Salı, Aralık 6, 2016
Origami Kusudama : Kağıttan Dekoratif Toplar

9
kusudama chrysanthemum ve kusudama arabesque

Otuz parça kağıttan yapılan, yapıştırıcı veya başka bir malzeme kullanılmadan mucizevi bir biçimde birleştirilen bu dekoratif KUSUDAMA’lardan birini yapıp bitirdiğiniz zaman, siz de benim gibi gururunuzdan çatlayabilirsiniz.Ayrıntıları görmek için bloguma beklerim!

9 YORUMLAR

  1. Bloğunuzdaki siteden çalışmanın işlem basamaklarını açıkça gördüm. Gayet uzun ve karışık bir şekli var parçaların ama mutlaka deneyeceğim.Sizinkinin katlama şekline benzer ama tabii daha basit yolla yapılan bir çalışmayıda ben öğrencilerime yaptırıyorum.

    modüler origami-öğrenci çalışması24
    modüler origami-öğrenci çalışması24

    Paylaşımınız için teşekkürler elinize sağlık. Bloğunuz ve verdiğiniz site bana çalışmalarımda çok faydalı olacak:)

  2. Evet “Drawings” yazan sekmede çizim olarak tüm işlem basamakları gayet açık anlatılıyor.Fakat o çalışmaları sadece çok ilgisi ve yeteneği olan öğrencilerime bireysel olarak vereceğim. Yoksa sınıf başına 15 kişiden 150 öğrenci benim başımın etini yer:)Çok teşekkürler:)

  3. 38.katlama yerinde kalıyorum.çözemedim orayı okadarda yapmak istemiştim..sizinki çok güzel olmuş ama..bende yapıp asayım dedim ama olmadı =)

  4. Sevgili seyda87, 38. aşamada yukarı doğru katladığınız parçayı açarak eski haline getiriyorsunuz, üzerinde sadece kat izleri kalıyor. Sonra aynı işlemi diğer üç kulağa da uyguluyorsunuz. Katladığınız parçanın solundaki kulak ve arkasını çevirdiğinizde karşınıza çıkan iki kulak. Bu dört parçayı da aynı şekilde katlayıp açıyorsunuz. Diyagramın altındaki direktif, aynı katlamanın diğer üç kulağa da yapılacağını söylüyor. Böylece kulakçıkların hepsinin üzerinde kat izi yapmış oluyorsunuz ve benim yaptığım şu fotoğraftaki şekilleri elde ediyorsunuz.

  5. tekrar deneyeceğim..açıklama yaptığınız çok sağ olun.burda herkes sizinde kadar açıklayıcı değil…tekrar emeğinize sağlık..=)