Parmak Boyası

-
parmiklerimle boyuyorum :)
parmiklerimle boyuyorum :)

Parmak boyası ile çalışma, özellikle küçük çocukların duygularını ve yaratıcılıklarını göstermeleri için çok iyi bir yöntemdir. El ve parmak kaslarını kuvvetlendirmek amacıyla anaokullarında sanat etkinlikleri kapsamında sıkça kullanılan bir malzemedir. Çocuklara ilk elden boyaların nasıl yapıldığını öğretmek ise ayrı bir keyiftir.Bu tarif kagit vs dergisinin 2. sayısında yayınlandı.GEREKLİ MALZEMELER:-2 yemek kaşığı toz şeker-1/3 bardak mısır nişastası-2 bardak su-1/4bardak sıvı sabun (el sabunu ya da sıvı bulaşık sabunu kullanılabilir)-gıda boyasıHAZIRLANIŞI:
Şeker ve nişastayı bir tencerede karıştırın. 2 bardak soğuk suyu azar azar tencereye ekleyin, karıştırmaya devam edin. 10 dk kadar pişirin. Şeffaf , yumuşak bir kıvama gelince ateşten alın. Soğuduktan sonra sıvı sabunu da ekleyip karıştırın. Karışımı bir kaba boşaltıp gıda boyası ile renklendirin. ( sıvı gıda boyası için 1-2 damla, toz için çay kaşığının ucunda bir miktar yeterlidir )Biz okulda BU TARİFİ deneyip uyguladık hep.

5 yorum gelmiş

  1. merhabalar,sitenin içeriğini ve önerilerini beğendim. ben de el işlerine meraklıyım hatta kendimde elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum. o yüzden yeni fikirler edinebilek için siteni takip etmeye çalışacağım.benim de bir blogum var. gerçi çok yeni ve bir kaç gün öncesine kadar içerik konusunda kararsızdım ve en sonunda daha çok yemek tarifleri, hobi alanları ve güzellik, bakım vs. gibi konuları koymaya karar verdim. eğer ziyaret etmek istersen keyfimekeder.blogspot.com

  2. Bengi Abla

    nerelerdeydin bengi abla ne zamandır yazılarını göremiyorduk

    Birkaç tatsız şey yaşadım , tüm olumsuzluklar üstüste geldi . Büyükbabamı kaybettim , ardından görev yaptığım okulla ilgili bir sorun çıktı , özel bitakım sorunlar derken Bengi Abla kendini dağlara vurdu :)

  3. sefa97

    başın sağolsun bengicim, Allah rahmet eylesin…..hayat devam ediyor, ne yapalım,her sıkıntı, üzüntü gün gelir geçer.yeter ki; ölüm olmasın(Allah herşeyin hayırlısını versin), gerçi zaman en büyük ilaç, herşeye insan oğlu alışıyor zamanla.YİNE DERİM Kİ; ALLAH SIRALI ÖLÜMLER VERSİN, GENÇ ÖLÜMLERİ VERMESİN, ANNALARIN BABALARIN YÜREKLERİ YANLAMASIN. AMİN………..

  4. Bengi Abla

    Amin …geldimi üst üste gelir denir ya gerçektende öyle oldu . hayat herşeye rağmen devam ediyor .

    Dergimiz çıktı !
    Dergimiz çıktı !

    Dergimiz yayın hayatına başladı :)Anne-Çocuk-Sağlık köşesi için ” çocuğunuz okula hazır , peki ya minik bedeni ? ” başlıklı yazım yayında ,İzmir Gönüllü Takımı olarak yeni projelerimiz devam ediyor . kendimi toparlayıp tüm enerjimi bunlara ve KPSS’ye yoğunlaştırmam gerek :)hmm bu yazı bana iyi geldi :)

Bir Cevap Yazın

Kartondan bebek evi nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Geyikli süsleme fikirleri

| | 0 Yorum

Karton kutudan çocuklara mutfak

| | 3 Yorum

Karton kutunun arabaya dönüşümü

| | 0 Yorum

Çocuk faaliyetleri: renkli yapraklar

| | 0 Yorum

Kartondan minik yeni yıl ağacı yapımı

| | 0 Yorum

Kartondan rüzgar gülü yapımı

| | 0 Yorum

Kartondan çam ağacı yapımı

| | 0 Yorum

Anasınıfları için elma duvar panosu

| | 0 Yorum