Sesi’nin Ör Ör Bitmeyen Şalı:)

-

Bu şalı 5-6 yıl önce örmüştüm, hala severek kullanıyorum. Giyildiğinde üstte kalan kısım daha kısa. Örmeye de buradan başlıyorsunuz, arada artırarak bitiriyorsunuz. Arada kullandığım lümbezen iplik asıl ipten daha ince ve parlak. Bu da daha hoş görünmesini sağlıyor, yani püf noktası bu. Yalancı selanik denilen örgüyle ördüm, aradakiler düz örgü. Çok uzun olduğu için misinalı şişle ördüm. Bitmesine yakın kas yaptım, çok ağırlaştı çünkü. Bittikten sonra uçlarından ilmek alıp şişe topladım ve bağlama kısmını ördüm. Şimdilerde buraya saten kurdela geçirmeyi düşünüyorum. Bakalım kısmet:))

Herkes örgülerini yollayınca canım çekti, ben de yollayayım dedim:)

uzanmış yatar hali
uzanmış yatar hali
örgünün yakından görünüşü
örgünün yakından görünüşü

32 yorum gelmiş

  1. embir

    ayy sesicim buna benzer bir şalım vardı bağlama yerinde iki tane kocaman düğme vardı. O bana yurt dışından gelmişti ve tiftik gibi bir iple yapılmıştı ama mantık aynı mantık aradaki ip daha ince idi. Bununda açık halini bal kabağına benzettim :)) emeğine sağlık canım, süper olmuş

  2. kondor

    Şöyle bir aksesuarı hayatta bende yerinde efendi gibi dururken göremezsiniz. Saçıma bant takarım kayar, küpe takarım kaşıntıdan çantaya, boynuma fular takarım günün yarısına kalmaz, pek bi düzgün giyenede imrenirim. Allaha şükür g….d… yani pantolon duruyor.

  3. Merhaba gerçekten çok güzel olmuş..Başlangıç ve bitişteki ilmek sayısı aynı mı? Yoksa artırıyormusunuz?www.serays.blogcu.com

  4. sesiber

    Serays

    Giyildiğinde üstte kalan kısım daha kısa. Örmeye de buradan başlıyorsunuz, arada artırarak bitiriyorsunuz.

  5. aydin gelini

  6. sesiber

    teşekkür ederim, o dediniz dergi çoook eskilerdense evet ben de bir dergiden görüp yapmıştım o olabilir. orada gerçek selanikti hatta beni bilen annem yalancısını yap yoksa sıkılırsın demişti.

  7. aydin gelini

    evet baya eski bir dergi ilk sayıları sanırım..yalancı değildi…gerçek selanikti..bende yalancı selaniği bilmiyorum..selanik üremiyor hiç..

  8. aydin gelini

    hiii;))girin girin..biz değil örgü yalan söylüyor..örgü diyor-ben selaniğim,,bizde inanmıyoruz..ona;-yalancııııııııııı!!diyoruzz…:)))

  9. kondor

    sesiber kardeşim derhal yalancı selaniğin tarifini alayım. yoksam ben sıyrılmışkene aydıngelinide benle gelecek gibi duruyo. allah muhafaza durumunu iyi görmedim:)

  10. kondor

    sitenin başlığını ölümü gör oku:)))))))))))

    ay dur ya daha dirini görmedim. Demek neymiş bayanlarla ilgili sayılan sitelerle ben erkeğim ama deyip açıkca ilgilenenlerde varmış. gizliden ilgilenler alınmasın lütfen(kih kih)

  11. aydin gelini

    ayy olmazmı erkeklerin yapmadığı bişey yok..aydın da yün aldığım bir amcam var okadar güzel şeyler yapıyorki hayret ediyorum..en son gördüğümde yeşil bir atkı yapıyordu yünün adını ve fiyatını sordum kullandığı yün 5ytlydi tüylü bişee çok ciciydi..satacakmısınız dedim hayır gelinime yapıyorum dedi..içimden ne şanslı gelinler var dedim..eşime anlattım yaşlı adamın erkekliği ile dalga geçti,,erkek adam örgü yapmazmış…siteyi yapan abi de anne baskısından kurtulamamış daha;))

  12. huzurlukedi

    yalancı selanik 2 sıra örüp 1 sıra görünen ama bu şal için en uygun örgü şekli düz örgünün v şeklinin ortasına batarak ilmek alıyorsunuz yalancı selanikte.orta kalınlıkta bir iple 5 numara şişle 100 ilmek başlıyorsunuz.boğumların kalınlığı size bağlı ama tahminen 10 cm örmeye devam ediyorsunuz sonra 3 numara şişe geçiyorsunuz ve düz örgü 3 sıra örüyorsunuz arttırma burada oluyor.50 ilmek arttırıyorsunuz.sonra 150 ilmek olan selaniğe geçiliyor 5 numara ve 2.boğum.her boğumda 50 artıyor.umarım anlatabilmişimdir.fotoğraf makinama kavuşur kavuşmaz benim şalımıda ekleyeceğim.

  13. sesiber

  14. nokturn

    sesişkom bu yaz millet ör ör,görmekten bööğk geldi be..(he benim de var tabi bu arada ama daha böğk gelmediydi) benimkisi de pek şaane oldu ama anacıkım ördü…ben de göstertcem fotosunu çekip..o güzeelll ellerine sağlık olsun canım benimmm

  15. sesiber

    yazın örgü örülür mü yahu o sıcakta bööğk gelir tabii.tam yatıyordum bir baktım biri sayfayı kızartmış, meğer yürek dostum gelmiş:)

  16. nokturn

  17. sesiber

    bitiremedim yakazam öööyle önüme geleni okudum, canım sıkıldıkça dalıyorum arşive. üst baş toz içinde kalıyorum bazen:))

  18. Örgü ören amcanın erkekliği ile dalga geçen beyefendiye (aydın gelininin eşine)cevabımdır;eskiden erkekler çok güzel örgü örerdi.Hemde yün çoraplar (5 şişle)örerlerdi.Çorap örmesini bilmeyen erkeğe beceriksiz denirdi.Amaç dağda bayırda kendi çorabını örsün,düğmesini diksin.Ayrıca efeler arasında da çok güzel yün çorap örenler vardı.Ben Trabzonluyum, ailemdeki tüm yaşlı erkekler çorap örer,söküklerini diker, yama yapmasını bilirlerdi.Dedeciğime sorduğumda kızım biz yoksul büyüdük yoklukla savaştık,kurtuluş savaşı verdik, üstüne 2.dünya savaşı gördük gurbet ellerden hiç dönemedik kendimize yetmeyi öğrendik derdi.Bundan dolayı dırki beyefendi de eski kuşak ve örgü örmesini biliyor.Yeni yetmeler benim eşimde dahil sökük düğmesini cebine koyup eve getirmesini bilmez. Düğmesini niye dikmemişiz niye kopuk diye birde caz yapar.

  19. kondor

    Günün yorumudur efendim alkışlarım, erkeklikle hayatlarındaki kadına her türlü yıkılmayı karıştıranlara selam olsun.

  20. sesiber

    demeyin yaşlı işi yaaa, ben bunu giyince kokoş oluyorum da yaşlı oldun diyen olmadı hiç eh biraz ağırlık katıyor o başka ama kotlarla bile kullanıyorum, altına ne giydiğiniz çok önemli.düz dar kesim elbiselerle de hoş oluyor.bu arada benim bir sürü lizözüm var, annem 40 gün yatacakmışım gibi renk renk örmüş örmüş… eski lizözcülerdendir kendisi, her genç kız çeyizine örerdi eskiden. Haziran sonu doğum yapınca sıcaktan hiçbirini de giyemedim o başka:( ben de onları çekip koyayım bakalım.

  21. tatesal

    Çok beğendiğim bir model….İş yerinde kullandığım siyah etolum ki hergün kullanıyorum bu modelden…Ellerine sağlık sesiciğim..

Bir Cevap Yazın

Örgü kitap ayraçları – isme özel

| | 2 Yorum

Penye ipten bebek puseti

| | 2 Yorum

Rengarenk örgü saç bantları

| | 0 Yorum

Penye ipten tığ işi fiyonk yapımı

| | 0 Yorum

Tığ işi anahtarlık yapımı

| | 0 Yorum

10marifetli Instagram konukları: ebrununkutusu

| | 0 Yorum

10marifetli Instagram konukları: Pasaklı Butik

| | 0 Yorum

Tığ ile cupcake motifi nasıl örülür?

| | 0 Yorum

Tığ işi kiraz yapımı

| | 0 Yorum

Tığ işi yuvarlak mavi cüzdan

| | 0 Yorum

Baykuşlu örgü çanta ve toka

| | 0 Yorum

Örgü baykuşku uyku bandı yapımı

| | 0 Yorum

Örgü ev – anahtarlık

| | 2 Yorum