Cuma, Aralık 9, 2016
Siz hiç köyünüze çeşme yaptınız mı? :)

Siz hiç köyünüze çeşme yaptınız mı? :)

22

Belki bilenler vardır, ben tiyatrocuyum..Yakında oyunumuz sahnelenecek..Oyunumuz, bir köy hikayesi.Ve birkaç tane çeşme başı sahnesi var..Aslında piyasada satılan böyle hazır çeşmeler var ama onlar fazla güzel. Oysa bize eski, döküntü bir köy çeşmesi lazım. Çünkü oyun eski yıllarda geçiyor.Şu blok halinde gördüğünüz strafor (köpük) sizlere tanıdık gelmiştir. Bunları bloklar halinde inşaatlarda kullanıyorlar. Zaten ben de bir inşaat yetkilisinden rica edip aldım :)Sağ taraftaki kasa gibi olanı da bir lokantanın çöplerinin arasında gördüm de aldım. Bunlar balık kasalarıymış. Hem de strafordan. Yalnız tabii leş gibiydi. Balık kokuyordu ve hatta içinde balık parçaları vardı.. Öğğkk..Bu pis balık kasasını lokanta sahibinden rica edip isterken adam niye yüzüme o kadar garip garip baktı hala anlamış değilim :)))Bu iki parça da benim amacıma o kadar uygun ki, yani ısmarlasam böyle iki parçayı bir arada bulamazdım..

Evlerde masa üstüne serilen naylonları bilirsiniz. Ama bu o kadar kalın ki, adeta cam gibi. Makasla zor kesiliyor.Bununla su görüntüsü vermeye çalışacağım.

Bu da şey; hani evi sildiğimiz vileda paspasları var ya, onun sapı.. Üzerindeki renkli boyayı kazıyınca, altından böyle paslı boru renginde ve görünümde bir şey çıktı. Tam da bunu istiyordum.

Suyu da buradan sokarsam olur di mi?Hadi şimdi bütün bu parçaları birleştirelim..

Su borumuzu çeşmeye takalım..

Hatta suyumuzu da :)

Strafor dokusunu kaybetmek için, alçı-tutkal karışımıyla boyayalım.. Taş gibi görünmeli..Ve hatta borunun çeşme taşına girdiği yerde pas izleri bile olmalı..Evet, borunun hemen altından akmış pas lekeleri yapalım..Yeşil bir zemine çeşmeyi yerleştireceğimiz için, dibinde de azıcık ot, çalı çırpı desenleri olsun mu?

Köy çeşmelerinin üzerinde ne yazar bilemedim..Biz, İÇİLİR diye yazalım..İçmek demişken, bu arada kahvemi de içeyim, soğumasın :)

Siyah ayakkabı boyasıyla yazalım mı?

Bu da tamamdır.Ama sanki birşeyler eksik di mi?Aaaa tabi ya..birileri birşeyler yazmış olmalı bu çeşmenin taşına..Hadi yazalım :)

Kiri, pası bile olsa, simsiyah sahne perdesinin önünde güzel görünür bu.. Hatta bembeyaz görünür..

Yüksekliği benim göğüs hizama geliyor.

Şimdilik balkonda dursun.Yalnız ben çok merak ediyorum bu köy çeşmesini benim balkonumda gören karşı apartmanların sakinleri acaba ne düşünüyorlardır? :)))Eveeett, köy çeşmemiz tamamdır.Arkadaşlarım diyor ki, bu borunun öteki ucuna hortum takalım, hortumun öteki ucunu kulisteki lavabonun çeşmesine takıp suyu açalım, sahnede gerçekten su aksın. Bunu biraz düşünmem lazım..Hadi bakalım şimdi de öteki dekorları yapmaya…**Haa bu arada sizlere bir sır vereyim.. Bu şekilde eve dekoratif çeşme de yapılabilir. O çeşmenin arkasına bir su motoru da takılabilir. Ve hatta ocakta kızdırılmış bıçakla taş/tuğla desenleri de yapılabilir. O çeşmeden gün boyu sular devirdaim yaparak akabilir.Ben bu konuda zaten bir çalışma yapacağım. Hele şu tiyatro dekorlarım bitsin de…**Kocaman sevgiyle kalın :)))

22 YORUMLAR

  1. Merhaba figen abla:)tesadüfen yazilarimiz komsu oldu bakin burada…cok yaraticisiniz ne diyeyim..;)gercek cesme olmus bu;)Bu komsuluga istinaden bana da gecer mi bu yaraticilik acaba ne dersiniz?selam

  3. Ya ben nedesem,ne yorum yazsam bilmiyorumkiiiii..ben seni seviyorum figencimm yaaaa..ALLAH enerjini,hayalgücünü daim etsin canım benim..ellerine sağlıkkk…sevgiyle kucaklıyorum seniiii… ;)

  4. sen çok harika bir kadınsın bu üreticilik inanılır gibi değil yanında yamacındaki herkes çok şanslı e yaptıklarını görebildiğimize göre bizlerde çok şanslıyız. Özlemişiz seni…

  5. İnanılır gibi değil gerçek bir köy çeşmesi olmuş. Su borusunun geçtiği yerden aşağı doğru uzanan pas izleri çok gerçekçi. Çok yeteneklisiniz Figen hanım ben bayıldım. Hatta bunun biraz minyatürünü yapmayı düşünüyorum ev için. Çok güzel bir fikir. Ellerinize ve fikirlerinize sağlık.. Selam ve sevgilerimle..

  6. vallahi bravo. dilim tutuldu, o kadar sahici görünüyor ki! tiyatroculuk bir tarafta, el becerisi diğer tarafta, kim bilir daha neler vardır. elinize, aklınıza sağlık.

  7. ay ben sizlere kurban olurum be :))can kızlarım, 22 aralıkta sanat müziği konserimiz var, onun provalarına koşmaktan hiç zamanım kalmıyor..valla müsait olanlar buyursunlar gelsinler..yok yok korkmayın ben şarkı söylemicem :)))))sadece sunumu yapıcam..hatta şu anda konuşma metnini yazıyorum..30 tane şarkının bestesi, güftesi, makamı filan:(yeterince bilgi de vermemişler, bir yandan internetten arıyorum..neyse, azıcık zaman bulayım, hemen gelicem canlar..vallahi her biriciğinizi çok özlediim :(

  8. Sevgili Figen abla!Yine harikalar döktürüyorsun:)Bu kadar şeyi başarıyorsun yine de aklın ”fimo” da kalıyor:)sen illede fimo istiyorsan ”güvenhobisanat.com” dan ben sana yollarım. güven hobi sanat benim çalıştığım yer. iletişim bilgilerinden bana ulaşabilirsin istersen int. siparişi ile istersen telefonla (tercihimdir hem sesini duymuş olurum :) ) Yalnız ”fimo”nun artık sadece adı kaldı. artık Türkiye’de satılmıyor. Satılanlar eski ürünler onlar da genelde sertleşmiş oluyor.sculpey adıyla polimer kil olarak temin edilebilir. Bizde de satılıyor. Telefonla sipariş verebilirsin ben de sana nasıl kullanacağın hakkında elimden geldiğince yardımcı olurum.Sevgiyle kal. Berna………

  9. ben sana ne diyeyim!süpersin valla.ellerine sağlık.nasılda güzel açıklamalı yazmışsın helal sana.diğer dekorları merakla bekliyorum…

  10. ben daha yenı gördum ama hala şok tayım ınsan bu kadar becerıklı ve yaratıcı nasıl olabılır..ben yaptıgım mınıcık örgulerle hava atmıcam bı daha:(

  12. süperrrrr…….süperrrrrrrrrr………süperrrrrrrrrrrrr

  13. tek kelimeyle yaptığınız bütün materyallere bayıldım ve hayran kaldım ellerinize sağlık gerçekten mükemmeller ve o kadar gerçekler ki :)) ve bu kadar değerli ve bilgili kişilerin olduğu bi sayfada bana da yardımcı olabilicenizi düşündüm. ben şu anda okul öncesi öğretmenliğinde okuyorum ve bi dersimden geçmek için 24 tane materyal yapmam gerekiyo konum da çocuklara iç-dış, altında-üstünde kavramlarını öğretebilmek bunun için şimdilik iki fikrim var ama hangi malzemeleri kullanarak en güzel ve gerçekçi maketleri yapabilirim hiç bilmiyorum:S ilk düşüncem büyük bi diş maketi yapmak ve çocukları diş sağlığı hakkında bilgilendirmek diş sağlığımıza zararlı ve yararlı yiyecekleri anlatmak(tabiki bu yiyeceklerinde maketlerini yapmam gerekiyo) daha sonrada çocuklardan sağlıklı olan yiyecekleri maketimizin yani ağzımızın içine zararlı olanları dışına koymalarını istemek tabiki üst ve alt kavramlarını da vermek için yine yapmış olucamız büyük diş fırçasıyla önce doğru diş fırçalama yöntemini anlatıp daha sonrada çocuklarımızdan önce üst dişlerimizi sonra alt dişlerimizi fırçalamalarını istiycem ama ben bu büyük diş maketini hangi malzemeden yapabilirim bilmiyorum yardımcı olabilirseniz çoook mutlu olucam :(

  14. çok orjinal olmuş ayrıca tiyatro oyuncusu olmanıza hayran oldum okul yıllarında tiyatro tozunu yutmuş ama içinde sadece tozu kalabilmiş biri olarak:))
    çeşmeden gerçek su akıtma fikrini de sevdim devirdaim işi uğraştırır mı bilmem ama hoş görüneceği bir gerçek:))
    çeşmenin üzerine isim yazasım geldi(böyle huylarım yoktur:)

    hazan ekini polimer kil(fimo) uygun bir malzeme olabilir ama büyük boyutta çalışacaksanız biraz masraf açabilir size strafordan diş yapmayı deneyebilirsiniz eğer dikişle ilginiz varsa dişi dikebilirsiniz,keçe kullanarak ta yapabilirsiniz.
    Bide nerden geldi bilmem aklıma eskiden bakkallarda vampir dişleri satılırdı anlamsızca severdim o dişleri
    buda gereksiz anı paylaşımı:))

  15. çok teşekkür ederim tuğbacanyurt bu gün başladım dişimi yapmaya strafordan kestim diş etimi ve dişlerimi:) ama biraz daha gerçekçi olması için üzerlerini tuz seramiğiyle kaplamayı düşünüyorum figen ablanın tarifini vermiş olduğu dediğiniz gibi fimo hamuru fazla masraflı olucaktı benim için hem materyalimin büyüklüğünden hem de daha yapıcak bi sürü materyalim olmasından umarım bu hamurda fimo hamuru gibi kullanışlı olur :)) bu arada o dişlerin satıldığı bi kaç bakkal hala var kardeşim de çok seviyo onları:))