örgü kitap ayracı olarak tasarlanmış. Bunu istediğiniz kadar büyütüp başka amaçlarla kullanabilirsiniz. Örneğin yuvarlak bir örgü kırlent yapabilirsiniz. Bu yuvarlak örgü popcorn modeli nasıl yapılır, onu da linkte bulabilirsiniz.

Kalpli örgü popcorn – fıstık motifli bebek battaniyesi modeli gördüğünüz gibi çok güzel olmuş.

Bizim favorilerimizden biri de bu çok cici örgü popcorn – mısır patlağı – fıstık motifli nihale. Bayılıyoruz.

Sık uygulanmış popcorn motifleri ile bol fıstıklı bir popcorn örgü bebek battaniyesi modeli de, indirilebilir bedava şemasının da linki ile burada: Örgü popcorn bebek battaniyesi. Yabancı bir kaynak olduğunu ekleyelim ama fotoğraflar çok güzel.

Bir Cevap Yazın

shane

Kolay örgü bebek battaniyesi

| | 0 Yorum

Pembe bebek battaniyesi örneği

| | 1 Yorum

Pembe çiçekli bebek battaniyesi

| | 2 Yorum

Tığ işi nefis battaniyeler – eski kafa

| | 0 Yorum

Hello Kitty örgü bebek battaniyesi

| | 0 Yorum

Kurdeleli bebek battaniyesi

| | 0 Yorum

Tığ işi bebek battaniyesi modellerine devam

| | 0 Yorum