Patates baskılı kumaş cüzdan nasıl yapılır?

-

patates-baski-keten-canta-modelleri
Patates baskılı kumaş cüzdan nasıl yapılır, bu paylaşımda anlatmaya çalışacağım. Aslında bu bir kumaş el çantası nasıl yapılır, nasıl dikilir anlatımı. Üzerindeki baskılar işin kumaş boyama, süsleme kısmı. Bu şekilde de çok keyifli sonuç aldığımı düşünüyorum. Siz de yapmak isteyebilirsiniz, göreceksiniz gayet kolay.

Çantalarımı, Rize bezi üzerine patates baskısı uygulayarak süsledim. Cüzdan ya da makyaj çantası olarak da kullanılabilirler. Kumaş boyaları Hobium’dan aldım, patatesi bıçakla oyarak şekillendirdim. Çocukken okulda da yapardık, hatırlayanınız vardır. Boyaların renkleri çok canlı ve kullanımları oldukça kolay. Ayrıca renklerle oynamak stres atmaya da birebir. O nedenle mutlaka tavsiye ederim.

Patates baskı işleminden sonra ütüleyerek boyayı sabitledim. Bu şekilde yıkamalara karşı da önleminizi almış oluyorsunuz, boya çıkmıyor. Buharsız ütü tercih edin.

Bu arada çantaları da kendim diktim tabii, kumaş çanta dikim detayları aşağıda.

Küçük kumaş çanta dikmek için dikkat etmemiz gereken en önemli nokta, fermuar nasıl dikilir konusu. Burda el çantasına fermuar dikilişini de görmüş oluyoruz. Fermuarın arka yüzünde astar olacak şekilde iğneleyip dikiyoruz öncelikle. Yukarıdaki resimde nasıl yapıldığını anlayabilirsiniz. Tersine çevirdiğimizde, görüntü aşağıdaki gibi oluyor. Tabii aynı şekilde diğer kumaş parçasını da dikiyoruz.

Yukarıdaki fotoğraflar dikim şekliniz konusunda fikir vermek için. Aşamaları bu şekilde takip etmeliyiz. Bir kere denediğinizde kolay olduğunu siz de göreceksiniz. Burada yine dikkat etmeniz gereken iki önemli püf noktası var; biri, astarda küçük bir pay bırakmayı unutmayın! Diğeri de fermuar mutlaka açık olmalı dikiş esnasında. Astarı yukarıdaki gibi iğnelerseniz daha iyi sonuç alırsınız.

Patatesleri yamuk yumuk keserek de tatlı baskılar yapabilirsiniz. Ya da sevdiğiniz bir figüre benzetmeye çalışarak benim gibi kaktüs ya da ananas şeklinde baskı da yapılabilir.
Dikeceğiniz kumaşı küçük tutup cüzdan, biraz daha büyük bir kumaş ile çalışıp clutch portföy çanta da yapmam mümkün. Temelde ne yapılacağını bilince aslında üzerinde oynamalar yaparak asıl ihtiyacınız olan modeli yaratabilirsiniz. Sevdiklerinize el emeği göz nuru hediyeler dikebilir, patates baskı ile şirin modeller yaratabilirsiniz.

Bana profilimden ulaşabilir, diğer çalışamlarıma blogumdan bakabilirsiniz.

2 yorum gelmiş

  1. shane

    Gerçekten çok güzel olmuş. Fotoğraf da çok başarılı. Yeri gelmişken profilinizi de düzenlemenizi hatırlatalım. Sitemizin yeni halinde profil alanını daha verimli kullanabiliyorsunuz.

Bir Cevap Yazın

edding’le kot kumaşından organizer boyama

| | 0 Yorum

Kanvas çanta üzerine el boyaması Frida

| | 0 Yorum

Kumaş boyama kanvas çanta

| | 0 Yorum

El boyaması kanvas bez çanta

| | 0 Yorum

Karikatür çizimli bez çantalar

| | 0 Yorum

Kumaş boyama baykuşlu bez çanta

| | 0 Yorum

Karikatür çizimli bez çantalar

| | 0 Yorum

Evde kumaş boyama nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Kumaş boyama çantalar – kelaynaktasarim

| | 0 Yorum