Cumartesi, Aralık 10, 2016
Strafor pano yapım aşamaları

Strafor pano yapım aşamaları

19

strafor pano

Selam arkadaşlar, uzuuun bir aradan sonra yeniden merhabalar… Umarım hepiniz iyisinizdir ve her şeyler yolundadır :) Bir 10marifet bağımlısı olarak sizleri sürekli takip etmeme rağmen nicedir bir türlü yeni yazı gönderememiştim. Dedim bir uğrayayım, bir merhaba diyeyim ve bir şeyler paylaşayım. O zaman haydi strafor pano yapalım ve aşamalarını görelim.

İşte başlıyoruz…

Hatırlayan var mı? Daha önce strafor tabaklardan yaptığım bir resimlik paylaşmıştım. Bu sefer de hani şu yalıtım, mantolama işlerinde kullanılan strafor levhalardan bir pano yapıyoruz. Yapı market veya bazı nalburlarda bu levhalardan görmüşsünüzdür. Fiyatları da çok ucuz. Buralardan da alabilirsiniz ama ben biliyorum ki bu sitenin takipçilerinin mutlaka bir köşede atmayıp lazım olur diye sakladığı bu tür malzemeleri vardır :)

Strafor pano yapım aşamalarına geçelim:

1. Alıyoruz elimize strafor levhayı, önce üzerine bir tabak veya tepsi gibi bir şeyden yardım alıp daire, elips vs. istediğimiz şekli çiziyoruz.

2. Sonra bir maket bıçağı ile panomuzu kesiyoruz.

3. Kestiğimiz straforu kaplamak için birçok farklı yöntem kullanabiliriz. Örneğin daha önceden fotoğraflarla anlatmaya çalıştığım şu teknik olabilir. Orada alçı+tutkal karışımıyla rölyefler yapmıştık. Ama ben bu panolarda buradaki  gibi bir kaplama yapmak istedim. Yani yine alçı, tutkal ve unu karıştırıp bir bulamaç yaptım. Sonra ince pelur kağıtları kırıştırarak bu karışımla strafora yapıştırdım. Karışım kuruduğunda inanılmaz sağlam ve sert oluyor. Bir de üzerini boyadığınızda artık kimse bunun bir köpük levha olduğunu anlayamıyor.

4. Panomuzun zeminini kaplama ve boyama işi bittikten sonra dekore etmeye başlıyoruz. Bunun için istediğiniz veya elinizde olan birçok farklı malzeme kullanabilirsiniz. Ben her şeyden önce çok beğendiğim bu yazıyı akrilik boyayla boyadığım bir mukavva üzerine yazdım ve vernikledim.

strafor pano

5. Sonra hazır seramik gülleri ve yaprakları akrilik boyayla boyadım.

6. Ardından panomun üzerine bu yazı ve güllerle bir tanzim yaptım. Sonra da vernikledim.

7. En nihayet panomu duvara asmak için zincir ve boncuklarla süslü bir askı yapmayı da ihmal etmedim.

strafor pano

İşte buyrun… Strafor levhadan yaptığım panom. Umarım hoşunuza gitmiştir, sevgilerimle..

19 YORUMLAR

  1. Ellerinize sağlık, pek güzel olmuş. Strafor levhalardan faydalanmak ta ayrıca çok hoş…veee bu yazıyı ben de çok severim, anlamlı bulurum…

  2. Sevgili
    byalamode
    yagmuryurek
    esinsel
    wildpoppy
    Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim.Mutlu oldum beğendiğiniz için …

  3. Çok teşekkürler Fiamma’cığım .
    Bu yazıyı ben de çok beğeniyorum. Tam metni de aşağıya ekledim.
    İnternette bu yazının bir Hitit duası olduğunu ve milattan önce 2000 yılından kalma olduğunu okudum. Eğer gerçekten böyleyse daha da harikaymış…

    HİTİT DUASI

    Tanrım,
    Beni yavaşlat.
    Aklımı sakinleştirerek kalbimi dinlendir…
    Zamanın sonsuzluğunu göstererek bu telaşlı hızımı dengele…
    Günün karmaşası içinde bana sonsuza kadar yaşayacak tepelerin sükunetini ver .
    Sinirlerim ve kaşlarımdaki gerginliği,
    belleğimde yaşayan akarsuların melodisiyle yıka, götür.
    Uykunun o büyüleyici ve iyileştirici gücünü duymama yardımcı ol…
    Anlık zevkleri yaşayabilme sanatını öğret;
    bir çiceğe bakmak için yavaşlamayı,
    güzel bir köpek ya da kediyi okşamak için durmayı,
    güzel bir kitaptan birkaç satır okumayı,
    balık avlayabilmeyi, hülyalara dalabilmeyi ögret…
    Her gün bana kaplumbağa ve tavşanın masalını hatırlat.
    Hatırlat ki yarışı her zaman hızlı koşanın bitirmediğini ,
    yaşamda hızı arttırmaktan çok daha önemli şeyler oldugunu bileyim…
    Heybetli meşe ağacının dallarından yukarıya doğru bakmamı sağla.
    Bakıp göreyim ki, onun böyle güçlü ve büyük olması yavaş ve iyi büyümesine bağlıdır…
    Beni yavaşlat Tanrım ve köklerimi yaşam toprağının kalıcı değerlerine doğru göndermeme yardım et.
    Yardım et ki, kaderimin yıldızlarına doğru daha olgun ve daha sağlıklı olarak yükseleyim.
    Ve hepsinden önemlisi…
    Tanrım,
    Bana değiştirebileceğim şeyleri değiştirmek için CESARET,
    Değiştiremeyeceğim şeyleri kabul etmek için SABIR,
    İkisi arasındaki farkı bilmek için AKIL ve
    Beni aşkın körlüğünden ve yalanlarından koruyacak DOSTLAR ver…

    (HiTiTLERiN M.Ö.2000 YILINDAKİ DUVAR YAZISINDAN ALINMIŞTIR.)

  4. Merhaba çok beğendim elinize sağlık,diğer yaptıklarınızıda inceledim hepsi çok güzel paylaşımınız için teşekkürler sevgiler.

  5. Teşekkür ederin Nazesen . Ben bu sözün İncil’de geçtiğini hiç duymamıştım. Şimdi iyice merak ettim. Hristiyan arkadaşlara bir sormak lazım.

  6. Benden seni tekrar görmek çok güzel. Çok memnun olduğum döndüğüne. Bir daha bu kadar uzun ara verme. Tüm yazılarının hayranıyım bilesin:))

  7. yeni çalışmalarınızı bekliyoruz sevgili Benden. yine harika, yine nefis bir şekilde anlatılıp fotoğraflanmış. ellerinize, emeğinize sağlık.

  8. Teşekkür ederim Sarı Melek : ))
    Sevgili Shane , ilk fırsatta yeni ve güzel birşeyler yapmayı planlıyorum. Herkesler yaptıklarını gönderdi ben hala 10 Marifet sergisi için bi’şeycik gönderemedim. Aklımda bir proje var, eğer başarabilirsem benim de serginizde bir çalışmam olsun isterim.
    Çok teşekkürler

  9. güzelliğe bakar mısınız, görmemiş olanlar için çekip çıkardım. bu güzel işlerinizin devamından bizi mahrum etmeyin sevgili Benden.