Rölyef: Güzelliklerin peşinden koşanlar için…

-

Evleri biraz hareketlendirmek, biraz konu komşuya sanat marifetleri sergilemek, biraz da boş durmaktan sıkılıp evdekilere sarmamak için güzel bir sanat uğraşı: Rölyef

rölyef
rölyef

Bunlar annemin emeklilik uğraşları. Annemin kendi ağzından yapılışları:“Önce manzarayı seçtim. Nasıl yapacağıma, neyi kullanacağıma karar verdim. Sonra ahşap kaplamalarla meydana getirdiğim evleri kasaya güçlü bir yapıştırıcı ile monte ettim. Doğadan topladığım materyallerle de çevreyi oluşturdum. Tamamen doğal malzemelerden yani; kurumuş ot parçaları, ağaç kabukları, taş parçaları, vb… Her şeyi bitirdikten sonra da vernikledim.”

rölyef ayrıntı
rölyef ayrıntı
rölyef ayrıntı
rölyef ayrıntı
rölyef ayrıntı
rölyef ayrıntı

Bir rölyefin yapımı boyutuna veya yaptığınız manzaraya göre değişir ancak yaklaşık olarak bir rölyef günde 5-6 saat çalışma ile 20-25 günde tamamlanıyor.

rölyef ayrıntı
rölyef ayrıntı

13 yorum gelmiş

  1. sari melek

    çok güzel olmuş. annenizin ellerine sağlık. ayrıntılar şahane:)) bir çok hobiyle uğraştım. kalbimde en büyük yeri işgal eden rölyef oldu:) hala da devam ediyorum. bağımlılık yaptığına şahidim; bir başladınızmı bir daha bırakamıyorsunuz:)) şiddetle tavsiye edilir. nakış gibi ince ince işlerken insana sabrı çok güzel öğretiyor:)

  2. nazesen

    Annenizin ellerine sağlık,bende rölyef sınıfına 2 yıl devam etmiş biri olarak beyndim.Sarı Meleğe katılıyorum.Rölyefin yeri başka.Bu arada aramıza hoşgeldiniz.

  3. fiamma1

    ellerine sağlık annenizin, detaylar ve bütünü çok güzel olmuş özellikle malzemelerin doğadan olması ayrı bir anlam katmış… ben de buraya şu yorum yazana kadar anneniz kadar uğraştım inanın:)))hoşgeldiniz, sevgiler….

  4. sibeltunay

    Hiç denemedim,her gördüğümüde keyifle seyrederim.Annenizin eline sağlık.Keşke, ahşap kısımların da nasıl yapıldığına ait resimleride koysaydınız.

  5. merbabu

    #sari melek# söyledikleriniz için çok teşekkür ediyorum. Gerçekten söylediklerinizde haklısınız.#nazesen# annemin emekli olduktan sonra aslına bakarsanız pek çok uğraşı vardı. Hala da devam ediyor bu uğraşlarına… Yakın zamanda onları da paylaşmayı düşünüyorum. Teşekkür ediyorum.#fiamma1# aslına bakarsanız çok daha fazla detay vermek isterim inşallah diğer yazılarda.#sibeltunay# çok yakın bir zamanda yazıları ve resimleri toparlar toparlamaz rölyefin yapılışını resimleriyle paylaşacağım.Bu arada annemi de siteye kazandırmış bulunuyorum. Eminim uygun olduğunda o da sizinle iletişime geçecektir :))))

  6. sibeltunay

    Teşekkürler merbabu ,Kızımla aranda 3 ay varmış.Kızım 1 ocaklı aynı yıldasınız.Beni de buraya kayıt eden kızım oldu.Gör bak annen de çok zevk alacak burdan.Şimdi kızıma iyiki yazılmışım diyorum.Annene selamlarımızı söyle.Hoşca kal.

  7. fire fly

    Selam dostlarımRölyef çalışmalarımı burada sergileme fikri kızımdan geldi.Ben de kabul ettim.Görüyorum ki bu girişim bana sizin gibi dostlar kazandırdı.Beğenilerinizi belirten sözleriniz için çok teşekkürler.Bu sözleriniz beni başka çalışmalarımı size sunma konusunda yüreklendirdi de aynı zamanda.Önerilerinize uyarak daha detaylı anlatılar yapacağımHer şey için teşekkürler. Güzelliklerde buluşmak üzere hoşça kalınız.

  8. nazesen

    Sevgili Firefly iyiki geldiniz artık rölyefçilerde çoğalıyor aramızda ne güzel.Bir de blog açmanızı öneririrm size.Sevgiler

  9. farfin

    harika olmuş,izlenmeye değer bir sanat gerçekten,tebrik ederim annenizi,ve sizede çookk teşekkürler paylaştığınız için:))

Bir Cevap Yazın

Rölyef kabartmalı, folyo kaplama kutu

| | 0 Yorum

Ramazan boyunca sahura kadar yaptığım çalışmalardan biri. Farklı bir düşünceyle başladığım kutuyu, alüminyum folyo ile kaplayarak değişik bir sonuç çıkattım ortaya. Atölye yerine mutfağı kullanınca doğal olarak malzeme de oradan...

Rölyef pasta ve dekupajlı ahşap kutu

| | 0 Yorum

Bazen objeye uygun değil de resme uygun obje arıyor gözüm. Tıpkı bu resim için obje düşündüğüm gibi. Çok beğenmiştim ve geçen gün bu kitap şeklindeki kutuyu dolabımda görünce çıkarıp çalışmaya...

Ahşap plaka üzerine kırmızı balık rölyef

| | 2 Yorum

Memleket havası taşıyan ağaç plakalarım üzerine çalışmaya ara ara devam ediyorum. İşte bu seramik rölyef de onlardan biri oldu. Balığı bir cesaret kırmızıya boyadım, eh kırmızı cesaretin rengidir değil mi?...

Ahşap plaka üzerine seramik rölyef duvar süsü

| | 4 Yorum

Memlekette kestirdiğim ağaç dilimleri üzerine farklı çalışmalar yapmaya çalışıyorum. Bu balık figürünü de kendi hazırladığım malzeme ve seramik hamuru ile yaptım. Detayları öğrenmek isterseniz blogumda....