Sınıf etkinliği: kartondan meyveler

-

cocuk-etkinlikleri-kartondan-meyve-yapimi-1
Sınıf etkinliği olarak yapabileceğimiz geri dönüşüm bir çalışmayla herkese merhabalar. Bir köy okulunda öğretmenlik yaptığımdan ötürü çocuklarla etkinlik yapmak için gerekli malzemelerin onların evlerinden getirebilecekleri türden şeyler olması için adeta savaş veriyorum diyebilirim. Böyle bir kağıttan elma çalışması için de imdadıma yetişenler arasında karton, ip ve dallar yer alıyor.

Gelelim projemize… Öncelikle kartonlarımızdan 12 adet yuvarlak şekiller kesiyoruz. Biz dairelerin çapını 6, tanesini 6,5 cm, 3 tanesini 5,5 cm, diğer 3 tanesini de 4.5 cm olarak kestik. Bazı elmalarımda ise bu çapı 6,5 – 5,5 – 3,5 cm olarak belirledik. Özetle elmaların büyüklüğüne göre çapların oranı da kendi içinde değişmiş oldu.

Daha sonra delgecimin en büyük aparatıyla merkezden deliyorum.

Bu aşamada ucu kör iğneleri yani diğer adıyla iğne oyası iğnesine 2m uzunluğundaki beyaz ipimi geçiriyorum. Çaplarına göre sıraladığım kartonlarımın deliklerini üst üste gelecek şekilde koyduktan sonra üstteki delikten iğnemi geçiriyorum ve alttan çıkarıyorum.

Tekrardan iğnemi üstten geçirip alttan çıkararak dilimler arasındaki mesafeyi kendim ayarlayarak bu adımı bitesiye kadar devam ettiriyorum.

Artan ipim olursa elmanın altına yapıştırıyor ya da bağlayıp fazlalığı kesiyoruz.

Ben bu elmamda kuru dalımız kalmadığı için çubuk çöp şişlerden kullandık. Deliğimin orta kısmına yapıştırıcı sürerek çubuğumuzu batırdır.

Yeşil yün iplik kullanarak da yaprak görevini üstlenen fiyongu yaptık ve çalışmamızı bitirmiş olduk.

Blogum

Bir Cevap Yazın

Kartondan Kızılderili şapkası yapımı

| | 0 Yorum

Ponpon oyuncak yapımı

| | 0 Yorum

Çocuk etkinlikleri: kağıttan timsah yapımı

Çocuk etkinlikleri: kağıttan çilek yapımı

| | 0 Yorum

Çocuk etkinlikleri; kral tacı yapımı

Çocuk etkinlikleri; kartondan gemi yapımı

| | 0 Yorum

Kağıttan orkide çiçeği yapımı

| | 0 Yorum

Kartondan keçe hayvanlı çerçeve yapımı

| | 0 Yorum