Cumartesi, Aralık 10, 2016
Siz hiç gazetelerden sepet ördünüz mü?

Siz hiç gazetelerden sepet ördünüz mü?

43

gazete-kagitlarindan-orgu-sepet-nasil-yapilir

* Gazete sayfalarının üzerlerine un-su karışımını fırçayla sürüyoruz. Bu, gazete sayfalarımızın sertleşmesini sağlayacak. Sonra, gazete sayfalarımızı uzunlamasına katlaya katlaya kalın şeritler haline getiriyoruz.

* Sonra bu şeritleri enine yanyana dizip, boyuna şeritleri bir alttından-bir üstünden geçire geçire örüyoruz.

* Örme işi bitip de bunları kuruttuktan sonra arzu edersek, içine-dışına bir daha un-su karışımı sürelim ki iyice sert olsunlar.
* Tamamen kuruduğunda sepetlerimizi istediğimiz gibi boyayabilir, ardından vernikleyebilir, yaldızla süsleyebiliriz.
* Ben kimisini vazo, kimisini kalemlik, kimisini diş fırçalık, kimini örgü sepeti yaptım. Kimine de tarak ve saç fırçalarımı koydum.. Kiminde örgü yünlerim ve şişlerim, kiminde çocuk oyuncakları var.

* Kimini de bolca yaldızlayıp, dostlarıma hediye ettim.

43 YORUMLAR

  1. sevgili mecburkalanlar,sevgili gulseyhan,sevgili gonuldenele,çok teşekkürler…inanın insanı çok rahatlatıyor.bi deneseniz bir daha bırakamazsınız…el alışkanlığı olmuş,nerde bi gazete görsem,hemen makasımı çıkarıyorum çantamdan…günlük yeni gazeteleri elimden zor alıyolar :)) hi hi hi

  2. bunları o adreste görmüştüm, sürprizi kaçmasın diye söylemedim. bayılmıştım, yine bayıldım. harika bir dönüşüm. ellerine sağlık Figen ablacım.

  3. benim takıntım,bir şeyi sıfır maliyetle yapmaya çalışmak..dışarıya çıkıp malzeme almadan,evde ne varsa.bu takıntım yüzünden ne icat edeceğimi şaşırdım :))))çoook sağolun canlar :)

  4. figen abla ben bunu görmemişim yahu, süper fikir. Kujum beni evden atmazsa böyle sepet örmek istiyorum. Bu aralar elime bişi alamaz oldum çok söyleniyor. Her taraf eşyanla dolu diye:))

  5. Figen abla o gazete parçalarını örmeden önce akrilik boyayla boyasak olurmu. aralardan gazete parçaları görünmesin diye. Hemen deniycem ve bloğumda paylaşalım. Bakalım nasıl olacak. :) süper bi fikir. Geri dönüşüme bayılıyorum ben.

  6. Şimdi 10 marifetçiler satın alıp okuduğum gazeteleri bakkala geri veriyorum desem ne kadar gülerler. Adamda ilk başta anlamadı, çöpe gitmesin, evde dağınık olmasın diye veriyordum. Şimdi demez mi gazeteleri artık neden vermiyorsunuz diye. Bende sepet veririm artık.Bu arada adı geçen yeride ziyaret ettim.

  7. gazeteleri geri dönüşüme göndermek için evde yığınlar oluşmasına mani olmuş oluruz.geri dönüşüm evimizde :) süper fikir..valla çok fena tuttum bunu ben.

  8. yaa bu şekilde ördüğüm sepetleri kullanıyorum ben…un-su karışımı nedeniyle kazık gibi oluyorlar..içinde isterseniz taş taşıyın yani..fatmacım akrilik boyaya gerek yok..un-su sürdükçe zaten beyaza dönüşüyor..yazılar kalmıyor…en son,iş bitip sertleşince neyle istiyorsan boya can kız…

  9. Kapkaracamdankelebekciğim ben kimine örgü yünlerimi doldurdum,kimine gazeteleri-dergileri,kimine resim malzemelerimi…kardeşime verdim,o da oyuncak sepeti yaptı…bunu örmeden önce,en büyüğünü şöyle yaptım…kocamaaaan vileda kovasını aldım..ters çevirdim ve kalıp olarak kullandım..onun üstüne ördüm…sonra kuruyup çıkarınca,vileda kovası kadar oldu sepetim…

  10. hiiiiiiiii, aklımı kaçırıcam yakında yaptıkların yüzünden !!!!! bende niye yok bu yaratıcılık yarabbim, figen abla’m gibi olamasam da tırnağı kadar olsam yeterdi ama o da yok :((

  11. süpersin figen abla. bence de kalıpla yapmak daha kolay olur. ilk denememi yapıcam birazdan bakalım neye benziycek. seninkiler kadar güzel olmaz ama ilk adımı atalım. tekrar tebrikler bu harikulade geri dönüşüm için.

  12. çok teşekkürler böyle geri dönüşümleri çok sevmeme rağmen hayal gücüm yok galiba ama o kadar güzel anlatmışsınız ki deneyip hemen eksikliklerde yardım danışacağım. çok teşekkürler yapamazsan (bundadan daha açık anlatım olmaz ama) yardım edermisiniz.sevgilerimle hoşçakalın

  13. aaa sağolun canlar…ben şu çalışmaları burada hiç bir malzeme bulamadığım için uydurdum…tutkal arasan bulamazsın,boyaydı vernikti yok…illa alıcam desen,taaa ilçeye inmek lazım…demek ki insanlar bişeyleri,sırf zorunluluklardan icat ediyorlar :)))))))))

  14. Elllerine saglık figen abla çok açıklayıcı bir çalışma olmuşş bende bazı konularda kafama yatmıyordu banada fikir vermiş oldun Allah razı olsun güle güle kullan..