Pembe fırfır etekli Tilda bez bebek

-

tilda-bez-bebek-modelleri-1
Eski müşterim Ebru Hanım’ın kızı için daha önce birkaç bebek oda süsü yapmıştım. Şimdi ise Ebru Hanım evin dekorasyonu için ayakta durabilen bir Tilda bebek dikmemi rica etti.
Müşterim bebeğini çizmeli olarak istedi. İlk görselde 43-44 cm’lik bu dekoratif Tilda bebeğimin görselini paylaşıyorum (botlu versiyonu).

tilda-bez-bebek-modelleri-2
En alttaki fırfırlı etek beyaz şifondan. Bu bebekte neden ağız yok diye soran birçok müşterime cevabım: klasik Tilda bebek yüz ifadesi olmayan bir bebektir, ancak tasarımcının her bebeğe kattığı özel yorumla şekillenen bebeklerde burun da ağız da yapılabiliyor. Bebeğin sahibi Tilda bebeğini gülerken, ağlarken, mutlu ya da üzgünken hayal edebilmesi için yüzlerinin nötr olması en büyük özelliğidir.

pembe-etekli-tilda-bez-bebek-modelleri-1
Fakat sipariş sırasında bebeğinde gülen bir ağız isteyen müşterilerim de yok değil hani. Yakında ağızlı bebekler de yapılacak. Bu Tilda bebekleri ilk Tatiana Konne dikmeye başladı. Baz olarak klasik ve genelde oturabilen, uzun gövdeli Tilda’yı baz almış. Bu tasarımda koca ve yusyuvarlak bir kafa yapılır ve güçlü, zeminde durabilen ayaklar da eklenir.

Tilda bebeklerimin tüm malzemelerini ve minik detayları özenle seçiyorum. Dışını kaplayan ten rengi kumaşı halden burada bulamadım, tamamen organik, elastik ve kalındır, içi elyaf ile doluyor. Elbiseleri pamuk kumaşlardan, şifon, dantelden seçiliyor. Saçları tek tek elle dikiliyor. Yüzünde genelde 2 minik siyah göz olur. Bu Tilda dekoratif bebek tasarımın zorluğuna göre yaklaşık 24-36 saatlik bir çalışma sonucu ortaya çıkıyor.

Bu da UGG çizmeli versiyonu: bu şekilde Tilda bebeğim sahibesine gidecek yarın. Tüm ayakkabı, çizme olsun, bağcıklı bot olsun tamamen el yapımıdır ve yapımında hakiki deri, suni deri ve süet deri kullanılıyor.

Müşteri pelüş ayıcık veya baykuş yerine kuzucuk istedi. Kuzu ferforje arabasında Tilda arkadaşıyla geziyor.

Yakalı elbise için 4 katlı fırfırlı etek dikildi, alt fırfır beyaz şifondan, elbisesi pamuk satenden. Elbisenin yakası fırfırlı ve dantel süslemeli.

pembe-firfir-etekli-kumas-oyuncaklar-tilda-bez-bebek-modelleri
Tilda’nın bluzu/ceketi bebek mavisi pamuk satenden, eller için juliet kol/ karpuz kol diktim.
Baktım ki gün geçtikçe dikiş kalitem iyiye gidiyor. Her gün kendimi geliştirerek çalışmak ne güzel!

pembe-firfir-etekli-kumas-oyuncaklar-tilda-bez-bebek-modelleri-2
Örgü şapkası kulaklı ve taşlı tül çiçeğiyle ve pastel tonlardaki brads’larla (yurt dışından sipariş ettiğim bir nevi süs rozetidir) süslü.

Karpuz kol.

Elbette 100 % sevgi ile yaptım; sevgimi kolyesine ”mühürledim” :) Rusya’da ve Avrupa’nın birçok yerinde hobisini kazanca dönüştürmüş Tilda bebek tasarımcıları ile tanışma fırsatım olmadı. Onlardan malzeme bilgisi ve ”master class” dersleri alamadım. Kendim kendime geceleri 3.5 ay boyunca bu işi araştırdım, ayaklar nasıl dikilmeli, ne kadar sert olmalı, gövde nasıl dikilir, ayaklar nasıl monte edilmeli, kafa nasıl bu kadar ideal yuvarlaklıkta yapılmalı, saçlar nasıl dikilir, ceket yada kol nasıl dikilir, botların ve çizmelerin kalıpları geliştirip nasıl dikilebilir vs… gibi önemli detayları – her şeyi kendimce söktüm, öğrendim. Yurt dışından burada bulunamayan penye kumaş ve saç, deri gibi aksesuarları getirttim.

Ayaklarda pembe pamuk tayt var.
El yapımı omuz çantasıyla çizmeler suni deri.

Özel saçlarda 3 farklı yerde gizli teller var. Bu tellere saçar monte edilir. Telleri dilediğiniz yere çevirip saç yönünü, dolgunluğunu ve hacmini ayarlayabilirsiniz. İster yukarı ister aşağı doğru. Saçlar dolgun veya daha sönük bir şekilde ayarlanabilir. Saçlar insan saçına çok yakın, doğal görünümlü, parlak ve yumuşaktırlar.

Açık havada gezme sırasında :)

Sevgi ile kalmanız dileğiyle… Çocuksu ruhunu kaybetmemeniz temennisiyle…

Bir Cevap Yazın

aylar

Kişiye özel bez bebek

| | 0 Yorum

Pamuklu kumaştan bez bebek

| | 1 Yorum

Kırmızı kıyafetli tilda bez bebek

| | 0 Yorum

Siyah saten etekli bez bebek

| | 0 Yorum

Bez bebek kızlar

| | 0 Yorum

Fuşya tütülü bez bebek

| | 0 Yorum

Bez canavar oyuncak

| | 0 Yorum

Bez bebek – 48 cm

| | 0 Yorum

Peluş Angry Birds oyuncakları

| | 0 Yorum

El yapımı yöresel bebekler

| | 0 Yorum

Sevimli bez bebek modelleri

| | 0 Yorum

El yapımı peluş oyuncak bebekler

| | 1 Yorum

Kumaş oyuncaklar – Küstüm bebek

| | 0 Yorum

Bez bebek – puantiyeli elbiseli kumaş oyuncak

| | 0 Yorum